Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.9 Di 55kW/75km AFF opinie i kilka pytań


largovinch

Rekomendowane odpowiedzi

też miałem ten samochód 19.di moc 55kw/75 km , rok 99 po lifcie , jeżdził za***iście ,mało palił także bez problemu robiło 1000 kilometrów w mieście jak i w trasie na baku a i tanie części kosztowały , mała turbinka w nim jest brał tylko 0,5 litra na 11tyś.km , kupiłem go z przebiegiem 216 w tej chwili ma ponad 300 z wyż gdyż mój znajomy dalej nim jeżdzi i nie narzeka , a ja narzekałem na buta bo mam cholerną ciężką nogę :grin::polew: , nic poważnego nim nie wydarzyło się z silnikiem , w zimie odpalał bez problemu , gratuluję Ci furtki , powiedź później jak jeździ ze spalaniem

To nie moje tylko teścia ale marudzi że jest muł bagienny i ma racje, ja mam ADRa z 1995 w 8 się zmieszcze PB :D Cenowo nie wiecie ile kosztuje wgranie samego softa na 90km? Bo jak wyjdzie więcej za wgranie to lepiej kupić kompa od 1z

jak ma to byc zrobione raz i porzadnie to niech tesciu uzbiera kase i jedzie na program

tutaj masz przykladowy wykres AFF po porgramie Audi A4 B5 1.9 TDI 75 PS silnik AFF - 255Nm / 111PS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile w EDC taka przyjemność?

---------- Post dopisany at 20:44 ---------- Poprzedni post napisany at 20:29 ----------

Dodaje zdjęcie plecionki która jest pęknięta, ona ma wpływ jakiś ujemny na silnik w tym stanie?

25444889844910752325.jpg

Kolejna sprawa, w okolicy turba i egr silnik jest cały orzygany, zobaczcie sami...

30782774375492979557.jpg

Taki widok ujrzałem po ściągnięciu Egr'a, kolejne pytanie czy wszystko jest git czy za bardzo zasmolone? Czysciłem Egr ropą wlewając ją do do jednego wlotu wylewało się tym małym z pod oringu, on ma tak przepuszczać czy ma być szczelny?

00144670190437723609.jpg

Egr w całej okazałości...

42938801890887601076.jpg

88326284577762147586.jpg

06522362699357975147.jpg

Turbo jest Garetta, jak sprawdzić czy działa? Pytam ponieważ ciężko mi ocenić jak ten AFN jedzie ponieważ na co dzień jeżdzę ADR'em

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

być może kolektor nie szczelny lub ktoreś łaczenie, umyj te miejsca gdzie jest ten olej , zagrzej silnik do temp roboczej i niech ci ktoś ci przygazuje a ty patrz gdzie sie poci tym olejem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie mam silnik AFF. Draźniła mnie jego mulastość i wstawiłem komputer z 1Z. Można też wstawić z AHU. Jest o niebo lepiej niż było. Zmiana wtrysków z 1Z i AHU nic nie da bo w AFF są takie same :D Jeżeli chodzi o zmiane komputera to łatwa sprawa jest do 97 roku bo kostki pasują, robi sie adaptacje immo i jedziemy. W póżniejszych rocznikach jest juz ciężej bo zmieniły sie kostki a silnik AHH który ma 90 KM ma zmienna geometrie i chyba nie wysteruje turbiny z AFF-a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było już napisane nie raz. Mechanicznie AFF to 1Z/AHU z analogicznego okresu produkcji - różnią się tylko softem. Sama zmiana sterownika na 1Z/AHU czyni go praktycznie takim silnikiem. Jeśli komuś wystarczą osiągi seryjnej 90tki to chyba najprostsza opcja - trzeba tylko wybrać sterownik tego samego typu (zależnie od rocznika, występują 3 "rodziny" sterowników).

Po programie z AFF wychodzi tyle ile z AHU, czyli 110-120 KM (zależnie od egzemplarza). Żeby robić program nie potrzeba zmieniać sterownika, wszystko jest do zrobienia na seryjnym, nie istotne jakim. Program daje najlepszy stosunek przyrost/cena. Dalsze modyfikacje i przyrosty również można sprawdzać jak dla silników AHU.

Silnik AHH to inna historia, różni się osprzętem i nie mieszajmy go z AFF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czysto teoretycznie.

