Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Swap dolotu od mocnego PD do VP


jaro4444

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio postanowiłem poprawić napełnienie silnika powietrzemi i w tym celu założyłem dolot do turbiny od motoru ASZ/ARL, czyli:

- górę obudowy filtra powietrza,

- przepływomierz,

- rurę "harmonijkę,

- rurę aluminiową,

- gumową przejściówkę do turbiny.

Do tego dodatkowo przerobiłem EGR tak, że wywaliłem całkowicie grzybek zaworu EGR i jego aluminiową prowadnicę z przekroju efektywnego przelotu w gardzieli klapy gaszącej. Zlikwidowałem przez to przeciekanie oleju z tego ustrojstwa.

Jakiś czas jeździłem bez korekty w programie. Nie wiedziałem co dał ten mod. Wreszcie dziś trafiłem do Rogala i nastąpiła chwila prawdy. Dla porównania pierwszy wykres gdzie mamy mod "ostateczny" z lipca i porównanie go z dolotem i przepływomierzem założonym bez korekty:

bezmodazv4.jpg

Wyrażnie widać, że nowy większy przepływomierz do 2600 obrotów obcinał dawki paliwa przez mniesze wskazania (większy przekrój to mniejsza prędkość powietrza i mniejsze wskazania) a powyżej 2600 górę biorą mniejsze opory przepływu nowej rury.

Zdejmowaliśmy paliwa, zdejmowaliśmy, zdejmowaliśmy, ...

Po drodze było 196 KM (tak silnik spalił lepiej to paliwo co dostał i moc rosła) ale moim zdaniem trochę za bardzo jeszcze kopcił. Wreszcie doszliśmy do tego (mod jest znacznie słabszy jak ten na małej przepływce i z "ciasnym" dolotem):

modostatecznyad4.jpg

Proszę zwrócić uwagę na temperaturę zewnętrzną...

Odczucia w jeździe - auto zapier... od startu do 4500 bez najmniejszego nawet zająknięcia. Jest cichsze jak na starym dolocie i po prostu rwie do przodu. Na kreskach niby przepaści nie ma ale w jeździe jest i to znaczna.

Polecam tego typu moda ale tylko z korektą softu!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

milutko ... a doladowanie ruszyliscie ... ?

moze jakas fotke pogladowa silnika ... :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

milutko ... a doladowanie ruszyliscie ... ?

moze jakas fotke pogladowa silnika ... :wink4:

Doładowania nie ruszaliśmy nic bo i po co skoro turbo ładuje na max. bezpiecznie dla ARL czyli 1.6 bara. Po prostu zwiekszył się wydatek przez lepszy przelot.

Fotki oczywiście, że załączę jak zrobię wieczorem ;)

Teraz już może Koledzy rozumiecie po co w brata AJM będę montwał kolektory, doloty i przepływkę od AWX? :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...