Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dmuchanie olejem spod bagnetu .


Enszo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem z moim Audi A4 B5. Miesiac temu wymienialem, rozrza oraz odme olejowa ponieważ była cala popękana i nadawała się tylko do wymiany . Zostal rowniez wymieniony rozrzad oraz simeringi bo ciekło mechanik stwierdzil przed wymiana ze cos jest nie tak z bagnetem uszczelnil go orinkiem i wcisnal na swoje miejsce. Zapalil auto okazalo sie gdy bagnet siedzi na sztywno mocniej lalo z uszkodzonych simeringow. Oczywiscie odma była juz wymieniona. Ostatnio zrobiłem kurs do rzeszowa i spowrotem.Wrocilem do domu otworzyłem maske i było juz bardzo nieciekawie silnik cały w oleju w srodku prawie pusto az maske obrzyzgało zaraz nad bagnetem.

Mam juz powoli dosc tego wszystkiego wydalem juz troche kasy a mechanicy tylko a to a tamto prosze jesli ktos miał podobny problem to prosił bym o pomoc .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo mechanicy usuwają tylko skutki a nie przyczyny. Pierwsza sprawa - sprawdzić czy odma drożna. Kolejna - czy po odkręceniu korka oleju korek jest delikatnie przyciągany czy dmucha z niego jak z rury?

Jak dla mnie opcje dwie - albo silnik zarżnięty i ma takie przedmuchy że wywala olej każdym możliwym miejscem. Inna opcja to problem z pompą oleju. Tu dokładnie nie powiem, ale kiedyś czytałem o przypadku uszkodzonej pompy oleju, coś tam z nią było nie tak że tworzyła duże ciśnienie w komorze wału korbowego i też wywalało olej. Nie wiem na ile ta druga opcja jest możliwa/prawdziwa bo sam osobiście nigdy nie spotkałem się z takim przypadkiem. Oleju nie było za dużo?

Generalnie, jeśli silnik będzie miał jebitne przedmuchy to broń Boże nie remontuj go. Wpakujesz się w duże koszty a c**ja co ten silnik będzie warty. Szukaj innego za 400-500 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korek powinien delikatnie podskakiwać ale jak go zbliżysz to powinno być wyczuwalne jego przyciąganie a nie że odkręcasz i ci korek wydmuc**je bo to świadczy albo o zapchanej odmie albo o dużych już przedmuchach silnika.

Pamiętam jak byłem z ojcem oglądać Toyote Avensis 2.0 D4D. Odkręcam korek a tam dym jak z rury wydechowej i sadziło tak że korka prawie mi nie wydmuchnęło.

To stara metoda sprawdzania silnika - coś tam zawsze powie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Labiel oleju była odpowiednia ilosc. Odma tak jak mowie była wymieniona bylem umowiony z tym mechanikiem co to robil ale zrezygnowalem narazie bo stwierdzilem ze chce sie dowiedziec najpierw cos w tym temacie a nie ciagnie znowu kase a nic nie zrobi. Jutro po pracy sprawdze jak jest z tym dmuchaniem spod korka i zobacze co z ta droznoscia jesli chodzi o pomiary cisnienia oleju to juz bedzie problem ale postaram sie poprosic znajomego mechanika .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź jeszcze dokładnie tą odmę. Odma łączy się z dolotem przed przepustnicą, z tego co pamiętam dość miękkim przewodem gumowym - może gdzieś się zagiął. Po za tym sprawdziłbym jeszcze samą drożność króćca gdzie przychodzi odma - z tego co pamiętam to był tam jakiś element. Jeśli się postarać to da się wyjąć odcinek dolotu który przychodzi do przepustnicy. Dosyć to trudne bo trzeba odpiąć wąż od odmy i podciśnienia a dosyć tam ciasno. Od tego bym zaczął i oczywiście od sprawdzenia tych przedmuchów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam chwilke mnie niebylo duzo pracy i niebylo takze zbytnio zeby sprawdzic co sie dzieje przy audicy ale udalo sie sprawdzic ta odme . Odpiełem weza od przepustnicy i te 2 weze co do niego dochodza podlaczylem do weza od odmy innego wezyka i przedmuchalem odma drozna leczy co zauwazylem wezyk strasznie miekki lubi sie zaginac i w srodku wezyka jest biała maź tak jakby olej z woda. Jak podnioslem obudowe silnika ta plastikowa i wypiełem swiece bylo tak troszke oleju na swiecach ... cisnienie jeszcze bede chcial sprawdzic jakie jest na zaworach ale na to czekam na sasiada bo niemam sprzetu .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To masło w wężu odmy to rzecz raczej typowa, szczególnie jak się jeździ na krótkich dystansach. I tak jak mówiłem, łącznik odmy i dolotu jest bardzo elastyczny. Olej na świecach to wina uszczelki pokrywy zaworów, ale nie masz co tego robić póki nie uporasz się z głównym problemem. Okręcałeś korek od oleju przy włączonym silniku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak odkrecałem korek od wlewu i skakał delikatnie. Ale jak przedmuchalem ten syf co byl w tym wezu i wyczyscilem te sitko co idzie do niego ten waz od odmy przejechalem sie i nie wywalilo oleju przez bagnet oczywiscie przejechalem sie tak ostrzej zeby sprawdzic czy cos sie stanie i nic sucho. Ale niejezdze narazie autkiem bo sie zastanawiam co dalej zrobic niechce uszkodzic calkiem .

---------- Post dopisany 14-03-2014 at 20:22 ---------- Poprzedni post napisany 07-03-2014 at 12:38 ----------

Witam ponownie. Po dlugim czekaniu szukaniu itp postanowiłem cos robic zdemontowałem alternator , waz odmy weze od filtra do przepustnicy oraz waz ktory szedl do tego elementu screenSHU - The fastest screen capture ever.

ktory był zatkany czekam na nowy waz do odmy i odrazu zamowie ten element bo jest zatkany i lipa nieda sie dmuchnac dmuchałem kompresorem ale nie bardzo chce puscic a niema sensu czyscic takich elementow rok produkcji tego elementu to pazdziernik 1996 lepiej zainwestowac i miec pewnosc ze nowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo ma być zatkany. To zawór podciśnienia, przepuszcza tylko w jedną stronę jak zasysa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam zastanawiałem sie nad tym co napisałes Labiel i postanowiłem sprawdzic internet co o tym elemencie pisza : screenSHU - The fastest screen capture ever. znalazłem linka wiele stron zagranicznych w ktorych pisza ze przez to padaja uszczeliki i powoduje wycieki olejow gdy jest zatkany a takze takie problemy jak ja mam znalazlem takze taki link polskie forum moze nie jest to a4 b5 ale jest takze tak opisane - [a6 c4, ACK] - ezektor/suction pump, wymiana - fotostory • .: AUDI KLUB POLSKA :. •

---------- Post dopisany 04-04-2014 at 17:02 ---------- Poprzedni post napisany 15-03-2014 at 22:53 ----------

Usterka usunieta zostal wymieniony waz gumowy od domy oraz ezektor autko sprawne. Mozna zamknac watek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...