fend18 Opublikowano 22 Sierpnia 2008 Opublikowano 22 Sierpnia 2008 Witam, pisalem juz kilkakrotnie odnosnie mojej turbiny ze cos z nia chyba nie tak, ale do rzeczy, od tygodnia mam bardzo mulowate auto, rozpedza sie bardzo wolno, nie czuc zadnego przyspieszenia, jakby turbiny nie bylo, zmierzone czasy stoperem od 0 do 100 14s od 60 do 100 na trzecim biegu 10sek. w zwiazku z tym zabralem sie za sprawdzenie turbiny, pierwsza rzecz to prawdopodobnie mam uszkodzony zawor przy pompie do ktorego podlacza sie dwupinowa kostke taki trojnik(zawor N75?) po wyjeciu sprawdzone zostalo z dwoch stron jest przelot powietrza, jedna jest zamknieta, po podlaczeniu zasilania nic sie nie dzieje, druga rzecz taka metalowa puszka przy turbinie (nie wiem jak to nazwac) na takim dlugim trzpieniu ona powinna jakos pracowac jednak tez nie pracuje, probowalem ominac ten zawor pierwszy N75 laczac ze soba wezyki, zeby sprawdzic czy ten drugi sie ruszy, nie ruszal sie, teraz moje pytanie co to jest ta metalowa puszka na tym trzpieniu obok turbiny, czy laczac wezyki na krotko pomijajac ten pierwszy zawor N75? nic sie nie stanie? (lezal sobie z boku podlaczony do wtyczki) napiecie na wtyczce przy wlaczonym zaplonie 6,5V po uruchomieniu 13,7V, po sciagnieciu weza od intercoolera nie czuc w ogole zeby cokolwiek dmuchalo przy 3-4tys obrotow oczywiscie dmucha ale nie tak jak powinno, luzu na wirniku nie ma, oleju nie bierze, czy wina moga byc te zaworki? podlaczylem komputer u znajomego wyskoczyly trzy bledy, cos z immo, za niskie napiecie (odlaczany akumulator) i czujnik obrotow silnika, po wykasowaniu nie powrocily bledy, niestety nei mam logow dynamicznych. sorry za dlugi temat
poziek Opublikowano 22 Sierpnia 2008 Opublikowano 22 Sierpnia 2008 Przede wszystkim czy masz wskaźnik doładowania ? Jeśli nie to skąd wiesz, że ta puszka na trzpieniu nie porusza westegatem ? Ta "puszka na trzpieniu" to jest aktuator/gruszka połączona westegatem. Mam nadzieję, że nie sprawdzałeś tego na postoju ? N75 nie sprawdzisz zwyczajnie podłączając pod aku. N75 trzeba podmienić aby dowiedzieć się czy działa. Jeżeli podpinasz "na krótko" ciśnienie z pominięciem N75 to bez zegara nic ci nie powiemy.
fend18 Opublikowano 22 Sierpnia 2008 Autor Opublikowano 22 Sierpnia 2008 Przede wszystkim czy masz wskaźnik doładowania ? Jeśli nie to skąd wiesz, że ta puszka na trzpieniu nie porusza westegatem ? Ta "puszka na trzpieniu" to jest aktuator/gruszka połączona westegatem. Mam nadzieję, że nie sprawdzałeś tego na postoju ? N75 nie sprawdzisz zwyczajnie podłączając pod aku. N75 trzeba podmienić aby dowiedzieć się czy działa. Jeżeli podpinasz "na krótko" ciśnienie z pominięciem N75 to bez zegara nic ci nie powiemy. nie mam wskaznika doladowania, ale wiem jak jezdzilo auto wczesniej a jak jezdzi teraz, sprwadzalem na uruchomionym silniku ta puszke, za co odpowiada N75 i do czego sluzy, czy po podpieciu na krotko pomijajac N75 powinienna zaczac ruszac sie ta puszka na trzpieniu? ewentualnie co moze byc jeszcze przyczyna braku dmuchania przez turbo? oraz gdzie najlepiej podlaczyc sie manometrem zeby zmiezyc cisnienie doladowania?
poziek Opublikowano 22 Sierpnia 2008 Opublikowano 22 Sierpnia 2008 cóż na wszystkie te pytania sa juz odpowiedzi na forum
fend18 Opublikowano 22 Sierpnia 2008 Autor Opublikowano 22 Sierpnia 2008 cóż na wszystkie te pytania sa juz odpowiedzi na forum no tak dzieki.
