Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki aparat fotograficzny ?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Mam pytanie dla bardziej poinformowanych kolegów w temacie fotografii.

Mam do wydania 3000 zł na aparat fotograficzny i dylemat co wybrać kompaktowy czy może lustrzanka ?

Co lepsze i wygodniejsze ?

Wszystkie uwagi mile widziane.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepsza lustrzanka, wygodniejszy kompakt...Tak na początek musisz zastanowić się czego oczekujesz od aparatu, po co ci aparat. Czy będzie to hobby czy tylko forma zapisu wydarzeń typu jakiś ślub, komunia dziecka, pamiątki z wycieczki. A może jakieś imprezki sportowe chcesz focić...Gdy będziesz miał odpowiedź to napisz :wink:...Fotografia to trochę jak posiadanie samochodu, zwykle kupujemy pod potrzeby, jeden musi mieć sporego vana, inny roadstera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecnie mam nikona p100 i chce zmienić na coś nowszego i lepszego

Nie jestem fotografem więc potrzebuje na różne okazje typu: wycieczka, wczasy, alle itp

Nie może być ciężki a z tego co wiem lustrzanka ma swoja wagę.

Zastanawiam się nad sony nex-5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś czas miałem Panasonica i dawał radę, Nikon też ok, wygląda na to ze lepszy niż Canon bo na ich forum chłopaki n-kę polecali. Nie miałem jednak styczności z kompaktami tej firmy, lustrzankę to na pewno Canona bo taką miałem i była super, fakt, 1D mk3 nie bardzo można coś zarzucić poza niewielką rozdzielczością jak na obecne czasy ale to typowy reporterowiec, w zupełności to wystarczało.

Na wycieczki, wczasy to chyba jakiś kompakt z niezbyt dużym zoomem, tak do 10x, wtedy będzie miał rozsądne gabaryty. Szukaj kompaktu z jak najlepsza optyką, jasny obiektyw z małą ogniskową przyda się do fotografii pomieszczeń i szerokiej panoramy. Dobrego szkła żadna elektronika nie zastąpi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybór chyba padnie na taka zabawkę :