Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nierówne zuzycie tarcz


Arkom

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam pytanie w moim B5 zauważyłem, że tarcze hamulcowe przednie nie zużywają się całe tzn wewnętrzny klocek nie "chodzi" po całej powierzchni tarczy. Nie jest to na jednej stronie - tak jest po obu stronach przedniej osi. Tarcze i klocki BOSCH wymieniałem w ostatnie wakacje. Dodam, że w starych tarczach było identycznie tzn wewnętrzna jej cześć też była nierównomiernie zużyta, tak jakby klocek wewnętrzny ( od strony silnika ) nie dolegał cała swoja powierzchnią. Prowadnice nasmarowane smarem że tak powiem odpowiednim tj odpornym na wysoką temp. Tłoczki odbijają, jedyne co zauważyłem to to, że jak miałem prowadnice w ręce i włożyłem w nią "tłoczek" to elegancko chodziło ale jak przekręciłem "tłoczek" wewnątrz prowadnicy to już nie trybiło - czyżby krzywa prowadnica ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dla mnie żadne rozwiązanie tym bardziej ze ja sobie "mechanikuję " xd :P Na pierwszy rzut oka wygląda all ok jedynie co jest nie tak to z tymi prowadnicami jakby były skrzywione i od nich zacznę :))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak skrecisz sruby to prowadnice sie ukosuja i sie blokuja. mozesz probowac to regulowal wzgledem ich osi i spr czy zacisk pracuje.a jak nie to do wymiany jarzma. chyba ze probowac ratowac sie samymi prowadnicami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I od tego zacznę tzn od prowadnic - bo może są krzywe a jak nie to jarzma polecą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie wina jarzm tylko zaciskow, gumowych prowadnic i drutow na zaciskach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nie znalazłem przyczyny ale chciałem przekładać jarzma - dev o jakie druty, i prowadnice Ci chodzi - masz na myśli te sprężyste blaszki - ja mam tarcze niewentylowane, dodam tylko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to masz tylko zaciski do wymiany

sprawdz jak pracują trzpienie w jarzmach i czy nie mają za dużych luzów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o prowadnice co wchodzą w jarzma no to nie zacinają się i jakiś wybitnych luzów też nie mają, mówisz zaciski ehh to już nie bd tak tanie jak jarzma - masz pewność, że to to ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na Twoim miejscu od razu bym przeszedł na 288/25 mm

a jak masz koła minimum 16" to 312/25 mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zastanawiam sie nad 288 koła ma 15'' tylko ogólnie hamulce mam nowe tzn tarcze klocki wszystko boscha i tak trochę szkoda - i jakby były to jarzma to nie probem to na szrocie to grosze kosztuje ale zaciski to juz nie taka tania sprawa, i teraz mam zagadke co z tym fantem zrobić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaciski za 100 nawet kupisz.jak dobrze poszukasz.ale lepiej zrób tak jak pisze tomek.zmien od razu na wentylowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...