Pete_ Opublikowano 17 Października 2013 Opublikowano 17 Października 2013 Witam, Mam problem z moim Audi A4 B8 CAGA (2.0 TDI) MY2009. Podczs krecenia kierownica na postoju w prawo badz lewo, na kierownicy czuc wibracje oraz slychac terkotanie (taka przerywana praca ukladu wspomagania). Po dodaniu gazu i zwiekszeniu obrotow objaw ustepuje. Czy ktos moze mial podobny problem? Dodam, ze moje wsoomaganie jest z Servotronic. Plyn w ukladzie zostal wymieniony i zadnej roznicy nie ma. Pozdrawiam, Piotrek
alf Opublikowano 18 Października 2013 Opublikowano 18 Października 2013 U mnie też było takie jakby terkotanie. Zwrotnica nie miała smarowanie to strzykawką z igłą wstrzyknąłem przez osłonkę gomową trochę płyny hamulcowego. Dwa lata minęły i spokój.
Pete_ Opublikowano 18 Października 2013 Autor Opublikowano 18 Października 2013 Tylko, ze te objawy zupelnie ustepuja jak zwieksze obroty silnika (dalej stajac w miejscu).
orti Opublikowano 22 Października 2013 Opublikowano 22 Października 2013 Mam u siebie dokładnie ten sam objaw. W trakcie jazdy jest wszystko ok, natomiast przy kręceniu na postoju i przy parkowaniu słychać i czuć na kierownicy wibracje. Tez mam servotronic. Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalk
Pete_ Opublikowano 23 Października 2013 Autor Opublikowano 23 Października 2013 A jak dlugo masz ten objaw? Probowales juz cos z tym robic? Ja wymienialem plyn do wspomagania ale to nie pomoglo. Troche szperalem na zagranicznych forach i wyczytalem, ze A4, A5 i Q5 z lat 2008-2009 maja ten problem (ale nie wszystkie, byc moze tylko te ktore maja servotronic?). Ludzie wskazuja tam na wadliwy (fabrycznie) przewod wysokiego cisnienia. Ten, ktory idzie od pompy do maglownicy. Podobno Audi sie do tego przyznalo i wydalo TSB (technical service bulletin), w ktorym pisza, ze takie objawy trzeba naprawic poprzez wymiane tegoz przewodu. Na gwarancji robili to nawet na wlasny koszt... ale teraz juz na to za pozno. Poza tym nie jestem w 100% przekonany czy to bedzie dotyczyc mojego samochodu. Dzwonilem do 2. ASO w Rzeszowie i mi powiedziano, ze nic nie wiedza o takim biuletynie... Szkoda, bo znam nawet numer tego biuletynu (czym byli troche zaskoczeni ).
orti Opublikowano 27 Października 2013 Opublikowano 27 Października 2013 Niedawno kupiłem auto i na razie co mi powiedział gość w niezależnym serwisie audi, że spotkał się już wiele razy z tym problemem w róznych modelach audi, ale nie wie w czym może być problem. U mnie jest to niezależne od obrotów. Wkurzające są te wibracje podczas manewrowania na parkingu/w garażu. Przy normalnej jeździe wszystko jest ok. @Pete: Orientowałeś się może, jaki jest koszt wymiany tego przewodu? Czy ktoś wykonywał powyższą naprawe i czy rozwiązało to ten problem?
Pete_ Opublikowano 28 Października 2013 Autor Opublikowano 28 Października 2013 Nie, nie orientowalem sie jeszcze. Przewod mysle, ze moznaby kupic uzywke (byleby numer katalogowy byl najnowszy z mozliwych). Robocizna to nie wiem. Natomiast odnosnie takich objawow to wiem, ze jeden z uzytkownikow tego forum - greg (nie pamietam dokladnie nicka niestety) - mial taki problem, tyle tylko, ze watek, ktory wtedy zalozyl nie zostal rozwiazany, a nie moglem sie z nim skontaktowac, bo zablokowal mozliwosc prywatnego kontaktu.
Kodzak33 Opublikowano 1 Listopada 2013 Opublikowano 1 Listopada 2013 Witam, a może ktoś z was ma wiedzę jak odpowietrzyć układ wspomagania? W np. astrze 2 trzeba odkręcić korek płynu odpalić auto i po dwa razy na maxa skręcić kierą w lewo i prawo.
