Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Niedogrzany silnik 1.9TDI ALH 90KM - Prośba o sprawdzenie logów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam panowie :hi:

Odkąd kupiłem auto borykam się z niedogrzanym silnikiem...:kwasny:

To tak po kolei...

Jakiś rok temu wymieniałem czujnik G62 bo nie wstawała już w ogóle wskazówka.

Nie mam już ori czujnika wsadzonego więc zamiennik może troszkę przekłamywać.

Robiłem dzisiaj trasę 200km z włączoną klimą (załączone wentylatory).

Co jakiś czas sprawdzałem temperaturę na klimatroniku.

Na kanale 49 i 51 była równa temperatura 75 stopni.

Tutaj widać do dogrzaniu że temperatury się równają...

Test licznika też kiedyś robiłem, niby wszystko działa należycie..

Po trasie sprawdzałem węże chłodnicy i zarówno ten górny był gorący a dolny ciepły..więc po samym tym domyślam się że termostat przepuszcza :eusathink:

Wróciłem do domu ochłonąłem i poszedłem zrobić logi, rozgrzałem silnik do możliwe największej temperatury i heja :decayed:

01 - Engine : 007

17 - Instruments : 003

Oczywiście logi robione podczas jazdy

Tylko tak... zaczynałem robić bez włączonej klimy i nawet wskazówka była blisko 90 stopni na blacie, lecz musiałem zaraz załączyć klimę bo szyby mi zaparowały :wink:

Najpierw robiłem 007

Log (0 - 007)

Log (1 - 003)

Proszę o pomoc co jest przyczyną niedogrzania silnika.. :hi:

Opublikowano

Wskazania z czujnika G2 (licznik) wskazują 74*C, a z czujnika G62 (silnika) 82*C. Oba czujniki są zintegrowane ze sobą. Nie poleca się zamienników. Na termostat zrób test rano jak auto zimne. Podłącz VAGa i sprawdzaj co chwilę wąż za termostatem, jak poczujesz, że robi się ciepły sprawdź temperaturę silnika i będziesz miał odniesienie.

Opublikowano

Tylko kurczę nie wiem czy nie zchrzaniłem sprawy.. z tą klimą...

Czy te 10 stopni różnicy nie pochodzą ze schłodzenia wentylatorem ?

Jak robiliśmy grupę silnika to wszystko ładnie i coś nas rozłączyło...

Wywaliło jakiś błąd...

Dopiero zjechaliśmy na bok obczailiśmy i zaczęliśmy robić grupę dla licznika.

Hmm...

Zrobię taką moją analizę logów...

Jechałem autem bez włączonej klimy, zajechałem pod sklep, poszedłem po jedną rzecz i nie gasiłem auta, następnie podpiąłem VAGa, zacząłem logować grupę 007.

I tak zaczyna się pomiar w grupie 007 od 82.8 C.

Ruszyliśmy, zaczęliśmy jechać z wyłączoną klimą/nawiewami.

Temperatura rośnie rośnie i rośnie... nawet z kumplem zaczęliśmy się zbijać że jak ja robię logi to wskazówka nagle idzie na 90 C.

Temperatura urosła w grupie 007 do 85.5 C (na liczniku wskazówka była tyle że tyle na 90 C), następnie musiałem włączyć klimę bo szyba mi bardzo zaparowała.

Jechaliśmy z włączoną klimą i temperatura w grupie 007 spadła na 81.9 C (wskazówka zaraz też opadła..)

Ostatni wpis w grupie 007 to 81.9C później coś nas rozłączyło...

Stanęliśmy w zatoczce żeby obczaić co jest grane, nic nie wywnioskowaliśmy i załączyliśmy grupę 003

Logowaliśmy z włączoną klimą, temperatura zapisała się od 74 do 76 stopni.

Więc mogę podejrzewać że różnica w czujnikach to 81.9 - 76 stopni, czyli jest jakieś 6 stopni różnicy..

