Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Chip tuning a4 b5 quattro tiptronic 2.5 tdi


Ksawek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Panowie robił ktoś z Was CHIPa w 2.5 TDI 150 KM Quattro przy skrzyni Tiptronic? Po zakupie doprowadziłem silnik i wszystko na tzw. IGŁĘ. Do dnia dzisiejszego wszystko jest super, nic się nie dzieje, auto hasa sobie jak burek zerwany z łańcucha ;) Skrzynia chodzi również bardzo ładnie.

Zastanawiam się nad CHIPem, ponieważ chciałbym ją wzmocnić do około 180 KM. Zastanwiam się jak znosi to głównie skrzynia Tiptronic, czy nie swiruje po zmianie np. nie przeciaga nawet na niskich obrotach i najwazniejsze, czy nie dostaje za bardzo po "d*pie".

Znalazłem firme we Wrocławiu z hamownią na Quattro AutoSeba.pl. Macie jakieś doswiadczenia z tą firmą? Rozmówca bardzo konkretny i pierwsze wrażenie z rozmowy telefonicznej i podanych informacji bardzo pozytywne. Znajomy robił u nich EGR i również zadowolony.

Jeżeli macie doświadczenia związane z taką modyfikacją chetnie się z nimi zapoznam.

Pozdrowienia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czipowalem u niego 2,5 v6tdi passat oska w tipie - nie bylo problemu ze zmiana biegow bo to pierwsze skrzynie tip. Ktos inny czipowal u niego nowsze 2.5 z tipem i mu glupialo przy zmiania bioegow (po prostu pierwsze tipy chodzily plug & play a te nowsze wymagaly przeprogramowania i autoseba tego wtedy nie umial /to bylo ze 4 lata temu/) okolo pol roku po czipie wszedlem w temat, wyciagalem kosci i analizowalem co on nazmienial... nic wchodzac w szczeg byla to robota ok ale nie doskonala. Poczatkowo myslalem ze jaka cena to przeciez nie bedzie majstersztyk ale udalo mi sie dorwac soft po pewnym pierwszoligowym tunerze i tez byla podobna jakosc (wiec widac jak kolejne auta w kolejce do czipa stoja to nikt rozczulac sie pol dnia nad jednym autem nie bedzie)

Autoseba kiedys to byl parkplatztuner - auta pod blokiem, pomocnik wyciagal sterowniki, on w domu czipowal a hamownia droga "na drodze pozniie to hamowali ... moze sie rozwinal i ma dzis wielka hala ze 3ma podnosnikami i 5 pracownikami itp a moze dalej "garazowo" to robi (nie wiem)

Kiedys nie zajmowal sie diagnostyka (to co przyjezdza to czipuje) specjalnie wiec to musialbys zrobic we wlasnym zakresie (czy przeplywka nie zaniza, czy T rowno laduje itp / nie mowie o bledach sterownika!!! ale analizie logow dynamicznych).

Hamowanie tiptronica to bzdura

Kiedys placilem za to bez tej hamowni i tak bez sensu w automacie 350pln (regularna cena to bylo 500??? wtedy) - teraz juz pewnie podniosl ceny wiec sam decyduj

Ten tip to dziadostwo co masz i on b, prawdopodobne ze sie wysypie i bez czipa bo ma wade pt zapiekajaca sie panewka pompy olejowej na szyjce konwertera (ale prawd. ze to sie stanie jest luzno zwiazane z czipem)

Przemek

P.S.

niezaleznie od tunera...

masz Q wiec skrzynia z definicji troche inna ale mysle. ze tak jak u mnie nie trzeba nic tam przeprogramowywac. W tych rocznikach czipuje sie poprzez podmiane kosci to ustal na starcie, ze maja byc wlutowane ppodstawki a nie kosci bezposrednio w plyte i tuner ma Ci zwrocic kosci ori (w razie czego np niewyjasnialne problemy z autem mozesz wloczyc "seryjne kosci")

Powiedz czipmacherowi zeby podbil Ci troche mapke koksu do rozruchu dla wysokich temperatur (pewnie masz tak, ze jak jest auto rozgrzane i odstane np 15 min to niewyjasnialnie pali gorzej niz jak jest zimne)

Ustal ze poza czipem czipmacher zrobic ma Ci logi dynamiczne 003, 004, 008, 011 przed czipem i po czipie (jak Ci sie za jakis czas zacznie auto walic bedziesz mial punkt odniesienia

Moze tez zrobic loga 008 czy 009 (nie pamietam) ze skrzyni biegow (tam jest szacowany moment obrotowy/zawyzony ale to tez jakis punkt odniesienia na przyszlosc)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gosciu mowil tak: wjezdzam sprawdza silnik, hamuje i mowi co jest, jezeli cos mechaniczńie wychodzi to musze to doprowadzic, nastepnie daje chipa, niby jest oprogramowanie pisane do kazdego auta osobno, daje gwarancje, ze wszytko ma hulac i odpowiada za ew. bledy, ktore moga sie przelozyc na uszkodzenie innych elementow za sprawa chipa.

