Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z wymianą pompy wtryskowej audi a4 90km tdi


Grzechu018

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry,

zakupiłem pompę od audi a4 b5 1.9 tdi AHU z 1997 roku, a auto jakie posiadam to audi a4 b5 90km AHU 1998 rok. Otóż po odebraniu paczki poszedłem do garażu w celu przymierzenia nowej "używanej" pompy i dosłownie wszystko jest takie same, nawet numer 028 130 115 M. Problem dotyczy jednak wtyczki, dzięki której pompę podpinamy pod komputer. Moja mimo tego samego numeru posiada 7 pinów a jeden jest zaślepiony + druga wtyczka 3 piny. Zakupiona pompa zaś posiada 10 pinów w jednej wtyczce, nieco większą. Na aukcji człowiek napisał mi oznaczenie model itp więc byłem pewny, że kupiłem identyczną pompę wtryskową boscha. A tutaj niespodzianka. Czy da się to przerobić, czy będzie to pasować czy wydałem właśnie 4stówy na kawałek metalu? Proszę o podpowiedź co z tym zrobić...

Oczywiście chodzi o wtyczkę idącą od nastawnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najprościej będzie przełożyć nastawnik, a skoro sam potrafisz pompę przełożyć z nastawnikiem tez sobie poradzisz, a po co pompę wymieniasz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nastawnik wymienie, to żaden problem, gorzej, że od tej nowe pompy idą trzy przewody, które będzie chyba trzeba przelutować w taki sposób by pasowały to tej kostki 3 pinowej. Wymieniam bo mam problem z sekcją tłoczącą, zwyczajnie czasem dziwnie odpala, a po diagnozie u Czarka z Janowszczyzny, magika i świetnego człowieka (woj. Podlaskie) stwierdziliśmy, że to sekcja... Wiec kupilem używkę, ale jak na tym wyjdę? Pewnie po raz kolejny kasa poszła w błoto..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro problemem nie jest przelozenie nastawnika to co za problem przelozenie pinow w wtyczce z 10 pin na 7 pin + dodatkowe 3 pin w oddzielnej wtyczce? Wyciagasz i wkladasz, piny 1-7 w wtyczkach 7/10 pin sa takie same i odpowiadaja za to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ten magig sprawdził smoka w baku czy jest szczelny, czy sprawdził cały układ paliwa od smoka do pompy ze jest szczelny i nie zasysa lewego powietrza? czy ten magig sprawdził ciśnienie sekcji wstępnej manometrem? jeżeli sprawdził to czy próbował skorygować za niskie ciśnienie do wartość nominalnej? jeżeli nie zrobił tych podstawowych czynności to właśnie kasę wywaliłeś w błoto...

zrób logi gdy auto ma 90C i cała elektryka jest off, statyczne 000 001 004 007 013 019, basic setting 000 004 i dynamiczny 004

kiedy jest problem z zapalaniem? po nocy na zimnym czy na ciepłym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiadając i jednocześnie dziękując za zainteresowanie.

1. Smok sprawdzony, wyczyszczony, brak lewego powietrza.

2. Ciśnienia sekcji wtępnej nie sprawdził - czy mogę prosić o pouczenie w jaki sposób to uczynić i jaka powinna wynosić wartość ciśnienia?

3. Logi postaram się wrzucić

4. Problem pojawia się z rana, tudzież po postoju auta przez kilkanaście godzin. Kręci rozrusznik, jakby łapał, dławił się i trwa to w zależności od temperatury otoczenia od kilku sekund do kilkudziesięciu. Gdy było -23 zapalił po 3 próbach. Świece sprawdzone, prąd dochodzi do nich. Po odpaleniu kuleje i trzęsie się przez kilkanaście sekund. Jeśli mogę, pozwolę sobie wrzucić film z tego odpalania ala ursus c30. Uczynię to jednak jutro po pracy w godzinach popołudniowych. Jeszcze raz dziękuję Ci za zainteresowanie moim problemem.

---------- Post dopisany at 01:28 ---------- Poprzedni post napisany at 01:22 ----------

---------- Post dopisany at 01:31 ---------- Poprzedni post napisany at 01:28 ----------

I tutaj to nie jest tak do końca oczywiste. Pompa, a dokładniej nastawnik z 10-pinową wtyczką ma nieco inną budowę - inny rodzaj trzpienia więc mogą wystąpić problemy. Wybiorę więc moją pierwszą wersję, przełożę nastawnik na 7 pinów, a pozostałe 3 kable idące od dołu pompy, czyli te zasilanie utnę w połowie i przelutuje na wtyczkę 3 pinową ze starej pompy. Ale dziękuję za zainteresowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic nie rób na razie z pompa i nastawnikiem, bo prawdopodobnie twoja pompa i nastawnik jest ok, kwestia tylko wyregulować to co nie gra

2. ciśnienie na biegu jałowym żeby auto zapalało normalnie musi być min 5bar, a im wyższe tym lepiej, ok będzie 7,5bar a max jaki ja ustawiam to 10bar o ile sekcja wstępna w dobrym stanie i przelewem nie będzie za mało paliwa wracać bo wiadomo za mało wraca za mało pompa się chłodzi, jak zrobisz logi pogadamy dalej o tym banalnym problemie...

czy statyczny kąt wtrysku masz ustawiony prawidłowo czyli koło ~50 jednostek patrząc w logu 000 basic setting w kolumnie drugiej?

ursus C330 wiem jak zapala bo sam go mam…

daj spokój z podmianą tej pompy bo pompę to się wyciąga jak auto po rozgrzaniu pracuje źle lub jak w ogóle nie może zapalić bo się naje syfu i zatka lub przez syf zatrze jeden z elementów lub gdy pęknie któraś sprężyna, a nie gdy pracuje prawidłowo tylko z zapalaniem ma problem..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciahciah, 10 bar dla pompy AHU? Stanowczo za duzo. Tyle powinna miec pompa AFN.