Ostatnio na TVN Turbo pan instruktor z Jazdy Polskiej twierdził że jak się robi program to trzeba wymienić wydech, bo jest więcej spalin i one muszą gdzieś odejść. No ok, niby logiczne. Ale logicznym jest też że większa ilość spalin nie powstaje z niczego, więc musi autko spalić więcej paliwa, a u mnie po programie spala mniej. Jak dla mnie gadał głupoty. Ale może ktoś się wypowie, kto jest bardziej w tematyce niż ja, jeszcze nie słyszałem żeby po programie ktoś wymieniał wydech.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

vp-tdi zapewniał mnie że podejdzie aby zrobić z 75 - 90km tak że bądzmy dobrej myśli jeśli nie to będę reklamował :)

Na 99% bedziesz reklamował bo on pewnie ci sprzeda 028906021F który ma szerokie wejscie i przewód podcśnieniowy a ty masz na 2 węższe kostki. 1% to że trafisz na jakiś komputer ze skody lub seata bo tam chyba 1z był montowany do 2000r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1% to że trafisz na jakiś komputer ze skody lub seata bo tam chyba 1z był montowany do 2000r

Jeśli to sterownik z 1Z to 0%.

1. Żadna Skoda nie wychodziła z 1Z.

2. Ostatnie wypusty 1Z to 97r.

largovinch, jaki powinieneś mieć napisałem. Jaki masz napisz sam, to podam Ci jakiego powinieneś szukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1% to że trafisz na jakiś komputer ze skody lub seata bo tam chyba 1z był montowany do 2000r

Jeśli to sterownik z 1Z to 0%.

1. Żadna Skoda nie wychodziła z 1Z.

2. Ostatnie wypusty 1Z to 97r.

largovinch, jaki powinieneś mieć napisałem. Jaki masz napisz sam, to podam Ci jakiego powinieneś szukać.

To może był jakiś inny silnik który miał turbo bez zmiennej geometrii, siedział poprzecznie i był podobny do 1Z.

Mozna skontaktować sie z kolega http://a4-klub.pl/members/michal56123-69389/ bo on miał taka samą sytuacje i udzieliłem mu pewnych wskazówek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za 018BF na pewno będzie pasował 018R, powinien też 018FF. Te są z A4 AHU. Coś z Passata B5 też powinno działać. Z innych aut będą występować pewne różnice.

Z założenia nie robię programów wysyłkowo. largovinch jeśli jednak byłbyś zainteresowany, to "konwersję" Twojego sterownika na AHU mogę zrobić. W razie czego PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro spiszę numer z mojego kompa, i mi PGT napiszesz co i jak tak żeby podłączyć tylko plug & play. Będziesz miał może takiego kompa? Ten który zamawiałem od vp-tdi jeszcze nie doszedł, a więcej czasu na czekanie nie mam w dodatku jeśli piszesz ze może być zły. Podam Ci dokladny numer i mi podeślesz takiego ktory podejdzie plyg & play zeby sobie mogł go tesciu podlączyc, ponieważ ja się z tym chyba do soboty nie wyrobię, a opuszczam ten PRL na jakiś czas :)

---------- Post dopisany 26-08-2013 at 00:31 ---------- Poprzedni post napisany 20-08-2013 at 22:13 ----------

Komputer od pgt z Passata AHU podszedł bez błędów ale wywala mi błąd zaworu N75. Jeśli ktoś by miał do sprzedania zawór o numerze 028 906 283 F który wystepowal m.in. 1.9 1Z/AHU wszedzie, AGR w ibizie/cordobie 99-02, 1.4 AMF w lupo i audi a2 to był bym chętny. PW

Wysłane z mojego GT-I9000 za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamowiles wyslalem a zes nie odebrał,chciales od ahu to ci taki wyslalem.

myslisz ze pieniadze to z nieba zpadają ? nic mnie to nie interesuje czekam na zwrot poniesionych kosztów bo zes paczki nie odebral.czekam na zwrot 35zl

---------- Post dopisany at 13:26 ---------- Poprzedni post napisany at 13:26 ----------

a na pw to sie odpisuje...

---------- Post dopisany at 14:25 ---------- Poprzedni post napisany at 13:26 ----------

bys byl fer to bym ci dal taki zawor za darmo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całą winowajca zaistnialej sytuacji byla spalona kostka wraz z kablami wychodzaca z zaworu n75 i idąca za turbine. Naprawa kabli i nowa kostka wszystkko naprawila, 90km jak w morde strzelił :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...