Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kilka pytań odnośnie Audi A4 B5 2001 2.5 v6 quattro


msyogi0

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie na wstepie chciał bym dodac ze jestem tutaj nowy, generalnie zielony jak ogórek. Mam kilka pytań dotyczących mojego auta, zapewne zaraz ktoś się przyczepi że to nie ten dział etc., ale tak jak w temacie mam tych pytań kilka dokładnej odpowiedzi nie znalazłem na forum, bądź znalazłem podobny temat i nie uzyskałem dokładnej odpowiedzi. Ok wiec tak, 2 tygodnie temu nabyłem pierwsza w moim zyciu audi, póki co jestem zadowolony aczkolwiek kilka rzeczy mnie w niej bardzo irytuje i prosze Was o podpowiedź jak sie pozbyć nastepujących problemów, poniewaz chciał bym ją doprowadzić do naprawde fajnego stanu.

1. Centralny zamek.

z tego co wiem od poprzedniego właściciela, wymieniona była częśc odpowiadająca za sterowaniem centralnym zamkiem, znajduje sie ona z tyłu w bagażniku po prawej stronie, założona częśc pochodzi od a4 z 1998r, posiadam starą częśc, została ona wymieniona ponieważ do środka dostała sie woda poprzedni własciciel olał sprawe i przez dłuższy czas nie robił z tym nic, wiadomo jak to z wodą, w środku wszystko pordzewiało. Wymienił tak jak napisałem na część pochodzacą z audi z 1998 roku, i aktualnie działa centralny ale tylko z kluczyka. Znalazłem informacje o róznych problemach związanych z tą częscią, niedziałającym oświetleniem w środku, szybami, domykanie szyb kluczykiem itp. U mnie nie działa pilot (bateria sprawdzona i jest dobra) nie działa przycisk otwierania bagażnika w klapie, oraz przycisk w drzwiach kierowcy który prawdopodobnie słuzył do zamykania wszystkich drzwi od środka, taki z kluczykiem.

a) w jaki sposób sprawdzić czy pilot wysyła sygnał do odbiornika,

B) czy jeśli posiadam cześć z innego auta (chodzi mi o ta pompke- jak rozumiem to jest ten moduł komfortu?), i prawdopodobnie posiada ona inny numer seryjny niz ta poprzednia, czy to może stanowić problem?

c) czy jeśli kupię nową pompkę centralnego zamka o tych samych numerach, i jeśli nikt nic nie grzebał w komputerze, czy to powinno rozwiązać problem?

d) co jesli chodzi o kodowanie kluczyka, dodam jeszcze tylko że posiadam tylko jeden oryginalny scyzoryk, plus jeden zwykły dorobiony, w razie żeby tylko otworzyć auto manualnie

2. Wysiwetlacz.

poprzedni właściciel zrobił coś bardzo głupiego, wymontował oryginalny prędkościomierz i sprzedał go na allegro, (auto nie było mu potrzebne i przez jakiś czas trzymał je po prostu w garażu), i zdawał sobie sprawy że oryginalny posiada jakiś tam nr seryjny i jest kodowany, nie jestem fachowcem w tej dziedzinie więc staram się wyjasnic w skrócie na czym polega problem, napewno będziecie wiedzieli o co mi chodzi. Nastepnie kupił inny pochodzacy z innej audi, (ten oryginalny nie posaidał wskaźnika ładowania oraz temp. oleju, natomiast ten aktualnie który mam zamontowany posiada te wskaźniki) Wszystko ładnie pięknie, aczkolwiek na wyświetlaczy pojawiają mi się 3 błędy, jeden oznajmia coś odnośnie spryskiwaczy, prwadopodobnie chodzi o poziom płynu, który dolałem a bład wyświetla się cały czas, drugi prawdopodobnie informuję o jakiejś przepalonej żarówce, wymieniłem wszytkie na nowe a błąd dalej się świeci, trzeci błąd którego w tym momencie nie pamiętam ( nie pamiętam piktogramu który się wyświetla, ale pradopodobnie tez coś przypominającego żarówke, bądź hamulec ręczny)

a) czy fakt że licznik był wymieniany może miec na to jakikolwiek wpływ? np, coś zostało źle podłączone etc.

B) w jaki sposób najłatwiej spr czy moje auto byłowyposażone w komputer który np. posaidał opcje informowania kierowcy o aktualnym spalaniu itd.

