Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nie zapala


mbzdak

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z zapaleniem ALT'a, mam samochód dopiero 2 miesiące, więc się go uczę, ale...:

1. Od początku musiał kilka razy przekręcić aby odpalić, (bez względu czy zimny czy ciepły), choć w krótkim czasie po wyłączeniu palił od razu

2. Z czasem odpalenia wygladały tak, ze musiałem wcisnąć pedał gazu, a na początku po odpaleniu jakby nie mógł utrzymać obrotów, dopiero po pewnym czasie wchodził na obroty i zaczął dobrze działać

4. W feralną niedzielę długo nie odpalił, ale jak już odpalił to w zakresie od 2 do 5 tys jakby był "przymulony" - w górnych obrotach miał pełną moc.

5. Po powrocie zgasiłem i odpaliłem - zapaliła się kontrolka elektroniki silnika (taka żółta z symbolem zaworu/silnika) - wyłaczyłem,

6. Włączyłem - odpalił ciężko - z wyraźnym problemem wchodzenia na obroty - wyłączyłem

7. Po ok 1-2 godzinach już nie odpalił i ma tak do dzisiaj

8. FIS zawsze pokazuje "OK"

Sprawdziłem:

- pompę paliwa - działa

- świece - są lekko wilgotne (czuć delikatnie paliwo)

- iskra jest

- zauważyłem, że odma jest popękana na wąskiej części - dziura na 1 cm - udało się ją jakoś reanimować - dalej nie pali

- ładowałem akumulator bo ile może wytrzymać :)

- odpiąłem przepływomierz i dalej nic

Dalej skończyła mi się inwencja.

Czekam na kabel do VAG'a - może będzie w tym tygodniu

Proszę o pomoc - czy to może być wynik pękniętej odmy, czy jednak coś innego?

Dodatkowa być może ważna informacja - jest instalacja LPG - BRC Sequent 24, początkowo myślałem, że to problem wynikający z niewłaściwie pracujących wtryskiwaczy... (problem z odpaleniem) - na ten tydzień byłem umówiony z gazownikiem, ale teraz to już kicha...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie jest to wina pękniętej odmy tylko czegoś innego, musisz poczekać na kabel VAG, on Ci więcej powie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obstawiam czujnik polozenia walu, ale diagnostyka vagiem napewno wszystko wyjasni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak nieśmiało obstawiam czujnik położenia wału - poczekam na kabelek - dam znać co wyszło z VAG'a :)

---------- Post dopisany at 20:17 ---------- Poprzedni post napisany at 20:02 ----------

to takie małe pytanie - czy ten czujnik da się łatwo wymienić - gdzie go szukać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

da sie go wymienic w 5 min. Okrecasz zbiorniczek z plynem do chlodnicy . Czujnik znajduje sie przy podstawie filtra oleju ale blizej kola zamachowego. Przykrecony na jedna srubke. Z tego co pamietam siwa wtyczka wlasnie za zbiorniczkiem, lapiesz za kabelek i ten doprowadzi cie do czunika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No pokazało:

17978 Moduł sterujący zablokowany

zwarcie do innego wyjścia - BŁĄD SPORADYCZNY

17947 Przełącznik pedału sprzęgła

obwód przerwany

16726 Czujnik położenia wałka rozrządu strona 2- niskie napięcie

nie zidentyfikowany rodzaj uszkodzenia

17772 Cewka/sterownik zapłonu cylinder 4 - przerwa

obwód przerwany

17766 Cewka/sterownik zapłonu cylinder 2 - przerwa

obwód przerwany

17769 Cewka/sterownik zapłonu cylinder 3 - przerwa

obwód przerwany

przy czym cewki to pewnie w momencie gdu je odpiołem i na pierwszym sprawdzałem iskrę...

czyli Czujnik położenia wałka rozrządu strona?

coś jeszcze gdzieś szukać?

---------- Post dopisany at 18:41 ---------- Poprzedni post napisany at 18:36 ----------

po wykasowaniu wyskakuje

16726 Czujnik położenia wałka rozrządu strona 2- niskie napięcie

nie zidentyfikowany rodzaj uszkodzenia

czy to uszkodzony czujnik czy słaby akumulator?

---------- Post dopisany at 18:51 ---------- Poprzedni post napisany at 18:41 ----------

w sekcji klimy nawet po kasowaniu wyrzuca

1206 Sygnał zapłonu (obrotów) - brak

nieprawidłowy sygnał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16726/P0342/000834 - Ross-Tech Wiki

Czujnik G40 , zamontowany z przodu glowicy, tzw czujnik halla , bardzo latwy do wymiany. Odczutuje pozycje walka ssacego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i niestety kicha:

1. Kupiłem czujnik, ale bez obudowy - przez telefon był ok, a na miejscu, wyszło, że wlutuje Pan sobie... nameczyłem się z nitami, ale udało się zamontować i polutować, efekt:

16727 - Camshaft Position Sensor (G40): Signal too High

P0343 - 001 - Upper Limit Exceeded

2. no myślę sobie coś nie ten czujnik, więc kupuję już z obudową i efekt:

16727 - Camshaft Position Sensor (G40): Signal too High

P0343 - 001 - Upper Limit Exceeded

3. No to myślę, odłączę przewody od czujnika, efekt:

16727 - Camshaft Position Sensor (G40): Signal too High

P0343 - 001 - Upper Limit Exceeded

Jakieś pomysły?

---------- Post dopisany 18-03-2014 at 20:06 ---------- Poprzedni post napisany 12-03-2014 at 19:29 ----------

No i wiadomo :(

Pasek rozrządu stracił ząbki - efekt 2 zawory do wymiany,,,,

Przy okazji wymiana prowadnic, ponoć niezłe luzy.

Ile to wyniesie - zobaczymy, ale będzie nie mało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz lepiej remontowac wlasna glowice niz kupowac inna niewiadomego pochodzenia. Przynajmniej po remoncie bedziesz mial wszystko w glowicy dobrze uszczelnione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi wyskakuje błąd 17748-czujnik obrotów silnika nie zidentyfikowany rodzaj uszkodzenia. Może to być wina czujnika położenia wału czy raczej czujnika halla?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17748/P1340/004928 - Ross-Tech Wiki

Możliwe przyczyny

Paska / łańcucha nieprawidłowo zainstalowany

Łańcuch rozrządu prawdopodobnie wydłużony

Czujnik położenia wałka rozrządu (G40) wadliwe

Czujnik prędkości obrotowej silnika (G28) wadliwe

Możliwe rozwiązania

Sprawdź pasek

Użyj wyceny wartości bloków (MVB) do sprawdzenia łańcucha rozrządu

Sprawdź / Wymień Czujnik położenia wałka rozrządu (G40)

Sprawdzić / wymienić czujnik prędkości silnika (G28)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisz cos wiecej co dokladnie wymieniona jakie naprawy i koszta , przyda sie dla potomnych :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniony cały rozrząd (pasek, pompa, napinacze, rolki)

Wymienione 2 zawory

Wymienione prowadnice na zaworach wydechowych

Wymienione uszczelniacze

Obróbka gniazd zaworów

Wymieniona odma

Uszczelki

Płyny, etc

Razem 3 kPLN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...