Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Podświetlenie licznika po przekręceniu stacyjki na pozycję zapalenia kontrolek?


Wujek141

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Przez 3 lata jeździłem poliftową a4ką z 1999 roku oraz A6tką z 1998 roku, obie audiczki miały pełnego FISa i liczniki VDO :) I w tych autkach po przekręceniu kluczyka do pozycji kontrolek zaświecało się podświetlenie licznika.

Obecnie jeżdzę A4ką z 1996 roku, w niej też mam pełnego FISa, ale tu podświetlenie załącza się dopiero po załączeniu świateł pozycyjnych. Za cholerę nie umiem się do tego przyzwyczaić i chciałbym to przerobić, aby było jak w poprzedniczkach, czyli zaraz po przekręceniu kluczyka do zaświecenia kontrolek załączy się podświetlenie całego licznika, dodam jeszcze że FIS normalnie jest podświetlony, bez znaczenia, czy są załączone pozycje czy nie.

Stąd właśnie ten post, na której kostce licznika jest podświetlenie, i skąd mam pociągnąć sygnał , aby załączyć te podświetlenie ?

Bardzo proszę o wszelkie rady i pomoc, niestety nie jestem w posiadaniu żadnych schematów, poza tym... jeśli chodzi o elektrykę to nie za bardzo się znam.

Dziękuje bardzo i pozdrawiam serdecznie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja Ci powiem ze dla mnie nienormalnym jest aby licznik zasiwiecal sie po zapłonie bez świateł , w a6 to normalne bo idzie to włączyć w vagu ale juz w a4 takiej opcji nie ma albo nie wiem gdzie jest, mialem kiedyś taki wsad w liczniku na którym właśnie licznik zasiwecal sie po zapłonie, ale orginalnie nie zapalal sie i do tej pory nie wiem od czego to zależy , napewno w ustawieniach albo edycja wsadu zostaje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam polifta i mi zapalaja sie dopiero po wlaczeniu swiatel. W A6 mozna za pomoca vaga:

PODŚWIETLNENIE TARCZ ZEGARÓW NA STAŁE

Aby aktywować tą opcję, należy VAG-iem połączyć się ze sterownikiem Instruments, następnie wybrać Adaptację, kanał 19. Zmiana podświetlenia następuje po zmianie pierwszej cyfry w kodowaniu. Dostępne opcje:

0xxxx - podświetlenie tarcz i wskazówek tylko po włączeniu świateł

1xxxx - wskazówki świecą zawsze, tarcze po włączeniu swiateł (ta opcja jest domyślnie ustawiona)

2xxxx - skala świeci zawsze, wskazówki po włączeniu świateł

3xxxx - wskazówki i skala świecą zawsze (niezależnie od świateł)

W twoim starym liczniku nic innego jak tylko podac napiecie na podswietlenie nie z wlacznika swiatel a z zaplonu

wedlug opisu kostek licznika A4 wynika: pin 3 lub 4 czyli plus po zaplonie zmostkowac z pinem 13 ktory jest od prawego swiatla parkingowego czyli prawdopodobnie podaje impuls na podswietlenie po wlaczeniu postojowek. Najlepiej najpierw sprawdzic czy na pin 13 dochodzi plus po wlaczeniu posotojwki jak tak to jest pewne ze to ten kabelek. Aby taki zabieg nie narobil klopotow najlepeij bylo by przewod idacy do pin 13 przeciac i do czesci wchodzacej w kostke dolutowac kabelek po zapolonie z pinu 3 lub 4 a kabelek ktroy zostal w instalacji zaizolowac. no chyba zeby nic nie przecinac bo w taki sposob nie bedzie sie podswietlal licznik po wlaczeniu swiatel na wylaczonym silniku to mozna by bylo w taki uklad wstawic diode zaporowa tak by prad nie cofal sie w wlacznik swiatel gdy mamy wlaczony zaplon.

