Skocz do zawartości

bystry_p

Pasjonat
  • Postów

    214
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O bystry_p

Informacje

  • Imię
    Piotr
  • Miasto
    zduńska wola

Auto

  • Model
    A4 B5
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2000
  • Silnik
    1.9 TDI PD
  • Kod silnika
    AJM
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia bystry_p

0

Reputacja

  1. Dzięki na zainteresowanie tematem. Patrząc na filmie to sztandar sporo się wysuwala ale bardzo powoli. U mnie idzie dynamicznie i w podobnym zakresie. W najbliższym czasie wezme się za czyszczenie turbo tym bardziej że jest do niej pomiarowy dostęp.
  2. Dzięki za odpowiedź. W wolnej chwili wyciągnie ja i postaram się rozłożyć. Mam nadzieję że z jakimś manualem poradzę sobie z tym tematem. Na co szczególnie zwrócić uwagę przy rozkrecaniu? Prosze jeszcze o informacje na temat zaworu N75, jak on ma działać.
  3. Witam Pacjent to moje A4 B5 2000r. z 1.9 TDI AJM 116KM + (jest jakiś box na podszybiu ale czy on coś daje to kto to wie) Użytkuje auto 4 lata i nigdy nie robiłem logów bo nie było powodów, brak czasu itd a auto jeżdziło bez żadnych problemów. W ostatnich dniach auto zaczęło przechodzić w tryb awaryjny bo turbo przeładowało - 17965 - Charge Pressure Control P1557 - 35-00 - Positive Deviation. Sprawdziłem wężyki podciśnienia, gruszka wygląda na OK, sztangę ruszałem mechanicznie to idzie z 1cm, zabrałem się za sprawdzenie zaworu N75 według jakiejś tam znalezionej kiedyś instrukcji w internecie. Niestety wyniki były inne niż te co ktoś podał więc rozebrałem go, wyczyściłem i dalej to samo. Więc wyciągnąłem zawór N18 od EGR i wynik taki sam jak mój N75. Hmm, pewnie ktoś pisze bzdury albo mam dwa zawory uszkodzone. Proszę o przedstawienie instrukcji jak sprawdzić taki zawór a na pewno dużej ilości ludzi się przyda. Chodzi mi o instrukcje jak domowym sposobem, bez specjalistycznych pompek czy manometrów sprawdzić działanie. Np. bez podanego zasilania miedzy którymi wejściami VAC, OUT, ATMO powinno być przejście a pomiędzy którymi nie oraz po podanym zasilaniu jak powinno zachowywać się ciśnienie i które otwory stają się przelotowe. Bez tej wiedzy złożyłem wszystko do kupy, zapakowałem graty do auta i zrobiłem logi. W pierwszej kolejności statyczne Grupa 000 http://vaglog.com/log-000_vn4a1o.html Grupa 003 http://vaglog.com/log-003_Yon3U.html Grupa 008 http://vaglog.com/log-008_fqSmK.html Grupa 010 http://vaglog.com/log-010_xg3JZsL.html Grupa 011 http://vaglog.com/log-011_v0ygS.html Grupa 013 http://vaglog.com/log-013_1Eulx4h.html Grupa 018 http://vaglog.com/log-018_Z0f9x5.html Grupa 023 http://vaglog.com/log-023_HfRRM.html Według mnie złe wartości. Czasy są zdecydowanie za duże – da się coś z tym zrobić? Następnie logi z Basic Setup Grupa 000 http://vaglog.com/log-000_yQkA73.html Grupa 003 http://vaglog.com/log-003_6xmNi.html Problem jest z EGR ale chyba taki stan pracy tego zaworu nie ma wpływu na moc silnika tylko ewentualnie na środowisko więc jeśli tak jest to taki temat sobie odpuszczam. Grupa 004 http://vaglog.com/log-004_J1XX0.html Grupa 011 http://vaglog.com/log-011_k0r46a.html Sztanga rusza się ten przysłowiowy 1 - 2cm. Następnie logi dynamiczne podczas których auto przeszło w tryb awaryjny. Grupy 000 , 003, 010 http://vaglog.com/log-000_003_010_2AO3pd.html Grupy 003, 008, 010 http://vaglog.com/log-003_008_010_a4vkK8p.html Grupa 003, 011 http://vaglog.com/log-003_011_N8RKeWB.html Po tych próbach auto złapało życie i już nie wchodziło w tryb awaryjny. Grupa 011 http://vaglog.com/log-011_RpZ15k.html Grupy 000 , 003, 010 http://vaglog.com/log-000_003_010_00P8x.html Grupy 003, 008, 010 http://vaglog.com/log-003_008_010_8N2U2r.html Proszę o ocenę logów, jakieś sugestie, gdzie doszukiwać się problemów które mają wpływ na przeładowanie i ogólną kondycje silnika ponieważ nie planuje rozstawać się z tym autem.
  4. oczywiscie, po prawej stronie tez jest podlaczone przecimgielne i swieci slabiej po wlaczeniu postojowek tak jak byc powinno. Caly swap jest zrobiony zgodnie z opisem. Wszytsko dziala tak jak mowi instrukcja ale ciegle sa bledy zarowek do momentu podlaczenia 3 zarowek na kazda lampe tylnia. Poprostu wieksze obciazenie. Czytalem ze moduly z literka L sa bardzo czule i ludzie wymieniaja na koncowke z litera N i tego problemu nie ma. Zobacze za kilka dni bo juz zamowilem nowy MCE. Wymiana MCE na koncowke z litera N i wszystko jest OK.