Pete_ Opublikowano 1 Listopada 2013 Autor Opublikowano 1 Listopada 2013 Ten uklad sie sam odpowietrza. Chyba, ze wymieniales plyn, to wtedy na podniesionym przodzie 10. Razy krecisz prawo i lewo i zrobione.
gontash Opublikowano 5 Listopada 2013 Opublikowano 5 Listopada 2013 Mam podobny problem + czuć przeskoki podczas skręcenia. Byłem w ASO podczas zakupu auta sprawdzili układ kierowniczy. Według ASO mam zatarte krzyżaki walka kolumny kierownicze.
Pete_ Opublikowano 5 Listopada 2013 Autor Opublikowano 5 Listopada 2013 Gontash,tez masz servotronic? Czy te objawy ustepuja jak dodasz gazu? Bo u mnie tak Przy 1800rpm juz tego nie ma. Robiles cos z tym czy na diagnozie ASO sie skonczylo?
gontash Opublikowano 6 Listopada 2013 Opublikowano 6 Listopada 2013 Ja mam wersje 1N1 czyli bez servotronika. Ogólnie to jakaś porażka żeby dzielić układ wspomagania na wyposażenie standardowe i dodatkowe. W Golfie miałem wspomaganie elektryczne i chodziło jak ta lala przy 280 tyś km. Nie było czuć żadnych drgań już nie mówiąc o przeskokach. Wracając do tematu, ASO nie skomentowało tych wibracji, jedynie przeskoki. W tamtym momencie myślałem, że jest to wina krzyżaków i nie drążyłem tematu. Na chwilę obecną wstrzymuje się z naprawą, ponieważ według ASO jeżeli mi to nie przeszkadza to można jeszcze z tym pojeździć.
Pete_ Opublikowano 6 Listopada 2013 Autor Opublikowano 6 Listopada 2013 A czy te objawy ustepuja po osiagnieciu jakis okreslonych obrotow czy sa niezalezne od obrotow?
gontash Opublikowano 7 Listopada 2013 Opublikowano 7 Listopada 2013 Tak przy wyższych obrotach wibracje ustępują. W sumie przydałoby się ten problem jakoś rozwiązać. Rozumiem, że wymiana płynu nic nie daje ? Nie jestem mechanikiem tak więc się pytam: Jak jest napędzana pompa wspomagania i czy wzrost obrotów przekłada się na jej wydajność?
Pete_ Opublikowano 8 Listopada 2013 Autor Opublikowano 8 Listopada 2013 Wymiana plynu nic nie daje. Pompa napedzana jest paskiem wielorowkowym razem z alternatorem, sprezarka od klimy. Podejrzewam, ze wydajnosc zalezy od obrotow, ale nie ma to odbicia w sile wspomagania. Tez myslalem o wymianie pompy, ale potem przeczytalem o tym wezu wysokiego cisnienia i teraz to mam metlik w glowie. ---------- Post dopisany 08-11-2013 at 18:13 ---------- Poprzedni post napisany 07-11-2013 at 18:54 ---------- Rozmawialem z grzes1150, ktory mial identyczne objawy do moich, tyle tylko ze w B5. U niego wymiana weza usunela te objawy.
gontash Opublikowano 13 Listopada 2013 Opublikowano 13 Listopada 2013 Wymiana plynu nic nie daje. Pompa napedzana jest paskiem wielorowkowym razem z alternatorem, sprezarka od klimy. Podejrzewam, ze wydajnosc zalezy od obrotow, ale nie ma to odbicia w sile wspomagania. Tez myslalem o wymianie pompy, ale potem przeczytalem o tym wezu wysokiego cisnienia i teraz to mam metlik w glowie.---------- Post dopisany 08-11-2013 at 18:13 ---------- Poprzedni post napisany 07-11-2013 at 18:54 ---------- Rozmawialem z grzes1150, ktory mial identyczne objawy do moich, tyle tylko ze w B5. U niego wymiana weza usunela te objawy. Który wąż trzeba wymienić ? i na jaki ? Uploaded with ImageShack.us
Pete_ Opublikowano 14 Listopada 2013 Autor Opublikowano 14 Listopada 2013 Rysunek maz widze z etki, wiec tam bedziesz mial najnowszy numer tej czesci. Nie pamietam dokladnie numetu, ale to bedzie 8R1 xxx xxx R. Potwierdzalem to w ASO, ze jest to najnowszy numer tego weza.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się