Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Okresowy spadek mocy w dolnych partiach obrotów


Marynarz____

Rekomendowane odpowiedzi

Marynarz____ No to ja mam tak samo. czasem silnik długo myśli zanim zacznie rwać i to nie ma reguły. Czasem mu się umyśli i zapiernicza jak wściekły a czasem zanim zacznie ciągnąć to pomysli z 3 sekundy. Pomaga zdjęcie nogi z gazu i wciśnięcie spowrotem. Na logach u mnie nic nie pokazało. Też podejrzewałem ten map sensor ale nie mam skąd podmienić. Jakbyś miał skąd podmienić sensor to daj znać o rezultatach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marynarz____ No to ja mam tak samo. czasem silnik długo myśli zanim zacznie rwać i to nie ma reguły. Czasem mu się umyśli i zapiernicza jak wściekły a czasem zanim zacznie ciągnąć to pomysli z 3 sekundy. Pomaga zdjęcie nogi z gazu i wciśnięcie spowrotem. Na logach u mnie nic nie pokazało. Też podejrzewałem ten map sensor ale nie mam skąd podmienić. Jakbyś miał skąd podmienić sensor to daj znać o rezultatach.

Kutwa, o to samo proszę Ciebie jak znajdziesz rozwiązanie to dawaj znać. Spróbuj wymienić wężyki podciśnienia, może to Tobie pomoże i sprawdź ten kruciec od Vakupompy. Ja będę dalej myślał, jutro podjadę sobie do "polmozbytu" zapytać się o cenę, map sensora i termostatu, jeżeli nie będą za drogie tak do 200 zł szt to profilaktycznie wymieniam :decayed: Termostat na pewno bo mi temp skacze czasami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacze jutro jak do pracy będę jechać czy pomaga puszczenie i wciśnięcie ponownie pedału gazu, a może potencjometr masz walnięty??

---------- Post dopisany at 20:12 ---------- Poprzedni post napisany at 20:10 ----------

Ewentulnie przemyj go bo może olej w dolocie go przytkał.

Sony Xperia Tapatalk 4.

Myłem go sprayem do styków bo to miałem pod ręką-nic nie dało, jutro kupie jakiś brake cleaner i tym wyczyszczę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

potencjometr raczej nie bo na Vagu procentowo pokazuje oki ile gazu wciskam. Ja już ten Map sensor myłem i nie pomogło. Kruciec Vacum delikatnie się rusza ale to muszę dużo siły przyłożyć. Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz. jak auto postoi choć kilkadziesiąt minut to wciskając hamulec bez odpalania jest mega twardy, dopiero mięknie po odpaleniu. Wsio by było oki gdyby tak się działo np po całej nocy. Ale po kilkudziesięciu sekundach już by uszło podciśnienie? Serwo wymieniałem bo poprzednie mi nabrało wody. Po trzecim naciśnięciu hamulca pedał twardy i miękknie. Podciśnienie w granicach -0.7. Pisze o hamulcach bo turbo i hamulce chyba z jednego podciśnienia idą prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

potencjometr raczej nie bo na Vagu procentowo pokazuje oki ile gazu wciskam. Ja już ten Map sensor myłem i nie pomogło. Kruciec Vacum delikatnie się rusza ale to muszę dużo siły przyłożyć. Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz. jak auto postoi choć kilkadziesiąt minut to wciskając hamulec bez odpalania jest mega twardy, dopiero mięknie po odpaleniu. Wsio by było oki gdyby tak się działo np po całej nocy. Ale po kilkudziesięciu sekundach już by uszło podciśnienie? Serwo wymieniałem bo poprzednie mi nabrało wody. Po trzecim naciśnięciu hamulca pedał twardy i miękknie. Podciśnienie w granicach -0.7. Pisze o hamulcach bo turbo i hamulce chyba z jednego podciśnienia idą prawda?

Tak idą z jednego, co do hamulców sprawdź ten gumowy wężyk idący od Vaku do grodzi silnika- jest zaraz obok Vaku jeśli jest miękki to go wymień bo on często jest winny twardemu pedałowi hamulca :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadnym płynem do hamowni bo roztopi czujnik ciśnienia.

Kontakt S i U i git.

Sony Xperia Tapatalk 4.

Kontaktem S czyściłem ale U nie miałem jutro kupię bo koszt żaden :whistling:

---------- Post dopisany at 20:41 ---------- Poprzedni post napisany at 20:27 ----------

Najbardziej mnie wk***ia to, że gdziekolwiek bym nie pojechał to żaden specjalista nigdy nie ma dość czasu żeby taką "drobną przypadłością" silnika jak moja się zająć bo pochłonięci są grubymi projektami, a jakby poświęcili temu trochę więcej czasu i dokładniej się tym zajęli to uważam, że na bank by znaleźli... a tak to muszę siedzieć jak bambus i metodą prób i błędów szukać rozwiązania :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta tylko takie metody bolesne finansowo.

Sony Xperia Tapatalk 4.

