Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.9 TDI AJM - przeladowanie prośba o analize logów


bystry_p

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Pacjent to moje A4 B5 2000r. z 1.9 TDI AJM 116KM + (jest jakiś box na podszybiu ale czy on coś daje to kto to wie)

Użytkuje auto 4 lata i nigdy nie robiłem logów bo nie było powodów, brak czasu itd a auto jeżdziło bez żadnych problemów.

W ostatnich dniach auto zaczęło przechodzić w tryb awaryjny bo turbo przeładowało - 17965 - Charge Pressure Control  P1557 - 35-00 - Positive Deviation.

Sprawdziłem wężyki podciśnienia, gruszka wygląda na OK, sztangę ruszałem mechanicznie to idzie z 1cm, zabrałem się za sprawdzenie zaworu N75 według jakiejś tam znalezionej kiedyś instrukcji w internecie. Niestety wyniki były inne niż te co ktoś podał więc rozebrałem go, wyczyściłem i dalej to samo. Więc wyciągnąłem zawór N18 od EGR i wynik taki sam jak mój N75. Hmm, pewnie ktoś pisze bzdury albo mam dwa zawory uszkodzone.

Proszę o przedstawienie instrukcji jak sprawdzić taki zawór a na pewno dużej ilości ludzi się przyda. Chodzi mi o instrukcje jak domowym sposobem, bez specjalistycznych pompek czy manometrów sprawdzić działanie.  Np. bez podanego zasilania miedzy którymi wejściami VAC, OUT, ATMO powinno być przejście a pomiędzy którymi nie oraz po podanym zasilaniu jak powinno zachowywać się ciśnienie i które otwory stają się przelotowe.

Bez tej wiedzy złożyłem wszystko do kupy, zapakowałem graty do auta i zrobiłem logi.

W pierwszej kolejności statyczne

Grupa 000           http://vaglog.com/log-000_vn4a1o.html

Grupa 003           http://vaglog.com/log-003_Yon3U.html

Grupa 008           http://vaglog.com/log-008_fqSmK.html

Grupa 010           http://vaglog.com/log-010_xg3JZsL.html

Grupa 011           http://vaglog.com/log-011_v0ygS.html

Grupa  013          http://vaglog.com/log-013_1Eulx4h.html

Grupa 018           http://vaglog.com/log-018_Z0f9x5.html

Grupa 023           http://vaglog.com/log-023_HfRRM.html         Według mnie złe wartości. Czasy są zdecydowanie za duże – da się coś z tym zrobić?

 

Następnie logi z Basic Setup

Grupa 000           http://vaglog.com/log-000_yQkA73.html

Grupa 003           http://vaglog.com/log-003_6xmNi.html        Problem jest z EGR ale chyba taki stan pracy tego zaworu nie ma wpływu na moc silnika tylko ewentualnie na środowisko więc jeśli  tak jest to taki temat sobie odpuszczam.

Grupa 004           http://vaglog.com/log-004_J1XX0.html

Grupa 011           http://vaglog.com/log-011_k0r46a.html        Sztanga rusza się ten przysłowiowy 1 - 2cm.

 

Następnie logi dynamiczne podczas których auto przeszło w tryb awaryjny.

Grupy 000 , 003, 010       http://vaglog.com/log-000_003_010_2AO3pd.html

Grupy 003, 008, 010        http://vaglog.com/log-003_008_010_a4vkK8p.html

Grupa 003, 011                 http://vaglog.com/log-003_011_N8RKeWB.html

 

Po tych próbach auto złapało życie i już nie wchodziło w tryb awaryjny.

Grupa 011                          http://vaglog.com/log-011_RpZ15k.html

Grupy 000 , 003, 010       http://vaglog.com/log-000_003_010_00P8x.html

Grupy 003, 008, 010        http://vaglog.com/log-003_008_010_8N2U2r.html

 

Proszę o ocenę logów, jakieś sugestie, gdzie doszukiwać się problemów które mają wpływ na przeładowanie i ogólną kondycje silnika ponieważ nie planuje rozstawać się z tym autem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To całkiem przypomina mój przypadek. Problem nie występował zawsze, ale z biegiem czasu coraz cześciej pojawiał się tryb awaryjny. Sztanga też poruszała się niby dobrze, a kierownice spalin były strasznie zapieczone. Twoja turbina przeładowuje, wyjąłbym ją na stół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. W wolnej chwili wyciągnie ja i postaram się rozłożyć. Mam nadzieję że z jakimś manualem poradzę sobie z tym tematem. 

Na co szczególnie zwrócić uwagę przy rozkrecaniu?

Prosze jeszcze o informacje na temat zaworu N75, jak on ma działać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zerknij na ostatni post w moim temacie (link w stopce), tam są zdjęcia jak wyglądała moja turbina w środku. Jest też film z logiem pracy sztangi jeszcze przed czyszczeniem. Rób zdjęcia, żeby potem złożyć pierścień w odpowiednim ułożeniu kierownic. Jeśli nie chcesz tak inwazyjnie do tego podchodzić to możesz zalać ją bez rozkręcania w nafcie i zostawić np na dzień lub wspomóc środkiem do czyszczenia kominków. Być może to już pomoże, ale gwarancji nie ma. Ja nie robiłem tego samodzielnie.

Edytowane przez Undisclosed
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki na zainteresowanie tematem. Patrząc na filmie to sztandar sporo się wysuwala ale bardzo powoli. U mnie idzie dynamicznie i w podobnym zakresie. W najbliższym czasie wezme się za czyszczenie turbo tym bardziej że jest do niej pomiarowy dostęp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...