Jump to content
2 2
Bart-S

Instalacja przełącznika dezaktywacji poduszki pasażera AIR BAG OFF

Recommended Posts

 


4RINGS Service - kompleksowa diagnostyka i naprawa skrzyń automatycznych MULTITRONIC. E-mail: [email protected] / Tel: 691 643 630 (dzwonić po 18:00!!!)

bartlong2.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kurde przeczytałem cały artykuł parę razy i doszedłem do wniosku że coś w nim jest nie tak. Mam auto z 2003r, kupiłem wyłącznik ten ładniejszy opisany jako do 2002 roku. Jego numer 4B0 919 237 A, dokupiłem do tego wiązkę schowka 8E0 971 679 L, oraz lampkę podsufitki z kontrolką wyłączenia poduszki.

Sprawa wygląda tak, że po podłączeniu wszystkiego wywala błąd poduszki związany z nieprawidłową opornością (czyli potrzeba przekodowania sterownika)

Ale po odłączeniu wyłącznika, kontrolka w podsufitce po przekręceniu zapłonu zapala się, po chwili gaśnie... Czyli może niektóre modele 2003r mogą być przygotowane pod wyłączniki? Kable do sterownika też idą z wiązki która idzie do schowka. Jak tylko dopadnę odpowiednie oprogramowanie to postaram się przekodować sterownik i dam znać co się dzieje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety nie miałem dostępu do instalacji "do czerwca 2002" :confused4: Jest jednak możliwość, że wiązka dachowa w autach do tego rocznika ma już pociagnięte odpowiednie kabelki. Dawid jeśli masz możliwość - zdejmij dolną osłonę słupka A - zobacz czy w pomarańczowym gniazdku są obsadzone piny 5 (kabelek zielono żółty) i 6 (czarny).

Jeśli chodzi o Twój przypadek - jeśli podłączyłeś zestaw deaktywacji poduszki a nie zmieniłeś kodowania - sterownik wywali błąd. Wszystko się zgadza (kolega chromos tak miał). Po zmianie kodowania powinno zaskoczyć.


4RINGS Service - kompleksowa diagnostyka i naprawa skrzyń automatycznych MULTITRONIC. E-mail: [email protected] / Tel: 691 643 630 (dzwonić po 18:00!!!)

bartlong2.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i gitara :good:

Masz chyba jakiś lepszy interfejs - u siebie Viakenem i VC 311.2 nie dałem rady (zmiana wartości kodowania nie zapisywała się w sterowniku) - pomógł dopiero zakup HEX+CAN...

Dawid - czyli od początku... Podpiąłeś nowy panel w podsufitę i bez ruszania wiązki dachowej zatrybiło? Czyli wychodziłoby na to, że auta przed czerwcem 2002 mają fabrycznie przygotowaną wiązkę kontrolki. Mam prośbę - możesz zrobić fotkę kontrolki, za Twoim pozwoleniem zamieniłbym ją z rysunkiem który jest w tutorialu :)


4RINGS Service - kompleksowa diagnostyka i naprawa skrzyń automatycznych MULTITRONIC. E-mail: [email protected] / Tel: 691 643 630 (dzwonić po 18:00!!!)

bartlong2.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tzn auto jest z roku 2003.

Od początku wyglądało to tak, bez pojęcia do będzie potrzebne zacząłem gromadzić graty. Kontrolka jedyna jaką znalazłem to była właśnie do lampki podsufitki (dodatkowo wsadziłem dwie diody na styl pakietu oświetlenie i też świecą). Podłączyłem kontrolkę i po przekręceniu kluczyka zaświecała się i gasła. Następny krok szukanie wyłącznika, też trafiłem pierwszy lepszy z Audi przyszedł i nadeszła pora szukać wiązki schowka. Tutaj skusiłem się na ASO.

Po podpięciu wyłącznika wywalało błędy i świeciły się kontrolki (w podsufitce, na zegarach AIR BAG).

Następnie podłączyłem VAG COM 311 (z interfejsem POLSKI VAG USB) przekodowałem i kontrolki zgasły, skasowałem błędy i śmiga.

Fotki później pstryknę i bez problemu będziesz mógł je wykorzystać bo chyba nigdzie na polskim forum nie ma opisanej tej modyfikacji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciekawe czy w każej B6 da się to tak podpiąć - byłby to ratunek dla osób które nie chcą pozbywać się szufladki - nie wspominając już o pominięciu najgorszej części modyfikacji czyli operacji przy tunelu :) Zastanawia mnie tylko jak kontrolka w podsufitce komunikuje się z airbagiem skoro nie ma bezpośredniego połączenia a przynajmniej nie mogę się go doszukać... W mojej instalacji piny kontrolki w sterowniku airbag nie były obsadzone...

