Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADP] Oryginalne sprężyny tył


szymek

Rekomendowane odpowiedzi

witam

niedawno coś zaczęło mi stukać metalicznie w zawieszeniu z tyłu. okazało się że pękła mi z lewego tyłu sprężyna na samym dole. podejrzewam że stało się to wtedy gdy blokowało mi hamulce jak auto stało i przy próbie ruszania auto stawało dęba. Mam pytanie muszę wymienić sprężyny chciałem kupić używki tylko nie wiem z jakich roczników muszę szukać żeby do mnie przypasowało i czy muszą być koniecznie z auta z silnikiem 1,6 bo z przodu to rozumiem waga silnika i tym podobne ale z tyłu może wystarczy że będzie z sedana? audi a4 95r. :grin:

dziękuje i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cos podobnego było tylko chodzilo czy pasuja z avanta do sedana http://www.a4-klub.fg.pl/forum/viewtopic.php?t=131

a w twoim przypadku powinno być ok z tyłu są takie same bo twardość jest robiona pod ladowność a ta jest taka sama :wink: ale to moje zdanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ale jak zaloze krótsze sprężyny to mi będą potrzebne inne amortyzatory.(tak mi się wydaje). a spężyny na tył podejdą może od audi a4 z 2000 roku z 1.9 tdi?

Miałem sprężyny obniżające o 3 cm. Wymieniłem na "normalne" i jest wszystko OK . Gdybyś myślał o nowych to polecam na allegro - zmax , za 4 szt. do avanta zapłaciłem troszkę ponad 500 pln :grin:

Z tego co się orientowałem z nowego modelu nie pasuja - auto jest cięższe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Sprężyny wożę w bagażniku już od około miesiąca i jakoś nie za bardzo widzi mi się zostawianie auta u mechanika na wymianę. Mam pytanie czy trudna jest wymiana sprężyn z przodu?? Od czego trzeba zacząć a na co uważać. bo wymiana sprężyn z tyłu wydaje się prosta potrzebny jest oczywiście ścisk do sprężyn.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przód to czas koło 1,5h - wiem bo sam ostatnio zmieniałem

tył dłużej bo jest troszkę rozbierania (mam avanta) w sedanie szybciej

przód :

od góry zdejmujesz dwie zaślepki na wieżyczce pod którymi odkręcasz dwie nakrętki [nasadka 13]

zdejmujesz koło :mrgreen: odkręcasz śrubę mocującą górne wahacze [nasadka i klucz płaski 16]

odkręcasz nakrętkę dolnego przedniego wahacza od zwrotnicy [nasadka 18]

no i odkręcasz śrubę mocującą amortyzator do wahacza [nasadka i klucz płaski 18]

wyciągasz kolumne skręcasz spreżyne ściągaczami, odkręcasz nakrętke i po sprawie

to byłoby na tyle z przodem :mrgreen:

tył :

na dole odkecasz śrube mocującą do wahacza [nasadka i klucz płaski 16]

u góry jak sie dostaniesz do amorka odkręcasz dwie nakrętki [nasadka 17]

z prawej strony trzeba będzie jeszcze odkręcić pas bezpieczeństwa ktory zasłania jedną ze śrub amortyzatora

to byłoby na tyle z tyłem :mrgreen:

przy tyle zawsze dobrze jak ktoś pomoze

przód bez problemu można samemu

miłej zabawy :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!!!

mam to samo w avant 1997 rok sprezynka do wymiany i mam pytanie jak sie dostac do amorka od srodka samochodu zeby nie zniszczyc tapicerki chce wymienic te sprezynki sam bo szkoda mi oddawac do mechanika bo jestem w uk i niestety poszarpia mnie ze sie nie pozbieram :cheesy: i jeszcze jedno czy konieczna jest wymiana uszczelki amortyzatora ?? czy mozna zostawic starą ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...