poziek Opublikowano 22 Sierpnia 2008 Opublikowano 22 Sierpnia 2008 zaopatrz się we wskaźnik doładowania na początek
fend18 Opublikowano 25 Sierpnia 2008 Autor Opublikowano 25 Sierpnia 2008 w jakiej pozycji powinien byc ustawiony sprawny N75? drozne maja byc ktore kanaly? z turbiny do dolotu? z turbiny do tej metalowej puszki upuszczjacej cisnienie przy przeladowaniu (nie wiem jak to sie nazywa) zawor n75 lezy sobie obok z wpieta wtyczka? czy przy sprawnym zaworze po podlaczeniu powinien byc slyszalny jakis dzwiek? ze sie przestawia czy cos takiego? czy reaguje on na cisnienie? u mnie jest teraz tak ze do weza do intercoolera N75 jest zamkniety natomiast jest otwarty od turbiny do tej metalowej puszki.
poziek Opublikowano 25 Sierpnia 2008 Opublikowano 25 Sierpnia 2008 w jakiej pozycji powinien byc ustawiony sprawny N75? drozne maja byc ktore kanaly? z turbiny do dolotu? z turbiny do tej metalowej puszki upuszczjacej cisnienie przy przeladowaniu (nie wiem jak to sie nazywa) zawor n75 lezy sobie obok z wpieta wtyczka? czy przy sprawnym zaworze po podlaczeniu powinien byc slyszalny jakis dzwiek? ze sie przestawia czy cos takiego? czy reaguje on na cisnienie? u mnie jest teraz tak ze do weza do intercoolera N75 jest zamkniety natomiast jest otwarty od turbiny do tej metalowej puszki. nie sprawdzisz N75 podpinająć pod aku i sprawdzając co gdzie dmucha... jedynie co to mozesz podmienić N75 na taki sam, umów sie z kims z tym samym silnikiem co ty i podmieńcie innej opcji nie ma
fend18 Opublikowano 26 Sierpnia 2008 Autor Opublikowano 26 Sierpnia 2008 w jakiej pozycji powinien byc ustawiony sprawny N75? drozne maja byc ktore kanaly? z turbiny do dolotu? z turbiny do tej metalowej puszki upuszczjacej cisnienie przy przeladowaniu (nie wiem jak to sie nazywa) zawor n75 lezy sobie obok z wpieta wtyczka? czy przy sprawnym zaworze po podlaczeniu powinien byc slyszalny jakis dzwiek? ze sie przestawia czy cos takiego? czy reaguje on na cisnienie? u mnie jest teraz tak ze do weza do intercoolera N75 jest zamkniety natomiast jest otwarty od turbiny do tej metalowej puszki. nie sprawdzisz N75 podpinająć pod aku i sprawdzając co gdzie dmucha... jedynie co to mozesz podmienić N75 na taki sam, umów sie z kims z tym samym silnikiem co ty i podmieńcie innej opcji nie ma no tak, tylko ciezko znalezc kogos z Gorzowa kto ma taki silnik, wiec nie wiadomo w jaki sposob dziala N75 kiedy i gdzie puszcza powietrze? i co nim steruje ustawiajac odpowiednio przelot powietrza? komputer? cisnienie? dzisiaj mam nadzieje uda mi sie zmierzyc cisnienie doladowania, najlepiej chyba bedzie zdjac przewod od strony dmuchajacej do intercoolera i tam jakos wsadzic manometr? druga rzecz, jakie musi byc cisnienie zeby otworzyla sie ta metalowa puszka na trzpieniu i zawor w turbinie zeby upuscic cisnienie? czy na komputerze wyjdzie uszkodzony N75? Witam, sprawa rozwiazana jak w wiekszosci przypadkow winnym okazal sie katalizator, autko smiga jak powinno, choc nie mam porownania z innnymi ale wydaje mi sie ze jest dobrze, a sprawdzilem chyba wszystko, szczelnosc, n75, westgate, turbina rozlozona na czesci pierwsze, co prawda ma zjechane delikatnie lopatki (cialo obce) ale ladnie dmucha, intercooler, a na koncu katalizator. choc po wyrzuceniu wnetrza przez te siateczki widac bylo przeswit, ale najwazniejsze ze jest ok.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się