Niebieski, 26-pin

1 -nie uzywany

2 -Aktywacja brzeczyka

3 -Terminal 15

4 -Terminal 15

5 -Nie uzywany

6 -Terminal 61

7 -Awaria hamulca/ Hamulec reczny

8 -ABS

9 -Poduszka powietrzna

10 -CAT

11 -ABS odwrotny (cokolwiek to znaczy)

12 -Poduszka powietrzna odwrotna (cokolwiek to znaczy)

13 -Prawe światło parkingowe

14 -Blokada zapłonu, S-Contact

15 -Aktywacja brzeczyka

16 -Nie uzywany

17 -Nie uzywany

18 -Cisnienie oleju 1.8 bar

19 -Terminal 58d

20 -Poziom plynu chlodniczego

21 -Prawy kierunkowskaz

22 -Swiatla drogowe

23 -Wejscie szybkosciomierza

24 -Plyn hamulcowy

25 -Klocki hamulcowe

26 -Lewy kierunkowskaz

żółty, 26-pin

1 -Terminal 58

2 -Terminal 58

3 -Sygnal szybkosci silnika (obrtotomierz?)

4 -Klimatyzacja

5 -Zegar

6 -Szybkosc pojazdu sygnal 1

7 -Szybkosc pojazdu sygnal 2

8 -Czujnik drzwi -strona kierowcy

9 -Terminal 30

10 -Terminal 30

11 -nie uzywany

12 -Rezerwa paliwowa

13 -Lewy kierunkowskaz

14 -nie uzywany

15 -nie uzywany

16 -przelacznik klamry paska ? =]

17 -nie uzywany

18 -Terminal 31

19 -Terminal 31

20 -Okablowanie diagnostyczne

21 -Nie uzywane

22 -nie uzywane

23 -Swiece

24 -Immobiliser

25 - Wskazowka paliwowa (na zegarze)

26 -Temperatura plynu chlodniczego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W a4 kanał 19 jest niedostępny, chłopaki rezacze fisa nie rozgryzli nawet edytując wsad jak podświetlić same wskazówki , ale mialem kiedyś wsad na którym swiecil cały licznik , ale po wrzuceniu innego wsadu juz tak nie było, nie wiem może nakaz wersja skandynawska była

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat stary ale odświeżę ja mam auto pochodzące z Włoch 99r przed lift TDI bez CAN i bez FIS nie dłubane w żaden sposób, zegary i wyświetlacze climatronika włączają się po zapłonie a reszta ze światłami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema, nie bede tematu nowego zakładał bo nie ma sensu. U mnie pojawił sie podobnym problem co u kolegi wyżej tylko ze na opak :-).

Licznik zapalał sie dopiero po zapłonie, a teraz świeci sie gdzy tylko przekrece stacyjke, co nie ukrywam denerwuje mnie okrutnie.

Ale od początku. Jestem właśnie na etapie przeszczepu RNS-d z po lifta no i przerabialem instalacje tak zeby wszystko pasowało. Zabrałem sie wlasnie za przewody od podgrzewania tylnej szyby i jak amator nie odlaczylem aka, i cyk spina i juz licznik mi sie przestawił.

Wszystkie bezpieczniki sprawdzone i jest ok, przekaźnik od grzanych jest w panelu od klimy wiec nie zostal uszkodzony. Podswietlenia na słupkach, nad głową i pod nogami tez dziala poprawnie.  Tylko ten licznik sie świeci.

I teraz pytanie, wydaje mi się ze odwiną się przekaźnik, wie ktos moze który ewentualnie byłby odpowiedzialny za to?

Jeszcze przyszło mi do głowy ze mógł sie jakis kabel podtopic i teraz dotyka gdzies albo masy albo innego kabla i dlatego mam taki cyrk. Jeśli taka możliwość istnieje to zaraz zwalam deche i pruje instalace. 

Chcialbym zeby sie ktos wypowiedzial na ten temat, moze mial podobny przypadek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...