( z tego co zauwazyłem w sieci, niektóre modele posiadały przycisk reset na manetce odpowiadającej za uruchamianie wycieraczek, prawdopodobnie też

było tam sterowanie do ww. komputerka, moja natomiast tego przycisku nie posiada)

c) pozostale przyciski na wyświetlaczu działają poprawnie, tj., przysick resetowania przebiegu km, test, oraz przycisk ustawiania godziny etc.

3. Radio, głosniki

gdy kupiłem auto niestety nie posiadało ono radioodtwarzacza,

a) czy opłaca się inwestowac w oryginalne radio, które było montowane fabrycznie, o ile się nie myle concert, i co jeśli chodzi o odkodowanie radia?

B) czy istnieje możliwość podłączenia seryjnego suba, tj., czy wszystkie modele miały poprowadzone kable, i czy wgl opłąca sie taka inwestycja, czy nie lepiej kupić jakiś inny i wstawić bezpośrednio do bagaznika, bądź pod siedzenie, jakie macie zdanie odnośnie tego?

4. (z nieco innej beczki) Podsufitka

w moim audi, w niektóych miejscach prawdobodobnie odkleił się materiał od podsufitki, nie jest to jakos bardzo widoczne, ale strasznie irytuje moje oczy

a) czy mozna to w jakikolwiek sposób przykleić spowrotem, tak aby miało to "ręce i nogi"

B) w razie czego czy duzo jest zabawy z wymiana na inną normalnie wyglądającą, i teoretycznie jakie mogą byc koszty (audi mam w kombi)

5. Wspomaganie kierownicy

kolejny problem polega na tym, że co jakis czas, najczęściej w ruchu miejskim, bardzo trudni kręci sie kierownicą, od jednych słyszałem że to vacum od innych że to popma wpomagania, chciał bym to wymienic, aktualnie jestem za granbicą, i nie chcę wydawać zbędnej kasy na diagnozę tego.

a) czy przy wymianie pompy wspomagania nie lepiej jest kupić od razu nową, bo z tego co się orientuję jest sporo zabawy aby ja wymienic, więc wolał bym kupić nową i zaoszczędzić sobie problemów na przyszłość

B) dodam jeszcze tylko że gdy dodam gazu ułatwia mi to obracanie kierownicą, więc albo coś z cisnieniem, albo może jakiś przewód być przytkany? Olej sprawdziłem, wygląda łądnie, ma czerwonawy kolor nie smierdzi, wiec chyba był wymieniony, dla pewnosci dolałem odrobinę.

Prosze o jakies porady związane z ww., wymienionymi pytaniami, liczę na Waszą pomoc,

Załączone zdjęcia przedstawiają starą pompke, jesli będzie potrzeba mogę zrobić zdjęcie tej nowej, np., jesli będzie potrzebny numer części.

IMG_0984.jpg

IMG_0986.jpg

IMG_0983.jpg

Za wszystkie błędy stylistyczne, ortograficzne etc., przepraszam, a jesli temat nie w tym miejscu to proszę administratora o wyrozumiałość i ew., przeniesienie teamtu we właściwe miejsce, mam nadzieję że nie kosz :naughty:

pozdrawiam mateusz~~

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odp.1

A) Z tego co wiem to jedynie Vag -iem

B) Najlepiej jakbyś miał pompkę centralnego z takim samym oznaczeniem jak w oryginale była. Wtedy na pewno nie będzie problemu z zakodowaniem pilota. Pompka i pilot muszą działać na tej samej częstotliwości. Jeżeli nowa pompka działa na innej częstotliwości niż pilot to nie uda się zakodować do niej pilota.

C) jak będziesz miał pompkę z numerem takim jak w oryginale to po jej podłączeniu będziesz musiał zrobić "procedurę dopasowania kluczyka (pilota) do centralki". Na forum na pewno gdzieś jest ona opisana.

D) Przy "procedurze dopasowania pilota" potrzebne są dwa kluczyki. Ten dorobiony kluczyk jest z pilotem?

Być może wystarczy wykonanie samej "procedury dopasowania pilota" na pompce, którą aktualnie posiadasz. Napisz jaki numer miała stara a jaki ma nowa?

pompki A4 -->digakom - digitale automobil kommunikationstechnik

---------- Post dopisany at 23:42 ---------- Poprzedni post napisany at 23:31 ----------

Odp2.