Jeśli chodzi o kodowanie - to normalne że po podłączeniu wywala błąd. Tak jak wcześniej napisałem - prawidłowe zakodowanie sterownika airbag załatwia sprawę :good:


4RINGS Service - kompleksowa diagnostyka i naprawa skrzyń automatycznych MULTITRONIC. E-mail: [email protected] / Tel: 691 643 630 (dzwonić po 18:00!!!)

bartlong2.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bartek cytując z treści twego posta: "Za deaktywację poduszki odpowiada 4-ty bit (wartość 0=brak modułu dezaktywacji, 1=z dezaktywacją). Kodowanie przed operacją wyglądało następująco: 0010602. Aby uruchomić dodaną opcję zmieniłem na 0011602"

Oj myślę że nieświadomie możesz BARDZO "nieszczęśliwie" wprowadzić ludzi w błąd:

Deaktywacja VAG em poduszki pasażera wygląda tak:

A4 - B5

Adaptowanie sterownika poduszek - wyłączenie/włączenie poduszki pasażera

Wybierz 15 (Airbags)

Adaptacja sterownika - Funkcja 10

Wskazówka: W zależności od modelu, nie wszystkie kanały mogą być dostępne

W kanale 01 należy wpisać odpowiednią liczbę:

0 - Poduszka pasażera kierowcy aktywna

1 - Poduszka pasażera kierowcy nieaktywna

A4-B6 - mniemam że tu może być różnie (myślę że należy spróbować tak jak dla A4 B5)

niemniej opisu deaktywacji dla B6 nie udało mi się znaleźć a to co podajesz to tylko kodowanie (airbag 8.4) mówiące o zainstalowaniu wyłącznika lub nie, raczej nie ma to nic wspólnego (4 bit) z wyłączaniem lub włączaniem airbagu.


jest delfinek... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A4 - B5[/b]

Adaptowanie sterownika poduszek - wyłączenie/włączenie poduszki pasażera

Wybierz 15 (Airbags)

Adaptacja sterownika - Funkcja 10

Wskazówka: W zależności od modelu, nie wszystkie kanały mogą być dostępne

W kanale 01 należy wpisać odpowiednią liczbę:

0 - Poduszka pasażera kierowcy aktywna

1 - Poduszka pasażera kierowcy nieaktywna

Tylko co ma wspólnego adaptacja czy włączenie/wyłączenie poduszek z aktywacją przycisku do ich ON/OFF ?

A4-B6 - mniemam że tu może być różnie (myślę że należy spróbować tak jak dla A4 B5)

Spróbować na chybił/trafił w sterowniku AIRBAG ? Chcesz kogoś wprowadzić na minę ?

niemniej opisu deaktywacji dla B6 nie udało mi się znaleźć a to co podajesz to tylko kodowanie (airbag 8.4) mówiące o zainstalowaniu wyłącznika lub nie, raczej nie ma to nic wspólnego (4 bit) z wyłączaniem lub włączaniem airbagu.

Przecież Bartek zainstalował właśnie taki włącznik/wyłącznik poduszki pasażera więc zamiarem jest uruchomienie takiej opcji po instalacji takiego przełącznika. Co ma tutaj wspólnego elektroniczne włączenie/wyłączenie poduszki na sztywno ? Nie o to przecież chodzi żeby ją całkowicie wyłączyć.

W B6 kodowanie wygląda następująco:

* Standard (Rest of World): Front Airbags/Front Side Airbags/Front Seatbelt Tensioners/Head Airbags

o 0010602 = Standard

o 0010702 = Standard + Rear Side Airbags

o 0011602 = Standard + Key Switch for Passenger Airbag Deactivation

o 0011702 = Standard + Rear Side Airbags + Key Switch for Passenger Airbag Deactivation

Czyli zmianie podlega tak jak Bartek napisał 4 znak od lewej.


1. Nie przemawiaj do ludzi metaforą - zrozumieją Cię dosłownie.
2. Nie przemawiaj do ludzi ironią - zrozumieją Cię zbyt dosłownie.
3. Nie przemawiaj do ludzi dosłownie - nie zrozumieją Cię.
4. Nie przemawiaj w ogóle do ludzi to ... nie dostaniesz bana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W kontekście całego tematu z dołożeniem wyłącznika należy przeprowadzić powyższe kodowanie ale chodzi o to by ktoś sobie nie pomyślał i nie próbował tego kodowania bo Bartek użył sformułowania "Za deaktywację poduszki odpowiada 4-ty bit"


jest delfinek... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pisząc "Za deaktywację poduszki odpowiada 4-ty bit" miałem na myśli zakodowanie sterownika airbagu pod funkcję zdalnej deaktywacji poduszki pasażera. Rzeczywiście - sformułowanie, którego użyłem czytane jako zdanie wyrwane z kontekstu może wprowadzić w błąd (ale chyba tylko wtedy - osoba czytająca manual nie powinna mieć problemów ze zorientowaniem się co miałem na myśli ;))

