Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AKN] Brak mocy powyżej 3500 obrotów


bogdan01

Rekomendowane odpowiedzi

Piękne dzięki :hi:[br]Dopisany: 25 Grudzień 2008, 19:53_________________________________________________To dynamiczne sprawdzanie i ustawianie to mam już opanowane do perfekcji, ustawiałem już to kilka razy ;) Z tym, że nic mi to nie dawało bo Ecu wymagał od pompy jakiś dziwnych kątów, od -4 do 1 ATDC. Rozmawiałem już o tym z Piotrusiem za co wielkie dzięki. Mam nadzieję, że była to wina dogorywającej pompy, która ostatecznie powiedziała PAS, tuż przed Świętami. Generalnie chodzi o to, żeby teraz prawidłowo zamontowali tą pompę i żeby kąt na pompie był dobrze ustawiony, żeby było dobrze złożone i wyregulowane a kąt w 004BS to już sam sobie będę mógł ustawić. Nie wiem czy piszę logicznie i używam poprawnej terminologii za co przepraszam, mam nadzieję, że mnie rozumiecie ;)[br]Dopisany: 25 Grudzień 2008, 20:10_________________________________________________

sprawdzenie punktow rozrzadu,a mianowicie zablokuj pompe,wstaw jakies blaszki na walki rozrzadu i sprawdz czy otwor do walu korbowego sie zgadza,wyczujesz to palcem.Umnie bylo okolo 5mm roznicy.

Kurcze, bez wyobrażenia całości ciężko zrozumieć. Mógłbyś bardziej łopatologicznie to napisać? ;) Tzn co ma się z czym zgadzać przy poprawnym montowaniu nowej pompy? Żebym miał podstawy do dyskusji z tymi baranami bo oni na pewno postarają się wykorzystać moją niewiedzę i będą wciskać mi jakieś kity do których nie będę się mógł odnieść. Gdybyście byli tak uprzejmi to napiszcie co konkretnie ma się zgadzać z czym, chodzi o pompa + rozrząd (wałki) + wał korbowy. Jak te elementy powinny być ustawione wg siebie. Pozdrawiam :hi:[br]Dopisany: 25 Grudzień 2008, 23:16_________________________________________________

Grzesiek - do ustawienia rozrządu (V6 2,5 TDi) MUSISZ dysponować PRZYNAJMNIEJ blokadą wału korbowego i niczym jej nie zastąpisz (z uwagi na specyficzny gwint w bloku silnika).

Górne blokady - zakładane do pozycjonowania wałków rozrządu - już łatwiej "dopasować" z jakiejś grubej blachy (choć najwygodniej oczywiście jest zastosować narzędzia takie jak być powinny ... ).

Czy dałbyś radę sam to zrobić ? Wydaje mi się, że tak ale bez zgrabnego ściągacza kół zębatych (z wałków rozrządu) i bez klucza dynamometrycznego (75Nm) - też się nie obejdzie (tak samo jak bez wcześniej wspomnianej dolnej blokady wału korbowego).

Do samej regulacji rozrządu (a więc bez wymiany pasków, rolek, etc.) potrzebowałbyś jeszcze nowych oringów na vacuumpompę oraz tylną zaślepkę prawej głowicy. Czas pracy - około 1,5 - 2,0 godzin (pod warunkiem, że to manual, bo w automacie trzeba się jeszcze dostać do centralnej śruby wału korbowego lub celować rozrusznikiem ale to już bzdurne i syzyfowe zajęcie).

Jeszcze tak przy okazji... Tak wygląda wg Serwisu VW prawidłowo zablokowany silnik podczas wymianu rozrządu.

fc255f4c482d4689med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...