  5. to na 2 zarowkach wyskakuje blad spalonej. po podlaczeniu 3 jest wszystko ok. Prawdopodobnie uszkodzony mce tzn musze kupic z inna literka.
  6. Witam. Potrzebuje konkretnej odpowiedzi od osoby ktora zrobila SWAP MCE w B6 z B7 w wersji kombi. Konkretnie chodzi mi o informacje o spalonych tylnych zarowkach postojowych. W B6 jest jedna postojowka, 2 to delikatnie swiecace przeciwmgielne a brakuje 3 zarowki. Jak ja poprawnie zastapic by opor byl taki sam? Wstawialiscie opornice, dodatkowe zarowki ? Gdzie to montowaliscie i w jaki sposob by sie nie grzalo itd. Prosze o odpowiedz bo montowalem zarowki W5W pod deska ale one sie grzeja, gdzies nie lacza, jak je schowam w pudelku by swiatlo spod deski nie przenikalo to temperatura za duza i ogolnie kibel. Chce ten temat zrobic porzadnie. pozdrawiam
  7. W ASO podajac nr nadwozia podja mi wylacznik o nr 8E0 919 237 bez koncowki 5PR i taki znajomy kupil ale nie pasuje bo ma 4 piny a nie 5. Moje pytanie jest takie. Co oznacza koncowka 5PR? jest to koncowka wylacznika ktory ma 5 pinow czy oznacza to np kolor obudowy bo gdzies spotkalem sie z opisem SOUL (BLACK). Bo sam juz nie wiem czy nie szukac wylacznika o nr bez tej koncowki czyli 8E0 919 237 ale majacy 5 pinow.
  8. Dokładnie jest tak jak piszesz jest tylko jeden kabelek (fioet/biały) w Twojej instalacji jest 2 kabeki na włączenie i wyłączenie , a u mnie jest to sterowane opornością wiec jak by ktoś rozebrał włącznik z mojego przedziału vin i zobaczył lub pokazał co tam siedzi to przecież można zrobić taką oporność jak trzeba BO STACYJEK JUZ MAM 3 SZTUKI . w końcu doszedłem co i jak foto płytki która jest orginalnie dla tych co mają w instalacji jeden przewód z modułu airbag podłączenie: pin 1 w kostce przełącznika -->pin 2 lampki schowka pin 2 w kostce przełącznika -->pin 1 lampki schowka (jak damy na pin7 w kostce 12pin podświetlenie stacyjki nie zniknie po zamknieciu schowka ) pin 3 w kostce przełącznika-->pin 5 w kostce "12" pin 4 w kostce przełącznika-->pin 6 w kostce ''12'' tak mam podłączone i system działa prawidłowo jak ktoś ma stacyjke z posta wczesniej wystarczy zmienić oporność . Ci co mają 2 kabelki z modułu airbag w wiązce schowka mogą rónież założyć starszą podświetlaną stacyjke ( trzeba pilnikiem dorobić bębenek pod swój klucz) i mieć taką płytke: Witam. W dniu dzisiejszym podszedlem do montazu wylacznika u znajomego w b6 z 2002r. Niestety zonk. Instalacja oryginalna za schowkiem przystosowana pod 3 kable sterujace (masa- braz, 81-fiolet/bialy, 83- fiolet/zolty. Mam wlacznik taki jak wyzej w poscie o nabitych trzech numerach: 4B0 919 237 / 4D0 919 237 / 8E0 919 237. Niestety on ma 4 piny a nie 5. Probowalem na rozne sposoby podlaczyc uzywajac tylko jednego kabla (fioletowo bialy) ale niestety to nie dziala. Wnioskujac z tych wszystkich postow to nr wlacznika 8E0 919 237 a wlacznika 8E0 919 237 5PR rozni sie znaczaco swoja budowa i przystosowany jest pod zupelnie inna instalacje. Prosze o potwierdzenie mojej tezy i czy ktos posiada na sprzedaz wlacznik na 5 pinow z metalowa wkladka.
  9. Płytka jak wszystkie luty w module zamka sa pokryte lakierem aby nie utlenialy sie. Myslisz ze pod tym lakierem moga byc zimne luty?
  10. Podlacze sie pod temat. A4 B6 2004 Drzwi pasazera przod. Zamek działa, zamyka, otwiera.Szyba dziala choc nie podnosi sie i nie opuszcza automatycznie tzn po mocniejszym nacisnieciu przycisku. lusterka dzialaja. Nie widzi otwartych drzwi: lampki w drzwiach nie swieca i na FISsie brak informacji. Podczas przekrecania zaplonu slychac trzaski z zamka lub zamkow tak jakby bylo ryglowanie. Po sprawdzeniu okazalo sie ze mikrostyk w zamku jest dobry i ma przejscie do samego sterownika w drzwiach.. kable w przelotce byly juz kiedys naprawiane i wygladaja na zdrowe. Ogolnie wyglada na to ze jest ich malo, 2 glosnikowe, plus, minus, 2 xCAN i 2 dolozone chyba od fotochromu. Pytanie, czy sterowanie tymi drzwiami odbywa sie za pomoca tylko tych 2 kabli CAN i wszystkie operacje sa juz wykonywane przez sterownikw drzwiach? czy moge podmienic sterownik z drzwi kierowcy i podlaczyc u pasazera i zobaczyc czy zaczna chodzic? Na vagu taki blad: 1560 Po nocy gdy auto bylo cale mokre od wilgoci wrocilo wszystko do normy i jest dobrze. Teraz znowu nie dziala tak jak byc powinno. Czyzby zimne luty w sterowniku? A moze szukac przyczyny jeszcze w innych drzwiach, w innych przelotkach? Chociaz w to watpie.
  11. da sie wogole takie cos zrobic w b5? pierwszy raz o czyms takim slysze.
  12. bystry_p

