Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Łoś T5 (240 KM)


Nonilion

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Po latach wspaniałej przygody z A4, czas przyszedł na całkowitą odmianę. Zamieniłem czarnego sedana TDI na białe kombi napędzane turbo benzynowym silnikiem.

Lista wyposażenia, pewnie łatwiej powiedzieć czego nie ma :) Ale tak to mniej więcej wygląda:

- skórzana tapicerka, fotele z pamięcią, grzane

- system audio Audyssey i dodatkowe wyciszenie auta,

- 18'' na lato, 16" na stalowej feldze na zimę (tymczasowo)

- radary, lasery i kamery w systemie city safety i aktywnego tempomatu

- asystenty pasa, zmęczenia, martwego pola, odległości od poprzedzającego auta

- navi, obłsuga telefonu, multifunkcja,

- czujniki parkowania i kamera wsteczna

- zawieszenie 4C (3 tryby pracy)

- szyberdach

- chromy i lakier perła

- adaptacyjne reflektory ksenonowe

Co jeszcze ma? Ma 240 KM i 320 NM od samego dołu. Ponoć się czipuje na 300, ale póki co i tak brakuje trakcji. Zobaczymy latem :)

Zupełnie bezgłośny i komfortowy kombiak, który w razie co zagada przyjemnie od 4000 rpm.

Pozdrawiam.

2014_01_12_11_05_04.jpg

2014_01_22_07_43_32.jpg

2014_01_22_07_43_51.jpg

2014_01_22_07_48_15.jpg

Foto_01.jpg

Foto_11.jpg

Foto_14.jpg

Foto_16.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piękna sztuka :kox: Fajne są te autka :wink: gratulacje wyboru oby się sprawował jak należy. Spalanie 12/100 to z normalnej, oszczędnej czy dynamicznej jazdy? Jakie są opinie dotyczące awaryjności tych silników? I to jest ośka? FWD?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wstepie powiem, że Audi było super, ale zwyczjanie znudziło mi się to auto. A4 B9 choć jest nowym samochodem nie wnosiło tak dużej zmiany jak przesiadka na Volvo czy BMW. Wybór padł na V60, bo z tym wyposażeniem F30 było wyraźniej droższe.

1. Niestety to jest rzędowa 4 cylindorwa jednostka. Niestety ze wzg. akustycznych, bo na kulturę pracy nie można powiedzieć nic złego.

2. Napęd FWD. Szkoda trochę.

3. 12 to normalna jazda w szerokim zakresie obrotów. Na autobahnie przy średniej 150 wyszlo 10.5 l/100. W Polsce przy śrenidniej 120, wyszło 9.5 l/100. W mieszanym cyklu po 3city wychodzi tak 10.9 l/100.

4. Awaryjność? Może ktoś coś wie? Mam nadzieję, że będzie git. Auto ma 40kkm przelotu, zatem jak dla mnie to prawie nówka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wstepie powiem, że Audi było super, ale zwyczjanie znudziło mi się to auto. A4 B9 choć jest nowym samochodem nie wnosiło tak dużej zmiany jak przesiadka na Volvo czy BMW. Wybór padł na V60, bo z tym wyposażeniem F30 było wyraźniej droższe.

1. Niestety to jest rzędowa 4 cylindorwa jednostka. Niestety ze wzg. akustycznych, bo na kulturę pracy nie można powiedzieć nic złego.

2. Napęd FWD. Szkoda trochę.

3. 12 to normalna jazda w szerokim zakresie obrotów. Na autobahnie przy średniej 150 wyszlo 10.5 l/100. W Polsce przy śrenidniej 120, wyszło 9.5 l/100. W mieszanym cyklu po 3city wychodzi tak 10.9 l/100.

4. Awaryjność? Może ktoś coś wie? Mam nadzieję, że będzie git. Auto ma 40kkm przelotu, zatem jak dla mnie to prawie nówka.

A4 B8 chyba? :wink: Fajna maszynka oby bezawaryjna :thumbup1: No ciekawe jak to się sprawuje, czy np. nie lepiej jak nowe Audi czy BMW, nie namawiam Cię do opisywania każdej najdrobniejszej pierdoły, ale w sumie ja jeszcze nie spotkałem się z opiniami o tych autkach od ich użytkowników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racja rafalekx. B8 Facelift 2013. Rozpędziłem się z numereacją. B9 na pewno będzie fajniejsze niż V60 :D

Też mam problem z opiniami od użytkowników tych aut. Forum Volvo w temacie S60 II lub V60 to umieralnia. Nic się tam nie dzieje. Niby dobrze, ale znowu coś się dowiedzieć też ciężko.

Miałem okazję ostatnio pojeździć najnowszym BMW 328i w pełnej opcji i kopyto ma niebotyczne. Ale dla mnie i dla rodziny wydawał się mniejszy i mniej komfortowy.

Do A4 B8 wsiadłem w salonie. Nie chcę nikogo urazić, ale wiało nudą i dokładanie grubej kasy, kiedy auto jest "prawie" bez zmian nie miało dla mnie sensu.

Mocno rozważałem nową Mazdę6 2.5 AT. Topowa wersja ma też prawie wszystko na wyposażeniu i wolnossący silnik 192KM... ale czuć było, że to nie jest premium i brakowało trochę wykończenia. Poza tym kłamali w osiągach. Wrażenia z przyspieszenia były, ale raczej nie poniżej 8s. :) Za to skrzynia w mazdzie 6 jest rewelacyjna, szybka i nie zamula auta. Świetny kick down.

W akcie rozpaczy jeszcze Passat...ale sorki, silniki 1.4? Tylko alltrack oferowany jest z 1.8.

Wracając do Volvo. Miało być S60 z 181km Dieslem. Cieszę się, że nie kupiłem... bo T5 to jest bardzo elastyczny silnik. Piszą, że ma najmniejszą turbinę (na świecie :) ) i faktycznie bardzo nisko wstaje i 320 NM jest chyba od 1700-1800 obrotów. Nie ma odczuwalnej turbodziury (np jak Superb ze 170 KM dieslem) i ładnie się wkręca do ponad 6500 obrotów. Pracuje bezgłośnie, przynajmniej wewnątrz i ma zapas mocy.

Fotele i ergonomia jest rewelacyjna. Pasuje mi to, że do kazdej funkcji jest przycisk i że nie trzeba szukać w opcji żeby wyjśc z navi i wejśc do telefonu (taki przykład). Prawda, jest dużo przycisków ale po krótkim czasie jest to łatwiejsze niż gałka i pokrętła wielofunkcyjne. Duże LCD i przyjmne audio.

Kolejna obserwacja jest taka, że w większości przypadków (tj w mieście) wszystkei asystenty wyłączam, bo mnie wkurzają :) Ja jadę, nie komputery!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka Nonilion, no ładna przesiadka, te nowe Volvo są niczego sobie

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...