Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Tuning 1.9 TDI AFN wtryski 216


tommee25

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Postanowiłem trochę zmodyfikować mój sprzęt i zacząłem od wymiany wtrysków na 216-ki FRATELLI BOSIO z ciśnieniami 220/300.

Na marginesie dodam, że kupiłem z Allegro od jednej z firm z Poznania, która ma również swój sklep internetowy.

Po dostarczeniu, sprawdziliśmy je u pompiarza i okazało się, że dwa mają nierówno ustawione wtryski zamiast 220 bar było 240. dodatkowo jeden dziwnie pracował, ale zgodnie z przewidywaniami pompiarza ułożył się po 500 km i jest ok.

Moje pytanie dotyczy kąta wtrysku. Obecnie mam wg vaga - 51 i mam mały problem zwłaszcza rano bo muszę długo kręcić - czasami kilka obrotów aby odpalić. Jak jest ciepły to pali trochę lepiej. Wcześniej palił od razu. Pompiarz wspominał coś o konieczności zmiany kąta wtrysku. Tylko pytanie czy chodzi o statyczny kąt wtrysku - ten zmieniany na pompie czy o inny? Jeśli to ten to jaka ma być zmiana. Teraz jest książkowo - 51. Czy zwiększyć tą wartość czy zmniejszyć i o ile?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a te górne ciśnienia wszystkie były równo po 300bar?

w basic setting grupa 000 patrz statyczny kąt bo o ten chodzi, tam powinno być 40-58, im wyższa wartość tym lepszy rozruch, regulujesz go kręcąc pompą, więcej jak 60 nie ustawiaj bo silnik będzie twardo pracował

na rozgrzanym silniku (90C i cała elektryka off) w logu 001 sprawdź dawkę jałową, powinno być 3.0-6.0mg, im mniejsza wartość tym lepszy rozruch ale wypada skorygować program pod większe wtryski bo im więcej wciśniesz gazu tym bardziej będzie za dużo paliwa niż potrzeba, auto będzie(lub nie będzie) po dymiąc trochę, a im większą wartość ustawisz mg tym mniej będzie tego podymienia ale kosztem gorszego zapalania no i zrywności auta

trzecia przyczyna to pompa, nowe wtryski mają wysokie ciśnienia otwarcia co bardziej obciąża pompę, bardziej uwidacznia nie domaganie pompy, trzeba ustawić nominalne ciśnienie na pompie które z biegiem lat spadło na skutek wyrobienia się sprężynek odpowiedzialnych za to

wymiana filtra paliwa nie zaszkodzi, bardzo zabrudzony nastawnik też będzie powodem problemów z zapalaniem, podobnie jak jaka kolwiek nieszczelność w układzie doprowadzania paliwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...