    Korekta licznika

    odlacz zasilanie licznika, po chwili podlacz ponownie i powinno byc dobrze.
  13. standard, przerabialem ten problem. sugestia dla wszystkich co maja b6/b7 - sprawdzajcie czy obudowa jest szczelna, woda potrafi narobic wiele szkod.
  14. z filmow ktore mi podeslales to powiedz mi co to jest za pilot ktory trzymasz w reku, tzn sama elektronika ktora powoduje zapalanie diody alarmu? prawdopodobnie jest to pilot od dolozonego centralnego zamka wraz z alarmem. czy twoj kluczyk wyglada tak? jak tak to jest kluczyk bez sterowania centralnym tylko ma wlozona mala zaroweczke ktora pozwala przyswiecic sobie w nocy wkladke zamka tak by nie rysowac. widze ze centralny nie dziala z kluczyka (uszkodzona prawdopodonie wkladka lub tyl wkladki sterujacy zamkiem), tak wiec nie powoduje zamkniecia pozostalych drzwi. alarm zalacza sie gdy domykasz szyby bo jest w stanie czuwania a ty zaklucasz jego prace wiec aktywuje sie. alarm zalacza sie gdy przekrecasz zaplon gdy jest w stanie czuwania i rowniez aktywuje sie i wyje syrena. alarm po aktywacji odlacza zaplon, nie sa widoczne zadne kontrolki na liczniku- tak wiec auta nie mozna odpalic. czy cos jeszcze rozlacza ciezko stwierdzic. trzeba dostac sie do alarmu i go wyrzucic tak by autem mozna bylo jezdzic bo ten pilot co masz do alarmu go nie rozbraja, moze sie rozkodowal a moze juz umarl smiercia naturalna. dolozenie nowej centralki raz z pilotami powinien zalatwic sprawe z otwieraniem auta z pilota. koszt samej centralki z domykaniem szyb to 80-90zl. montaz zamka wraz z usunieciem starego alarmu to okolo 60-100zl. gdybys dostal sie do starego alarmu mozna by bylo mierzyc kontrolka napiecia na kablach ktore pozniej mozna wykorzystac do sterowania nowej centralki. (staly plus, masa, sygnal zamknij, otworz, kierunkowaskazy, komfort domykanie szyb) nic wiecej nie trzeba. jak ciezko jest ci ogarnac sprawy elektryczne to lepiej zaprowadz auto to elektryka, zrobi ci to w godzine.
  15. ten jeden pilot moze byc tylko do aktywacji alarmu ktory rozlacza obwody w samochodzie a nie steruje centralnym zamkiem. jak mozesz to wstaw foto tego pilota i swojego kluczyka z tym ori centralnym zamkiem. moim zdaniem trzeba szukac tego dodatkowego alarmu, wyrzucic go i dalej bawic sie z ori centralnym zamkime. kiedys ten alarm i centralny zamek dzialal?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...