Dzwięk turbo? Jakieś sugestie?
0

    14 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Nie mogę odpowiedzieć sobie na pytanie co jest przyczyną dźwięku wydobywającego się z okolic silnika i sprężarki. Są to dwa różne typy dźwięku, które słychać na podanym filmiku. Chrobotanie( ustępuje po rozgrzaniu silnika) i świszczenie.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Auto idzie normalnie? Sprawdź dokładnie kolektor. AEB miały problem z jego pękaniem i może spaliny gdzieś się wydostają.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Czy auto normalnie idzie? Ja nim sporadycznie jeżdżę. Z opowieści taty to autko wcześniej zbierało się lepiej czyt. dostawało lepszego kopa na niższych obrotach. Teraz trzeba je wyżej podciągnąć.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Powiedziałbym że może łopatki turbo ocierają o korpus ale nie wiem czy to możliwe.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    O tym samym myślałem ale dziwi mnie ten fakt dźwięku który ustaje po rozgrzaniu.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Zawsze można zdjąć wąż z turbo i zobaczyć jak tam mają się luzy na wirniku.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    proponuję na początek zdjąć pasek ze sprężarki klimy

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Tak tylko to są dwa typy dźwięku jak pisałem więc mogą być różnego pochodzenia.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Mogą ale nie muszą. Często po rozgrzaniu dźwięk się zmienia.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Wsłuchaj się dobrze w dwa dźwięki na filmie. Słyszalne są oba różniące się znacznie od siebie. Jeden ciężki metaliczny drugi cienki gwiżdżący.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Film to film, nie odda rzeczywistości. Czyścić uszy, otwierać maskę i nasłuchiwać.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Po rozgrzaniu ustępuje bo pod wpływem ciepła metal się rozszerza. Sam jestem ciekaw co jest przyczyną tych objawów

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    proponuję na początek zdjąć pasek ze sprężarki klimy

    Zacznij od tego, ściągnij pasek i dopiero słuchaj dalej, ale n 99% pada turbina.

    Możliwe też że sie odkręciła albo wywala uszczelkę miedzy turbo a kolektorem, nagrzewa sie metal sie rozszerza szczelina sie zmniejsza

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Trochę późno lecz zabrałem się za to. W kwestii wyjaśnienia dla wszystkich z podobnym problemem winna była uszczelka pod kolektorem która przepuszczała na wyjściu z jednego cylindra.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się
    0

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy