mbzdak Opublikowano 4 Marca 2014 Opublikowano 4 Marca 2014 Mam problem z zapaleniem ALT'a, mam samochód dopiero 2 miesiące, więc się go uczę, ale...: 1. Od początku musiał kilka razy przekręcić aby odpalić, (bez względu czy zimny czy ciepły), choć w krótkim czasie po wyłączeniu palił od razu 2. Z czasem odpalenia wygladały tak, ze musiałem wcisnąć pedał gazu, a na początku po odpaleniu jakby nie mógł utrzymać obrotów, dopiero po pewnym czasie wchodził na obroty i zaczął dobrze działać 4. W feralną niedzielę długo nie odpalił, ale jak już odpalił to w zakresie od 2 do 5 tys jakby był "przymulony" - w górnych obrotach miał pełną moc. 5. Po powrocie zgasiłem i odpaliłem - zapaliła się kontrolka elektroniki silnika (taka żółta z symbolem zaworu/silnika) - wyłaczyłem, 6. Włączyłem - odpalił ciężko - z wyraźnym problemem wchodzenia na obroty - wyłączyłem 7. Po ok 1-2 godzinach już nie odpalił i ma tak do dzisiaj 8. FIS zawsze pokazuje "OK" Sprawdziłem: - pompę paliwa - działa - świece - są lekko wilgotne (czuć delikatnie paliwo) - iskra jest - zauważyłem, że odma jest popękana na wąskiej części - dziura na 1 cm - udało się ją jakoś reanimować - dalej nie pali - ładowałem akumulator bo ile może wytrzymać - odpiąłem przepływomierz i dalej nic Dalej skończyła mi się inwencja. Czekam na kabel do VAG'a - może będzie w tym tygodniu Proszę o pomoc - czy to może być wynik pękniętej odmy, czy jednak coś innego? Dodatkowa być może ważna informacja - jest instalacja LPG - BRC Sequent 24, początkowo myślałem, że to problem wynikający z niewłaściwie pracujących wtryskiwaczy... (problem z odpaleniem) - na ten tydzień byłem umówiony z gazownikiem, ale teraz to już kicha...
Michał139 Opublikowano 4 Marca 2014 Opublikowano 4 Marca 2014 Raczej nie jest to wina pękniętej odmy tylko czegoś innego, musisz poczekać na kabel VAG, on Ci więcej powie.
benyA4 Opublikowano 4 Marca 2014 Opublikowano 4 Marca 2014 obstawiam czujnik polozenia walu, ale diagnostyka vagiem napewno wszystko wyjasni
hary2 Opublikowano 4 Marca 2014 Opublikowano 4 Marca 2014 Może być dużo różnych powodów (cewki, czujnik poł. wału, wałka rozrządu itp), najpierw sprawdź błędy.
mbzdak Opublikowano 4 Marca 2014 Autor Opublikowano 4 Marca 2014 Tak nieśmiało obstawiam czujnik położenia wału - poczekam na kabelek - dam znać co wyszło z VAG'a ---------- Post dopisany at 20:17 ---------- Poprzedni post napisany at 20:02 ---------- to takie małe pytanie - czy ten czujnik da się łatwo wymienić - gdzie go szukać?
benyA4 Opublikowano 4 Marca 2014 Opublikowano 4 Marca 2014 da sie go wymienic w 5 min. Okrecasz zbiorniczek z plynem do chlodnicy . Czujnik znajduje sie przy podstawie filtra oleju ale blizej kola zamachowego. Przykrecony na jedna srubke. Z tego co pamietam siwa wtyczka wlasnie za zbiorniczkiem, lapiesz za kabelek i ten doprowadzi cie do czunika.