Na wszelki wypadek jednak inaczej ułożę to zdanie. Adadur - dzięki za zwrócenie na to uwagi :good:


4RINGS Service - kompleksowa diagnostyka i naprawa skrzyń automatycznych MULTITRONIC. E-mail: [email protected] / Tel: 691 643 630 (dzwonić po 18:00!!!)

bartlong2.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

no dobra, a kto znajdzie jak faktycznie zdeaktywowac poduszke VAGiem w b7?

bo przelacznika nie chce mi sie dokladac glownie ze wzgledu na problem z kontorlka od deaktywacji...


v2010100510411367196196.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też pilnie potrzebuję wyłaczyć poduchę pasażera Vagiem :mysli: Da radę ktoś to obczaić?

Share this post


Link to post
Share on other sites

kodowanie o ktorym napisal Bart-s tylko i wylacznie uaktywnia mozliwosc jej hardwarowego wylaczenia zamontowanym switchem (stacyjka) , nie wylacza natomiast z punktu poduszki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wyciągnij klapkę (2) z prawej strony - jej spinki także blokują schowek...

KEY_glovebox.jpg


4RINGS Service - kompleksowa diagnostyka i naprawa skrzyń automatycznych MULTITRONIC. E-mail: [email protected] / Tel: 691 643 630 (dzwonić po 18:00!!!)

bartlong2.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zmieniarki nic nie trzyma - ale zapomnieliśmy o lodówce albo klimatyzowanej kieszeni. Jeśli jest, odkręć luft (odwrotnie do wskazówek zegara) tak żeby rurka została w swoim miejscu.


4RINGS Service - kompleksowa diagnostyka i naprawa skrzyń automatycznych MULTITRONIC. E-mail: [email protected] / Tel: 691 643 630 (dzwonić po 18:00!!!)

bartlong2.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zmieniarka siedzi w swojej kieszeni - powinieneś wyciągnąć ją razem ze schowkiem. Jak już schowek opadnie na doł - odpinasz kostkę zmieniarki i kostkę schowka. Jesteś w stanie określić, która strona schowka się blokuje?


4RINGS Service - kompleksowa diagnostyka i naprawa skrzyń automatycznych MULTITRONIC. E-mail: [email protected] / Tel: 691 643 630 (dzwonić po 18:00!!!)

bartlong2.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

z tego co widziałem to własnie nad zmieniarką coś trzyma.. prawa strona tam gdzie zaślepka ma być zdjęta ładnie opada.. zadna z tych 5 śrub nie może trzymać bo je wyciągam całkowicie.

czy schowek trzyma sie na jakichś zatrzaskach czy tylko na śrubach?

Share this post


Link to post
Share on other sites

pytałem już wcześniej ale nikt nie odpisał..

czy takie wyjmaki będą dobre do zmieniarki i radia? http://allegro.pl/item965682042_klucze_wyjmaki_do_dem_radia_vw_audi_9325.html

pozdrawiam!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Słuchajcie,

Możecie napisać dodatkowo co mam zrobić aby na sztywno ją odłączyć?

Nie mam niestety czasu na zabawę z kostkami i pewnie doświadczenia przy takim dłubaniu.

No i jak już Vagiem odłączę to jak poznam, że jest wyłączona?

Mam vaga ale proszę o instrukcję krok po kroku, ponieważ używam od niedawna.

Dzięki za zrozumienie,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety dla B6 nie ma potwierdzonej instrukcji wyłączenia airbagu pasażera przy pomocy VAG - nikt nie chce też eksperymentować z kodowaniem.


4RINGS Service - kompleksowa diagnostyka i naprawa skrzyń automatycznych MULTITRONIC. E-mail: [email protected] / Tel: 691 643 630 (dzwonić po 18:00!!!)

bartlong2.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bez przesady. Skoro nie masz czasu na rezanie - zawsze możesz zlecić to komuś, albo po prostu podjechać do ASO i poprosić aby Ci wyłączyli airbaga na stałe.


4RINGS Service - kompleksowa diagnostyka i naprawa skrzyń automatycznych MULTITRONIC. E-mail: [email protected] / Tel: 691 643 630 (dzwonić po 18:00!!!)

bartlong2.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie znam kodowania/adaptacji sterownika airbag które wyłącza poduszkę pasażera - w ASO powinni to wiedzieć.


4RINGS Service - kompleksowa diagnostyka i naprawa skrzyń automatycznych MULTITRONIC. E-mail: [email protected] / Tel: 691 643 630 (dzwonić po 18:00!!!)

bartlong2.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
2 2

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...