Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Prośba o analizę wykrytych błędów VAG-iem , przyczyna ?


darkb

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie. Wczoraj z ciekawości chciałem sprawdzić czy można wyłączyć VAGIEM kontrolkę zużytych klocków ponieważ jest połowa klocka jeszcze a kontrolka już się świeci. No niestety nie udało mi się tego wyłączyć. Jeśli ktoś by wiedział to proszę o sugestię. Lecz po powyższym zabiegu przeskanowałem sobie auto pod kątem błędów. Wcześniej było wszytsko ok lecz po skanie auta wywaliło mi takie oto błędy:

4 Faults Found:

17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer

P1570 - 35-10 - - - Intermittent

17545 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Rich

P1137 - 35-00 - -

16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: No Activity

P0134 - 35-00 - -

17524 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S1: Open Circuit

P1116 - 35-00 - -

Readiness: 0000 0000

Czy powinieniem zacząć się bać i ewentualnie czego może to być problem. Spalanie jest tak myślę w normie około 10,5 l - 11 l LPG na 100 km. Czekam na pomoc i z góry dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na klocki to najlepsza rada uciąć kable od nich bo niektóre mają za długie szczotki wtopione i szybko robią zwarcie. Przy ATE i Ferodo to się nie zdarza ale przy wynalazkach jak najbardziej.

Sony Xperia E dual Tapatalk 4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na klocki to najlepsza rada uciąć kable od nich bo niektóre mają za długie szczotki wtopione i szybko robią zwarcie. Przy ATE i Ferodo to się nie zdarza ale przy wynalazkach jak najbardziej.

Sony Xperia E dual Tapatalk 4

tzn w którym miejscu uciąć a co moich kodów błedów może ktoś pomoże
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy klocku. Nie utnij tylko wiązki auta bo gdzie nowe podlaczysz? Jak skrecisz koła to zobaczysz kabel od klocków przy zacisku ale nie pomyl z ABS.

Sony Xperia E dual Tapatalk 4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17978 - silnik zablokowany przez immo

17545 - za bogato z paliwem - prawdopodobnie przez sondę choć przyczyna może leżeć gdzie indziej

16518 - sonda kaput

17524 - ogrzewanie sondy kaput

Skasuj błędy, jak za jakiś czas powrócą te z sondą to pewnie będzie do wymiany. Możesz zobaczyć czy dochodzi napięcie do sondy, może na wtyczce coś nie łączy lub kabel gdzieś przetarty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17978 - silnik zablokowany przez immo

17545 - za bogato z paliwem - prawdopodobnie przez sondę choć przyczyna może leżeć gdzie indziej

16518 - sonda kaput

17524 - ogrzewanie sondy kaput

Skasuj błędy, jak za jakiś czas powrócą te z sondą to pewnie będzie do wymiany. Możesz zobaczyć czy dochodzi napięcie do sondy, może na wtyczce coś nie łączy lub kabel gdzieś przetarty.

a powiesz mi w którym miejscu sprawdzić czy napięcie dochodzi do sonduy tzn w którym miejscu, napisz mi jak sprawdzić coś ze szczegółami jak sprawdzić .

A czy jest jakiś oprócz tego sposób na sprawdzenie sondy jak ona działa

Pomóżcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrób logi z bloku 2 20 2 31 2 33 dynamicznie i statyczne zbloku 2 33

wrzuciłem narazie logi dynamiczne , bardzo proszę o analizę i z góry dziekuję

Log (0 - 020)

Log (1 - 012)

Log (2 - 032)

Log (3 - 033)

Log (4 - 031)

Log (5 - 002)

---------- Post dopisany 16-08-2013 at 08:47 ---------- Poprzedni post napisany 15-08-2013 at 23:17 ----------

czy mogę prosic o analizę odczytanych logów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie są dynamiczne :wink: gdyby nie ta przygazówka to były by przynajmniej statyczne.

Sprawdź czy jest napięcie w gnieździe jak wypniesz sondę (za zbiorniczkiem wyrównawczym na ścianie grodziowej), sprawdź kable sondy organoleptycznie.

Lub zrób porządnie logi. Ostatecznie jedź do majstra który posiada odpowiedni sprzęt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie są dynamiczne :wink: gdyby nie ta przygazówka to były by przynajmniej statyczne.

Sprawdź czy jest napięcie w gnieździe jak wypniesz sondę (za zbiorniczkiem wyrównawczym na ścianie grodziowej), sprawdź kable sondy organoleptycznie.

Lub zrób porządnie logi. Ostatecznie jedź do majstra który posiada odpowiedni sprzęt.

ok logi zrobie niedlugo poprawne a powiedzcie mi na którrej wtyczce od strony komputera czy od strony sondy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wykasowaniu błędów te od sondy nadal wracają? wygląda na to, że sonda do wymiany (w statycznych stałe napięcie 0.450v a powinno oscylować).

Przy sprawdzaniu na odpalonym silniku i podpiętej sondzie właśnie powinno oscylować 0-1V a po odpięciu sondy w gnieździe od instalacji auta powinno być min 12V. Opór grzałki na wtyczce odpiętej sondy powinien wynosić ok 3,8Ω jak jest inaczej to grzałka uszkodzona.

Co do zużytych klocków:

{Kombiinstrument / Instrument Cluster}

Steuergerät Codierung / Control Module Coding

STG 17 (Kombiinstrument) auswählen / Select 17 (Instrument Cluster)

STG Codierung -> Funktion 07 / Coding -> Function 07

??xxx: Extra-Optionen und Mehrausstattungen (bis MJ 2000) / ??xxx: Extra-Options (through MY 1999)

+00 - keine Mehrausstattung / no Extra Options

+01 - Bremsbelagverschleißanzeige aktiv / Brake pad warning active

+02 - Sicherheitsgurtwarnanzeige aktiv / Seatbelt warning active

+04 - Waschwasseranzeige aktiv / Washer fluid warning active

+16 - Navigation aktiv / Navigation active

??xxx: Extra-Optionen und Mehrausstattungen (ab MJ 2000) / ??xxx: Extra-Options (from MY 2000)

+00 - keine Mehrausstattung bzw. Nav. III / no Extra Options or Nav. III

+02 - Sicherheitsgurtwarnanzeige aktiv / Seatbelt warning active

+16 - Navigation I & II / Navigation I & II

Wejdź w kombiinstrument (17 pozycja w vagu) później wybież kodowanie (07) i od dwóch pierwszych cyfr odejmnij 01 (jak masz np 03351 to zmień na 02351) lub zmień dwie pierwsze na 00 ale nie będziesz miał przypomnienia o zapięciu pasów przed zapaleniem i ostrzeżenia o braku płynu do mycia szyb o ile masz to wł. Zapisz sobie gdzieś stare kodowanie, jak coś popier.. :decayed:

Na temat przepływki się nie wypowiadam bo nie miałem z tym silnikiem do czynienia i nie wiem jakie są prawidłowe wartości dla sprawnego silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...