mbzdak Opublikowano 6 Marca 2014 Autor Opublikowano 6 Marca 2014 No pokazało: 17978 Moduł sterujący zablokowany zwarcie do innego wyjścia - BŁĄD SPORADYCZNY 17947 Przełącznik pedału sprzęgła obwód przerwany 16726 Czujnik położenia wałka rozrządu strona 2- niskie napięcie nie zidentyfikowany rodzaj uszkodzenia 17772 Cewka/sterownik zapłonu cylinder 4 - przerwa obwód przerwany 17766 Cewka/sterownik zapłonu cylinder 2 - przerwa obwód przerwany 17769 Cewka/sterownik zapłonu cylinder 3 - przerwa obwód przerwany przy czym cewki to pewnie w momencie gdu je odpiołem i na pierwszym sprawdzałem iskrę... czyli Czujnik położenia wałka rozrządu strona? coś jeszcze gdzieś szukać? ---------- Post dopisany at 18:41 ---------- Poprzedni post napisany at 18:36 ---------- po wykasowaniu wyskakuje 16726 Czujnik położenia wałka rozrządu strona 2- niskie napięcie nie zidentyfikowany rodzaj uszkodzenia czy to uszkodzony czujnik czy słaby akumulator? ---------- Post dopisany at 18:51 ---------- Poprzedni post napisany at 18:41 ---------- w sekcji klimy nawet po kasowaniu wyrzuca 1206 Sygnał zapłonu (obrotów) - brak nieprawidłowy sygnał
benyA4 Opublikowano 6 Marca 2014 Opublikowano 6 Marca 2014 16726/P0342/000834 - Ross-Tech Wiki Czujnik G40 , zamontowany z przodu glowicy, tzw czujnik halla , bardzo latwy do wymiany. Odczutuje pozycje walka ssacego.
mbzdak Opublikowano 18 Marca 2014 Autor Opublikowano 18 Marca 2014 No i niestety kicha: 1. Kupiłem czujnik, ale bez obudowy - przez telefon był ok, a na miejscu, wyszło, że wlutuje Pan sobie... nameczyłem się z nitami, ale udało się zamontować i polutować, efekt: 16727 - Camshaft Position Sensor (G40): Signal too High P0343 - 001 - Upper Limit Exceeded 2. no myślę sobie coś nie ten czujnik, więc kupuję już z obudową i efekt: 16727 - Camshaft Position Sensor (G40): Signal too High P0343 - 001 - Upper Limit Exceeded 3. No to myślę, odłączę przewody od czujnika, efekt: 16727 - Camshaft Position Sensor (G40): Signal too High P0343 - 001 - Upper Limit Exceeded Jakieś pomysły? ---------- Post dopisany 18-03-2014 at 20:06 ---------- Poprzedni post napisany 12-03-2014 at 19:29 ---------- No i wiadomo Pasek rozrządu stracił ząbki - efekt 2 zawory do wymiany,,,, Przy okazji wymiana prowadnic, ponoć niezłe luzy. Ile to wyniesie - zobaczymy, ale będzie nie mało.
benyA4 Opublikowano 18 Marca 2014 Opublikowano 18 Marca 2014 Juz lepiej remontowac wlasna glowice niz kupowac inna niewiadomego pochodzenia. Przynajmniej po remoncie bedziesz mial wszystko w glowicy dobrze uszczelnione.
mbzdak Opublikowano 18 Marca 2014 Autor Opublikowano 18 Marca 2014 o tak, też szukam plusów tej sytuacji...
daro84.pl Opublikowano 20 Marca 2014 Opublikowano 20 Marca 2014 Mi wyskakuje błąd 17748-czujnik obrotów silnika nie zidentyfikowany rodzaj uszkodzenia. Może to być wina czujnika położenia wału czy raczej czujnika halla?
benyA4 Opublikowano 20 Marca 2014 Opublikowano 20 Marca 2014 17748/P1340/004928 - Ross-Tech Wiki Możliwe przyczyny Paska / łańcucha nieprawidłowo zainstalowany Łańcuch rozrządu prawdopodobnie wydłużony Czujnik położenia wałka rozrządu (G40) wadliwe Czujnik prędkości obrotowej silnika (G28) wadliwe Możliwe rozwiązania Sprawdź pasek Użyj wyceny wartości bloków (MVB) do sprawdzenia łańcucha rozrządu Sprawdź / Wymień Czujnik położenia wałka rozrządu (G40) Sprawdzić / wymienić czujnik prędkości silnika (G28)
mbzdak Opublikowano 21 Marca 2014 Autor Opublikowano 21 Marca 2014 samochód już jeździ . Wymieniłem też opony na letnie. Teraz jazda to frajda
benyA4 Opublikowano 21 Marca 2014 Opublikowano 21 Marca 2014 napisz cos wiecej co dokladnie wymieniona jakie naprawy i koszta , przyda sie dla potomnych
mbzdak Opublikowano 21 Marca 2014 Autor Opublikowano 21 Marca 2014 Wymieniony cały rozrząd (pasek, pompa, napinacze, rolki) Wymienione 2 zawory Wymienione prowadnice na zaworach wydechowych Wymienione uszczelniacze Obróbka gniazd zaworów Wymieniona odma Uszczelki Płyny, etc Razem 3 kPLN
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się