Jump to content
0
dawidoks

Dzwięk turbo? Jakieś sugestie?

Recommended Posts

Nie mogę odpowiedzieć sobie na pytanie co jest przyczyną dźwięku wydobywającego się z okolic silnika i sprężarki. Są to dwa różne typy dźwięku, które słychać na podanym filmiku. Chrobotanie( ustępuje po rozgrzaniu silnika) i świszczenie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto idzie normalnie? Sprawdź dokładnie kolektor. AEB miały problem z jego pękaniem i może spaliny gdzieś się wydostają.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy auto normalnie idzie? Ja nim sporadycznie jeżdżę. Z opowieści taty to autko wcześniej zbierało się lepiej czyt. dostawało lepszego kopa na niższych obrotach. Teraz trzeba je wyżej podciągnąć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powiedziałbym że może łopatki turbo ocierają o korpus ale nie wiem czy to możliwe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O tym samym myślałem ale dziwi mnie ten fakt dźwięku który ustaje po rozgrzaniu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zawsze można zdjąć wąż z turbo i zobaczyć jak tam mają się luzy na wirniku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

proponuję na początek zdjąć pasek ze sprężarki klimy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak tylko to są dwa typy dźwięku jak pisałem więc mogą być różnego pochodzenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mogą ale nie muszą. Często po rozgrzaniu dźwięk się zmienia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wsłuchaj się dobrze w dwa dźwięki na filmie. Słyszalne są oba różniące się znacznie od siebie. Jeden ciężki metaliczny drugi cienki gwiżdżący.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Film to film, nie odda rzeczywistości. Czyścić uszy, otwierać maskę i nasłuchiwać.

Share this post


Link to post
Share on other sites
proponuję na początek zdjąć pasek ze sprężarki klimy

Zacznij od tego, ściągnij pasek i dopiero słuchaj dalej, ale n 99% pada turbina.

Możliwe też że sie odkręciła albo wywala uszczelkę miedzy turbo a kolektorem, nagrzewa sie metal sie rozszerza szczelina sie zmniejsza

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trochę późno lecz zabrałem się za to. W kwestii wyjaśnienia dla wszystkich z podobnym problemem winna była uszczelka pod kolektorem która przepuszczała na wyjściu z jednego cylindra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...