Tylko mówię... nie wiem czy nie będę musiał powtórzyć logów :kwasny:

W którym miejscu łapać wąż żeby był za termostatem ?

Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły :co:

Mam jeszcze pytanko...

Oryginalnie siedział czujnik temperatury cieczy chłodzącej Numer : 078 919 501 C

Mechanior który mieniał wmontował czujnik EPS 1.830.258

Jest na pudełeczku info że jest do A3 ale do 1.6 benzyna, to nic nie przeszkadza jak mam 1.9TDI ?

---------- Post dopisany 04-11-2013 at 16:28 ---------- Poprzedni post napisany 03-11-2013 at 18:24 ----------

:hi:

Opublikowano

czujniki montuj tylko ori id otwojego silnika, a z tego co piszesz wynika że masz termostat nie sprawny

Opublikowano

Dzwoniłem do ASO Audi w Rzeszowie i ASO Skody w Zamościu... czujnik 140zł, termostat drugie 140zł...:shock3:

Opublikowano

ja co roku montuje wachlera za ok 30zł:whistling: raz kupiłem ori też sie wysrał po roku i przestałem przepłacać, ale czujniki tylko ori z folijką ASO:whistling:

Opublikowano

Może się orientujesz w jakim ASO będzie taniej ?

Widzę, że moje rejony to wysoka półka cenowa :grin:

Są też sklepy handlujące ori częściami, jak np. ten z Lublina :

ORYGINALNY termostat Audi VW Seat Skoda GWARANCJA (3655681371) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

Tak w kwestii zakupu ori czujnika u nich... trzeba się ich bać i lepiej wybrać ASO czy jeden czort ?

Opublikowano

Termostat wystarczy Ci taki ;)TERMOSTAT GOLF 3/4, PASSAT B4 B5, AUDI A4 1.9TDi (3655289317) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. to jest już górna półka.

Co do węża to szukaj plastikowego kolanka za alternatorem pod którym znajduje się termostat i tam możesz sprawdzić jak szybko pojawia się ciepło i jaką w tym momencie temperaturę pokazuje VAG.

Opublikowano

Taki też kupiłem :)

Przy jakich temperaturach na VAGu mogę podejrzewać uszkodzony termostat ?

Sprawdzając wąż mam patrzeć w VAGu na temperaturę w Engine czy Instruments ?

Przed chwilą (siedzą do 22) dzwoniłem do ASO Skody w Lublinie.. za ori czujnik do mojego silnika powiedzieli 100zł, zamiennik 80zł.

Opublikowano

Jak bys mial czujnik zwalony to by ci wskazowka skakala a na logu 007 byly by spore szanse na zapisanie takiego skoku temp a jak tutaj nie dochodzi do 87 stopni i nie trzyma tej temp podczas jazdy to o czym mowa

...

Opublikowano

termostat lezy i kwiczy

Opublikowano

I robi pod siebie :grin:

Tak się chciałem upewnić bo zarówno mechanik jak i elektryk zapewniali mnie że termostat mam dobry ... :facepalm:

Czyli .... czujnik jest dobry wystarczy wymiana termostatu ?

A tak na marginesie ... co się dzieje z termostatem ? zacina się, nie domyka się ?

Podsyłam jeszcze logi które robiłem w Czerwcu dla porównania :

Log (0 - 007)

Log (1 - 003)

---------- Post dopisany 06-11-2013 at 19:40 ---------- Poprzedni post napisany 04-11-2013 at 23:09 ----------

Czujnik zostawić w spokoju ?

W ASO Skody jest za 100zł ori

Opublikowano

skacze Ci wskazówka?

Opublikowano

Skakać nic nie skacze że raz na 60 za sekundę na 80 czy coś...

Pytam się po prostu czy przy okazji wymienić zamiennik czujnika EPS na ori ze Skody, zamiennik może mieć jakieś niepożądany wpływ ? (nie wiem jakieś większe spalanie czy coś ?)

Jak nic nie wadzi to niech siedzi... po co się pchać w koszta...

Po logach nic nie widać żeby czujnik świrował ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...