A)Tak, ponieważ poprzedni licznik był prawdopodobnie bez pełnego FIS-a i teraz wyświetla błędy ponieważ nie dochodzą sygnały z czujników, który prawdopodobnie nie posiadasz.

B) Skoro nie posiadasz manetki FIS to sprawa jest jasna. Stary licznik miał 1/2FIS i nie posiada czujnika poziomu płynu w spryskiwaczach ani czujnika przepalonych żarówek.

Żeby nie wyświetlało Ci tych błędów to będziesz musiał ustawić to VAGiem albo dołożyć czujniki co jest już bardziej kosztowne

---------- Post dopisany at 23:46 ---------- Poprzedni post napisany at 23:42 ----------

Odp. 4

Tu -->http://a4-klub.pl/audi-a4-b5-131/all-b5-relingi-dachowe-montaz-foto-historyjka-38941/ masz pokazane jak zdjąć podsufitkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jutro zrobie zdjęcie tej nowej pompki, a co do tego fisu, chciał bym jednak to sobie zrobić żeby działało jak powinno, a teoretycznie jaki może być koszt takiej manetki + czujniki ? Kluczyk mam niestety tylko jeden oryginalny, ten drugi jest dorobiony i nie posiada pilota.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jutro zrobie zdjęcie tej nowej pompki, a co do tego fisu, chciał bym jednak to sobie zrobić żeby działało jak powinno, a teoretycznie jaki może być koszt takiej manetki + czujniki ?

wszystko znajdziesz na forum. Tylko, że z niektórymi rzeczami możesz mieć dużo zabawy...

http://a4-klub.pl/audi-a4-b5-152/graty-garazowe-m-in-manetka-fis-lampa-polift-kratki-plastiki-;-306247/ MUSI BYĆ DO AVANTA!!!

http://a4-klub.pl/audi-a4-b5-152/kontrola-spalonych-zarowek-przekaznik-387-opisana-wiazka-305478/

Kluczyk mam niestety tylko jeden oryginalny, ten drugi jest dorobiony i nie posiada pilota.

A da się nim odpalić samochód (immo ma dopasowane?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, niestety ten drugi kluczyk został dorobiony tylko w razie gdyby nie można było otworzyć auta, nie posiada imo, zwykły goły kluczyk.

Więć gdybym kupił manetkę, i dobrał te czujniki, czy to by rozwiązało problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, niestety ten drugi kluczyk został dorobiony tylko w razie gdyby nie można było otworzyć auta, nie posiada imo, zwykły goły kluczyk.

To nie wiem czy da się dopasować kluczyk do pompki metodą opisaną poniżej (procedura dopasowania pilota do pompki):

Jeden kluczyk w stacyjke przekrecic (mają Ci swiecic zegary, tzn zapłon włączony)

Wychodzisz, trzaskasz drzwiami wkładasz kluczyk w zamek (ten ktory chcesz zakodowac) zamykasz kluczykiem samochod

Naciskasz na pilocie przycis (chyba zamykania) - powinien mrugnac kierunkami o ile ma zakodowane miganie, po uplywie 1-2 sek przyciskasz ponownie przycisk (teraz ile razy nacisniesz tyle razy migna kierunki i na tej pozycji w centralce zakoduje sie scyzor- czyli jeden kluczyk na pozycji 1, a drugi musisz na pozycji 2 - 2x kliknac).

Po chwili otwierasz samochod (juz sie powinien otworzyc z pilota).

Więć gdybym kupił manetkę, i dobrał te czujniki, czy to by rozwiązało problem?

lepiej jakbyś wyłączył te błędy VAGiem

---------- Post dopisany at 23:12 ---------- Poprzedni post napisany at 23:03 ----------

Polecam tematy:

http://a4-klub.pl/audi-a4-b5-131/dorobienie-kluczykow-komplet-adapracja-pilota-immo-pin-pompka-centralnego-zamka-266131/

