Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nieszczelność


johnny2002

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Właśnie zlokalizowałem u siebie mała nieszczelność układu jak na fotce poniżej.

2014_02_22_15_42_19.jpg

Uszczelkę pewnie da się wymienić, ale zastanawia mnie ten drugi ślad zaznaczony na żółto. Czy ta flansza jest na stałe zespawana z DPF czy ruchoma ? Czy tutaj konieczne będzie spawanie ?

Czy ktoś wyciągał już DPFa ? Jest tam dość ciasno wiec pytanie czy da się to zrobić samemu czy lepiej gdzieś zawieźć ?

Czy taką nieszczelność można zaspawać w samochodzie czy DPFa trzeba wymontować ?

Nieczelność objawiała się czasem zapachem spalin we wnętrzu. Głównie przy niższych temeratutach, ale nie zawsze i przed lub w trakcie wypalania DPFa. Ostatnio się nasiliło bo uszczelka pewnie bardziej zaczyna przepuszczać.

Czy ktoś wymieniał już może tą uszczelkę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DPF był czyszczony w DE przy 47kkm razem z wymianą czujnika różnicy ciśnień. Może przy demontażu ktoś sie z nim za mocno poszarpał :/ nie wiem.

Pytanie tylko czy to jest spawane czy ruchome. Jezeli ruchome to moze wymiana samej uszczelki pomoże ,bo moze gdzieś tam w środku jest wydmuchana.

Gorzej jeżeli jest spawane bo pewnie trzebabedzie coś poprawić. Z zewnątrz na tej flanszy nie widać śladów spawu ... Zobaczymy jak rokręce.

A co z ew spawaniem bez wymontowania ? Można ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelkę zakupiłem, ale to zwykłe dwie blaszki :/ wydmuchać tego chyba się nie da. Najprawdopodobniej przy czyszczeniu DPFa w DE nie mogli dojść do tej śruby z tyłu i jej nie dokręcili.

Swoją drogą to ich rozumiem bo dostęp tam jest makabryczny nawet po zdemonotowaniu filtra powietrza.

Czy jest gdzieś w ETCE jakaś instrukcja co trzeba wykręcić żeby dostać się do tej 3 śruby z tyłu (tam gdzie na zdjęciu jest nieszczelność) ?

Trzeba wykręcić sondę lambda czy może jakoś od dołu ? Może obieg do EGR trzeba rozkręcić ?

Będę wdzięczny za podpowiedzi.

---------- Post dopisany 01-03-2014 at 00:20 ---------- Poprzedni post napisany 28-02-2014 at 21:28 ----------

UPDATE

Rozkręcić się udało. Po odczepieniu przewodu sondy lamda da sie włożyć płaską 12stkę od strony kabiny samochodu.

Nie była za mocno dokręcona :/ w każdym badź razie słabiej niż pozostałe.

Udało się odkręcić same nakrętki tylko teraz mam problem z wyciągnięciem uszczelki bo DPFa za mocno nie da się popchnąć do tyłu :/

Jeszcze to sprawdzę. Pytanie czy koniecznie wymieniać szpilki czy zostawić te stare ? Nowe kupiłem i mam nowe nakrętki, ale różnią się trochę od tych oryginalnych.

Mają taki miedziany kolor. Stare nie są mocno zardzewiałe. Które lepsze ? Jakie są u Was ?

2014_02_28_23_54_34.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szpilek nie potrzeba wymieniać ,nakrętki są miedziowane żeby demontując następnym razem nie urywać szpilek .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to wygląda. Widać ewidentnie że było nieszczelne :/

Brakuje mi 3mm żeby zdjąć DPF ze szpilek i wyciągnąć uszczelkę.

2014_03_01_00_24_24.jpg

---------- Post dopisany at 18:33 ---------- Poprzedni post napisany at 08:30 ----------

Hej,

Nadal mam problem z wyciągnięciem uszczelki.

Próbowałem maksymalnie poluźnić przewody od czujnika różnicy ciśnień ale nic to nie dało. Coś mnie blokuje, ale nie wiem co.

Czy ktoś już to robił ? Brakuje pare mm.

Czy koniecznie trzeba wykręcać szpilki żeby wymienic uszczelkę ?

Próbowałem wd-40 2 nakrętki ale nie specialnie chciały się ruszyć.

Jakiś pomysł oprócz grania ?

A może zostawić starą uszczelkę, tylko ja oczyścić i konkretnie dokręcić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelkę musisz wymienić -stara już odciśnięta ,spróbuj wykręcić szpilki ,spryskaj wd i zostaw na parę godzin powinno pomóc .

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 się udało, z trzecią (tą gdzie jest najgorszy dostęp) bedę walczył jutro. Może WD pomoże.

---------- Post dopisany 03-03-2014 at 21:25 ---------- Poprzedni post napisany 02-03-2014 at 19:38 ----------

Alleluja!

Udało sie ostatnią, ale do samego końca szła ciężko.

Czy macie może jakieś wskazówki co do procesu odwrotnego ?

Jak i czym wyczyścić końcówki DPFa i turbo ze smoły w miejscu gdzie ma byc nowa uszczelka ?

Czy szpilki wkręcać 2 nakrętkami na maksa ? czy na szpilki i nakrętki stosować jakiś smar miedziany na wysokie temp ? jeżeli tak to jaki najlepiej ?

I ostatnie pytanie co do momentu dokręcania śrub. Czy można po prostu na oko starając się nie urwać szpilek ? Tam jest tak ciasno że ledwo da się kręcić płaskim, a co dopiero dynamometrycznym :/

2014_03_03_20_53_30.jpg

Jak widac nowe szpilki sa trochę krótsze, a nakrętki też mają inny kształt. Czy u Was też są takie ?

---------- Post dopisany 06-03-2014 at 19:46 ---------- Poprzedni post napisany 03-03-2014 at 21:25 ----------

Operacja zakończona.

Na śruby poszedł molyslip miedziany do 1100*.

Mam nadzieje że będzie OK, będę obserwował.

Dzięki za pomoc.

---------- Post dopisany at 19:49 ---------- Poprzedni post napisany at 19:46 ----------

2014_03_04_22_50_19.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...