Niestety bardzo :doh: i chcę teo uniknąć albo chociaż jak by zdiagnozowali że to np Vaku to nie byłoby mi aż tak szkoda kasy żeby kupić nową, a tak to kasa leci i nie wiadomo czy pomoże :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta tylko takie metody bolesne finansowo.

Sony Xperia Tapatalk 4.

Niestety bardzo :doh: i chcę teo uniknąć albo chociaż jak by zdiagnozowali że to np Vaku to nie byłoby mi aż tak szkoda kasy żeby kupić nową, a tak to kasa leci i nie wiadomo czy pomoże :facepalm:

nie masz Vakuometra?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie masz, sprawdzali mi w warsztacie.

---------- Post dopisany 28-10-2013 at 11:26 ---------- Poprzedni post napisany 27-10-2013 at 20:51 ----------

---------- Post dopisany at 20:14 ---------- Poprzedni post napisany at 11:26 ----------

Ok, więc tak miałem dzisiaj okazję podmienić map sensor na inny 10000% sprawny- brak efektu, autko nadal trochę przymulone... szukam dalej, kupiłem termostat bo to na pewno muszę wymienić z racji skoków temperatury, może to coś da...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podmieniłem na chwile Map sensor i to samo. Raz rwie raz przysypia. Podpiąłem jeszcze raz Vakuometr i przy serwie -0,9 i trzyma równiutko cały czas tyle. Przy gruszce turbo szał jakiś. Podciśnienie podciągnie do -0,7 i skacze na -0,4 i znów na -0,7 i tak w kółko z częstotliwością około 3 skoki na sekunde. Tak chyba nie powinno być. Poniżej filmik.

Mierzone przy gruszce turbo jakieś cyrki...

http://patrz.pl/filmy/podcisnienie-a4-b6-awx

A tu przy serwie pięknie trzyma ponad -0,9 więc Vacum działa elegancko:

http://patrz.pl/filmy/podcisnienie-przy-serwie-1-9-tdi-awx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak właśnie działa N75 tykajac. ;-)

Sony Xperia Tapatalk 4.

Czyli co?? N75 mu dobrze działa??

Masz może numer N75 do AVF??

---------- Post dopisany at 14:37 ---------- Poprzedni post napisany at 14:34 ----------

Może ten okresowy brak mocy to nieszczelność w gruszce turbo??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

POWER-KRIS to mnie zaskoczyłeś że to tak ma być z tym podciśnieniem że ma tyrkać...

Ogólnie jest dobrze. Dziś się za to ostro wziałem i przekopałem cały układ podciśnienia, wszystkie węże, zaworki złączki, opaski, króćce gumowe itd :facepalm: założyłem też osobny wężyk na gruszkę turba i na zapalonym aucie strzykawką wytwarzałem "podciśnienie" :decayed: i tak kilka razy. Bawiłem się też klapą gaszącą bo troszkę w oleju była. Wytarłem z zewnątrz i ruszyłem kilka razy nią do granic. Po poskładaniu auto zapitala tak jak powinno ;):banan: i Spalanie spadło :) spokojną jazdą 4.7 l/100 km czyli tak jak powinno być :) a wcześniej ciężko było zejść poniżej 5,5. Jedynie co mnie martwi to ze teraz jak gaszę auto to zabuja całą budą. Nie jest to od dwumasy bo dopiero dziś się pojawiło po zabawie z układem podciśnienia i nie słychać przy tym żadnych stuków. Obstawiam że coś z klapą gaszącą ale nie wiem co tam może być nie tak...

Podsumowując: ruszałem dziś co się da w osprzęcie silnika więc nie wiem co było przyczyną. Może turbo się przycinało? (choć na logach na forum mówili że turbo pompuje nad wyraz ładnie) i po rozruszaniu pomoglo... Może coś z klapą gaszącą skoro teraz mi zabuja budą przy gaszeniu, naprawde nie wiem. Grunt że coś podziałało :banan:

Jakby ktoś miał pomysły co do klapy gaszącej to chętnie wysłucham podpowiedzi. EGR zaślepiony. :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki ja dzisiaj też na logowaniu byłem i nic nie wyszło, wszystkie parametry w normie, a wydawało mi się, że autko muliło, nawet zniknęło przeładowywanie turbo, które wyszło na pierwszym logowaniu przed zmianą wężyków a autku zdarza się przymulać, ale co zauważyłem to głównie na zimnym silniku. Po konsultacji mam jeszcze sprawdzić ciśnienie na Vakupompie na zimnym i ciepłym silniku. Bo już wszystko mam posprawdzane, turbo, pompki, przepływomierz, map sensor, wężyki, EGR wyczyszczony i zaślepiony, klapa gasząca wyczyszczona, kolektor dolotowy wyczyszczony... wszystko w jak najlepszym porządku !!! Została więc Vakupompa, no i może N75 (ale N75 na logach by wyszedł :eusathink: ).

Maestro_86 możesz dokładnie opisać PW lub tutaj w punktach co dokładnie sprawdziłeś i robiłeś u siebie w aucie? Możliwe, że jakiś wężyk lub coś przeoczyłem :eusathink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...