Wymiana FIS - VAG AUDI VW itd - soulmaster3m - Chomikuj.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

okej, jak tylko wyzdrowieję zaczynam działać, chcę naprawdę aby ta audi wyglądała i działała fajnie, mam na to kasę więc to nie jest problem, generalnie chce ją trochę odświeżyć, delikatnie obniżyć, pozbyć się oryginalnych alufelg zamontować coś szerszego i większego, przyciemnić tył, no i pozbyć się wszystkich tych usterek o których wspominałem wyżej, co do jednego jestem tylko pewien, silnik w tej audi jest w naprawdę pięknym stanie, ma przejechane 150tyś km, i poprzedni właściciel (mój kuzyn) wychodził z założenia że dla niego najważniejsze jest to aby auto, gdy jest taka potrzeba, nadawało się do tego by w nie wsiąść i bez problemu np dojechać do włoskiej granicy, także wszystko jest wymienione, wiem ze częsty problem w tych audi, to zacierające się czy wycierające walki, ( czy może mnie ktoś poprawić ) ale to też było niedawno wymienione. Także tak jak mówię, gdyby ktoś mnie mógł jakoś nakierować, lub pokierować będę ogromnie wdzięczny.

I śmieszny bo z kim nie rozmawiam odnośnie tej audi, każdy ma inne zdanie na temat modułu komfortu pompki, inni twierdza pomimo zdjęć ze tam i tak jest ten moduł komfortu, juz sam sie pogubiłem.

Jedno nowe info, odnośnie pompki, pochodzi z audi a4 1998r, i nie miała ona centralnego z pilota, także prawdopodobnie będę musiał kupić nową, bądź też używana pompkę z identycznymi numerami jak ta która zamieściłem na zdjęciach wyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w A4 b5 jest to po prostu moduł (pompka) centralnego zamka a w b6 nazywa się to już moduł komfortu. Jakby na to nie mówić to jest to samo.

do twojej a4 powinny pasować pompki o numerach:

8D0 862 257 " " - 1999-2003 - Alarm. Pilot. (433 MHz) Zamiennik do wszystkich 8D0. (taką miałeś starą i najlepiej takiej szukaj)

8D0 862 257 "B" - 1999-2003 - Bez alarmu. Pilot. (433 MHz)

8D0 862 257 "E" - 1999-2003 - Alarm. Pilot (433 MHz) Dodatkowa syrena z aku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

okej, jak tylko wyzdrowieję zaczynam działać, chcę naprawdę aby ta audi wyglądała i działała fajnie, mam na to kasę więc to nie jest problem, generalnie chce ją trochę odświeżyć, delikatnie obniżyć, pozbyć się oryginalnych alufelg zamontować coś szerszego i większego, przyciemnić tył, no i pozbyć się wszystkich tych usterek o których wspominałem wyżej, co do jednego jestem tylko pewien, silnik w tej audi jest w naprawdę pięknym stanie, ma przejechane 150tyś km, i poprzedni właściciel (mój kuzyn) wychodził z założenia że dla niego najważniejsze jest to aby auto, gdy jest taka potrzeba, nadawało się do tego by w nie wsiąść i bez problemu np dojechać do włoskiej granicy, także wszystko jest wymienione, wiem ze częsty problem w tych audi, to zacierające się czy wycierające walki, ( czy może mnie ktoś poprawić ) ale to też było niedawno wymienione. Także tak jak mówię, gdyby ktoś mnie mógł jakoś nakierować, lub pokierować będę ogromnie wdzięczny.

załóż wątek o swojej A4 w tym dziale -->http://a4-klub.pl/audi-a4-b5-74/ przedstaw swoje plany modów a tam już dalej Cię nakierują :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurczę, na ebay'u nie ma na allegro też nie widzę, może być ciężko

załóż wątek w dziale http://a4-klub.pl/kupie-23/

lub popytaj na pw w dziale Audi A4 B5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejna niejasność, otworzyłem swój kluczyk i w środku kluczyka tak jak na tym zdjęciu ponizej

04 | Flickr - Photo Sharing!

widnieje nr seryjny :4DO.837.231A 28.00

Te numery musze się pokrywac z numerami z pomkpi ?

nie pompki i kluczyki mają zupełnie inne numery seryjne. Wszystko masz tu -->http://a4-klub.pl/audi-a4-b5-131/dorobienie-kluczykow-komplet-adapracja-pilota-immo-pin-pompka-centralnego-zamka-266131/

Ja mam taki sam numer kluczyka a pompkę mam 8D0 862 257 "E", więc na pewno taka pompka będzie Ci pasować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...