Posiadam skrzynie DEY.

Mowil mi o pasacie 2,5 v6, ale moglo ich byc wiecej.

Silnika jestem pewien bo jest doinwestowany ponadto swiezy rozrzad, przeplywka oryginalna bosch nowa, turbo nowe etc. komputer nie pokazuje zadnych bledow, ani sporadycznych tym bardziej stalych.

Aha cala usluga na goowo 850 chyba z pisemna gwarancja.

Jak oceniasz osiagi po chipie i ile wyszlo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hamownia to urzadzenie potrafiace zmierzyc moc na kolach... ono jedynie szacuje moc na silniku na podstawie oporow toczenia, wagi itp.

W skrzyni recznej nie ma poslizgow, znajac przelozenie, znajac rozmiar kol mozna przeliczyc np obroty silnika i to ma sens (inna sprawa jak powazan hamownia moze zczytac obroty silnika bezposrednio z silnika)... jest pomiar w fazie rozpedzania (czyli czas i przyrost predkosci) oraz faza wytracania predkosci i na tej podstawie hamownia szacuje ile mocy ginie poprzez opory.

Twoje auto jezdzi jakby sie slizgalo sprzeglo, prawda? to poslizgi w konwerterze skrzyni automatycvznej... to wszystko oznacza, ze pomiar hamownia drogowa (tarczka na kole mierzaca predkosc podlaczona do laptopwa) mozna sobie wsadzic w d....

Dochodzi do tego dyskusyjna ocena wplywu pomiaru na zycie skrzyni automatycznej... mianowicie ciagnac do ponad 4 tys (w ruchu miejskim :) ) w pewnym momencie trzeba wrzucic na N i czy to aby zdrowe dla skrzyni jest ... zdania sa podzielone

Co do osiagow (nieznanych z przyczyn opisanych wyzej) - max dla 150tki w czipie mader faker to 200ps (wynika to z tego ze czipmachery nie potrafia zmienic oprogramowania w pompie vp44).

Co mozna? a wiec powiedz czipmacherowi zeby ustawil Ci ladowanie T na 2350-2400 do 4tys(pozniej spadek!), dawke po obcince na okolo 51-53 (max okolo 55 - i tak pompa wiecej nie poda), zwiekszyl kat wtrysku przy bucie do okol 11-12 i pewnie bedzie okolo 180-190 w zaleznosci od kombincaji/szczescia

W gwarancje bym nie wierzyl... masz starego dziadka, ktory w kazdym momencie moze sie zwalic bo zwyczajnie jest stary, ciezko by ktos za 800zyla bral za to odpowiedzialnosc

Pozdrawiam,

Przemek

P.S.

jezeli to hamowanie automata ma byc hamownia drogowa to ten pomiar jest g... warty (przyczyny opisane wyzej)

Dodatkowo do takiej hamowni potrzebny jest pomiar wagi auta bo waga z papierow jest "orientacyjna"

Moze on dorobil sie hamowni niedrogowej (kto wie... moze sie rozwinal) + warsztatu (znaczy sie rozwinal sie) ale jak ja tam byle n lat temu to mial walizke z tarczka

Czipmacherzy nie pisza programow indywidualnych bo sie na tym nie znaja ... oni zmieniaja parametry seryjnych programow (w tym ich wspiera oprogramowanie wizualizujace nawet 3D parametry)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Ci bardzo za wszelkie info i solidny opis. Widać, że znasz się na temacie. Ja rozumiem też, że auto nie jest nowe etc. Miałem i mam różne auta, szczególnie nowsze, starsze też i nie raz nowsze bardziej sie sypia jak starsze, nie ma znaczenia, jak sie cos spier... jade zostawiam klucze wracam po gotowe. Nie lubie oszczedzania na tym na czym sie nie da oszczedzic. Sam nie wiem teraz jak sie do teo zabrać hehe, w każdym razie na pewno zabieg z N na hamowni mi nie pasuje.

---------- Post dopisany at 22:27 ---------- Poprzedni post napisany at 22:23 ----------

ale jak by sie udalo 180 to by bylo :banan: on mi mowil dziwnie bo mowil, ze nie wie ile wyjdzie bo moze wyjsc 220 a to juz chyba przesada. Moze korzystales jeszcze z jakiegos tunera?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, jak byś zerknął do tematu "Dobrzy chiptunerzy" na pewno byś znalazł ECUProject, co prawda mam 1.9, ale jeżdżę już 3rok na ich "chipie" i jestem zadowolony, silnik seryjny, tak że polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...