Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AEB] Wymiana paska altelnatora itd... benzyna


sardo

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli kogoś interesuje wymiana paska wieloklinowego to proszę:

Potrzebne klucze:

Imbus nr 6 ( najlepiej długi )

Płaski nr 17

Oczkowy gięty nr 17

191ww9.jpg

Pierwszą czynnością jest zdjęcie osłony listwy

191NZ9.jpg

Następnie przesunięcie przewodów gumowych do góry

192epJ.jpg

Następnie jeśli ktoś ma podłogę to ją demontuje ( ja nie mam została w lesie na kamieniu)

Teraz musimy odblokować napinacz paska klimatyzacji robimy to kluczem nimbusowym.

Śruba umiejscowiona jest za rolką napinacza

193RGA.jpg

Po poluzowaniu śruby ( nie wykręcamy jej do końca ), nakładamy klucz nr 17 gięty na śrubę która jest powyżej tej którą wykręcaliśmy imbusem, luzujemy napinacz paska klimatyzacji i wyjmujemy pasek

1tiCvJ.jpg

Po wyjęciu paska klimatyzacji bierzemy klucz nr 17 płaski ( najlepiej jest nałoży na niego jakąś rurkę aby był dłuższy ), nakładamy na napinacz paska od góry i w prawo luzujemy napinacz.

194x50.jpg

Teraz jedną ręką trzymamy klucz na napinaczu a drugą zdejmujemy pasek z alternatora

194Oy0.jpg

Następnie puszczamy napinacz i jesteśmy w domu, zdejmujemy pasek z pompy wspomagania

195oY9.jpg

Przekładamy pasek pomiędzy wentylatorem a kołem od pompy, najlepiej jest przekręci pasek na bok

1tkchr.jpg

Następnie zdejmujemy pasek z głównego koła i wyjmujemy najlepiej od dołu.

Wkładamy odwrotnie jak wyjmowaliśmy przy wkładaniu ważne jest właściwe ułożenie na kole wentylatora czyli na środku.

Przed uruchomieniem sprawdzamy czy paski są prawidłowo ułożone na kołach i mamy po zawodach.

Przepraszam za kiepskie fotki ale jaki aparat takie zdjęcia

Jak coś nie tak to pytajcie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkręć śruby koła pasowego, aby się nie obracało trzeba włożyć trzpień w koło pasowe pompy wspomagania otwór jest od góry pompy wspomagania wkładasz trzpień i kręcisz kołem aż wskoczy w koło pasowe ( pamiętaj o wyjęciu trzpienia po zdjęciu paska), przy montowaniu pamiętaj o równomiernym dokręcaniu i obracaniu koła w celu właściwego ułożenia paska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

brakuje tutaj w opisie jak ustawić naprężenie paska klimatyzacji. Nieprawidłowo ustawione będzie za bardzo obciążać łożyska albo powodowac ślizganie sie paska, albo szybsze zużycie różnych elementów. Sam akurat z tym zagadnieniem się ostatnio zmagam w wątku: http://a4-klub.pl/klimatyzacja-98/ustawienie-napinacza-paska-klimy-283811/#post3730741

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...