Odnosnie pompy AHU to cisnienia zalecane przez Boscha:

6,2-7,2 bar przy 1500 obr

8,1-9,1 bar przy 4250 obr.

Oczywiscie mozna je troche podbic ale z glowa :-) I obawiam sie, ze bez zmiany sprezyny w mechanizmie od przyspieszacza wtrysku przy 10 barach na jalowym, bedziemy mieli problem z wysterowaniem dynamicznego kata wtrysku. Zobacz jak roznia sie te mechanizmy miedzy 1Z/AHU a AFN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ee tam stanowczo za dużo, każda pompa czy to ahu czy afn czy inna ma taką samą sekcje wstępną, ma tak samo wytrzymałe wszystkie uszczelki a to jedyny warunek ograniczający ciśnienie, nie wiem skąd masz te wartość ale nie z not katalogowych bo tam jest co innego, do 16bar nie ma żadnych problemów z tymi pompami, a na jałowym im wyższe ciśnienie tym szybciej kąt osiąga wartość zadaną, tym więcej można wyrwać na dole mocy, tym mniej zadymi, tym lepiej zapala

0 460 404 969 czyli VE4/10E2075R638-3 czyli potocznie zwana p.AFN:

300obr 2560mV 6,1-8,5bar

500obr 2560mV 8,1-9,5bar czyli przy 1000obr(na silniku) bosch pisze 9,5bar i to nie dla mikro dawki jaką dostaje silnik by utrzymać te 2000obr tylko dla 2560mV, czyli przyjmijmy że po ustawieniu 10bar dla mikro dawki jak zadamy wartość katalogową na maszynie 2560mV to 10bar zmaleje bardzo możliwie że do 9,5bar

2050obr 3890mV 10,7-12,1bar czyli jak dobrze widzisz przy dawkowaniu max tam ma być 12,1bar, na biegu jałowym wciskając pedał by uzyskać 4100obr dawka jest może z 2000mV, a to jest przepaść w stosunku do 3890mV czyli ustawiając nawet 12,1bar będzie mniej niż na maszynie bo na aucie nie osiągniesz 3890mV, a co za tym idzie można na jałowym ustawić więcej niż 12bar bo nie jesteś wstanie zrobić pomiaru przy 3890mV, nie wiem czy skumałeś co miałem na myśli ale to była cenna wskazówka:) pomierz sobie jakie daje ciśnienie pompa w sekcji wysokiego ciśnienia przy zadanym w sekcji niskiego ciśnienia 10bar i 16bar, wiadomo że będzie ponad 1000bar tylko jaka będzie różnica, albo zrób pomiar mocy na pompie co ma pompę elektryczną w baku dodatkowo, potem wywal tą pompę elektryczną i podnieś ciśnienie do 16bar lub do takiego jak było z pompa elektryczną i znowu zrób pomiar mocy, to była kolejna cenna wskazówka:)

na mojej lipnej pompie ahh(hybryda inna od wszystkich) już przy 2000obr brakowało skali na manometrze 16bar:) ona z ledwością generuje 7,5bar na jałowym i na przelewie wraca mało, a na p.AFN 10bar i wracało 4 razy więcej, oczywiście to co wraca jest ważne i zawrze trzeba mierzyć przy ustawianiu ciśnienia na biegu jałowym, zwiększając ciśnienie wiadomo że trzeba podłożyć więcej podkładek pod sprężynę tłoka katą

Grzechu018 masz zrobić logi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie informacje mam z książek serwisowych dla poszczególnych silników :-)

ma tak samo wytrzymałe wszystkie uszczelki

Nie do końca bo 1Z ma dwa gumowe oringi przy przestawiaczu a AFN metalowe uszczelki.

Co do sekcji wstępnej to porównam numery jak rozbiorę, bo wiem, że któraś pompa miała większy mimośród.

W dodatku kanał paliwa w korpusie pompy do przestawiacza w 1Z a w AFN ma różną średnicę.

Co do reszty to się z tym prześpię :-)

A powrót paliwa również się ustawia, każdy zaworek jest inaczej wbity na powrocie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ten magig sprawdził smoka w baku czy jest szczelny, czy sprawdził cały układ paliwa od smoka do pompy ze jest szczelny i nie zasysa lewego powietrza?

Pany jak to sprawdzić ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

smok wyjmij i wsadź do dużej wanny z wodą i ustami dmuchaj i zasysaj, a resztę to można spr patrząc na przezroczysty wężyk wchodzący na pompę czy nie ma w nim bąbelków

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

smok wyjmij i wsadź do dużej wanny z wodą i ustami dmuchaj i zasysaj, a resztę to można spr patrząc na przezroczysty wężyk wchodzący na pompę czy nie ma w nim bąbelków

Kurna, już dwa razy wyciągałem go. Bak jest bardziej czysty jak w nowym, smok to samo. Jak smok może zasysać lewe powietrze? Jeśli od niego idzie ten kawałek przewodu a później jest tylko króciec, na który wchodzi przewód zasilający .Nawet jeśli by tak było , to przy pełnym zbiorniku nie powinno być problemu. A u mnie z przewodu zasilającego, jeszcze przed filtrem leci powietrze ,aż miło.

Już nie wiem gdzie szukać???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dobrze masz podpiete zasilanie i powrot?

Da się pomylić? Są dwa różnej średnicy przewody. Choć znając swoje zdolności , jest to możliwe :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...