Skocz do zawartości
IGNOROWANY

zaworek na filtrze paliwa-zasada działania


ryba85

Rekomendowane odpowiedzi

jak działa ten zaworek ?w która strone puszcza paliwo a w którą nie powinien?co sie stanie jak wymienimy filtr paliwa na taki bez tego zaworka?czy przez niego moze cofac sie paliwo z pompy?czerwona strzałka to strzałka na tym zaworku.

57849291586949726209.jpg

---------- Post dopisany at 21:50 ---------- Poprzedni post napisany at 17:12 ----------

:eusathink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kierunek strzałka pokazuje jak paliwo powinno płynąć, odwrotnie nie może się cofać, pewnie idzie zastosować filtr zwykły ale po co? trzeba by pewnie wstawić zaworek zwrotny aby się nie cofało paliwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paliwo płynie z 1 do 2. Chyba, że jest zimno wtedy z 1 do 3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli do 1 przewód z przelewu pompy.tak?a czy bez tego zaworku sie obejdzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli do 1 przewód z przelewu pompy.tak?a czy bez tego zaworku sie obejdzie?

Oczywiście :-) Możesz założyć zwykły filtr co ma jedno wejście i wyjście a w miejsce tego zaworka wsadź zwykły zaworek zwrotny za 2zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście nie polecam wywalenia tego zaworka. U znajomego w T4 2.5 TDI R5 wywaliliśmy ten zaworek i pojawiło się kopcenie i falowanie obrotów na zimnym silniku. Zmieniliśmy filtr na taki jak powinien być i wszystko jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja załozyłem teraz na próbe zwykły filterek przelotowy a przed nim zaworek zwrotny.jak narazie paliwo nie schodzi z pompy ale troche ciezko pali,tzn musi obrucic pare razy zanim załapie.tak jak by dalej brakowało ropy.

---------- Post dopisany 19-12-2013 at 20:54 ---------- Poprzedni post napisany 10-12-2013 at 18:42 ----------

teraz to juz nie wiem co sie dzieje z tym autem.dalej ciezko pali.:facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam:hi:

Na tym zaworku jest strzałka wskazująca kierunek przepływu paliwa. Ta strzałka powinna być w kierunku zbiornika paliwa zgadza się?Muszę wymienić ten zaworek gdyż jeden króciec w nim pękł, ale teraz ten zaworek jest zamontowany chyba odwrotnie bo strzałka w kierunku pompy. Tak powinno być czy czy jest źle założone?

Druga rzecz to gumowa uszczelka pod tym zaworkiem. Przy nowym zaworku tej uszczelki nie było więc dobrałem pasującą. Teraz pytanie czy ten orig zakłada się się na ten zaworek czy w tą podstawę filtra ( tą aluminiową gdzie montuje się zaworek)? Wyciągając stary zaworek uszczelka była na zaworku ale nie jestem pewien czy tak powinno być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam:hi:

Na tym zaworku jest strzałka wskazująca kierunek przepływu paliwa. Ta strzałka powinna być w kierunku zbiornika paliwa zgadza się?Muszę wymienić ten zaworek gdyż jeden króciec w nim pękł, ale teraz ten zaworek jest zamontowany chyba odwrotnie bo strzałka w kierunku pompy. Tak powinno być czy czy jest źle założone?

Druga rzecz to gumowa uszczelka pod tym zaworkiem. Przy nowym zaworku tej uszczelki nie było więc dobrałem pasującą. Teraz pytanie czy ten orig zakłada się się na ten zaworek czy w tą podstawę filtra ( tą aluminiową gdzie montuje się zaworek)? Wyciągając stary zaworek uszczelka była na zaworku ale nie jestem pewien czy tak powinno być.

zaworek powinien być zamontowany strzałką w kierunku chłodnicy czyli od grodzi zakładasz wężyk wychodzący z pompy paliwa a od strony chłodnicy wężyk który idzie na przelew do zbiornika...

A ten oring uszczelkę najlepiej założyć przed założeniem tego zaworka w otwór pokrywy filtra ( tam jest jesli dobrze pamietam miejsce -rowek odpowiednie na niego...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli strzałką w kierunku pompy/chłodnicy tzn. że było ok założone. Dzięki wielkie za odpowiedź:hi:

Żeby było jasno....

SSL20579.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie teraz wszystko jasne :hi:

---------- Post dopisany at 11:14 ---------- Poprzedni post napisany at 11:01 ----------

A tak przy okazji zapytam , do czego jest ta śruba na górze filtra przy tym zaworku? Kolego ryba85 rozwiązałeś już swój temat z słabym odpalaniem? Zaglądałeś do zbiornika paliwa tzn. do "smoka" czy jest czysty?

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sruba do odpowietrzania jest, jak np. odkrecasz odstojnik to zeby paliwo scieklo szybko popuszczasz tez srube.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam nadzieje ze tak.przywruciłem do zycia zaworek przepływowy na pompie wtryskowej i palił dobrze.dzisiaj rano tez zapalił.mam nadzieje ze to było przyczyna złego palenia.pojeżdze tydzien i sie przekonam.jezeli bedzie dobrze to bede mógł wreszcie załozyc ori filtr paliwa i podłaczyc wszystko jak nalezy.i posprzatac i wywietrzyc dobrze auto bo w srodku tylko rope czuc.:facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...