Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Proszę o pomoc - 3 błędy a4 b6 1,9 tdi 130


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Szukałem trochę po naszym forum oraz innych ale nie mogę znaleźć jednoznacznej odpowiedzi.

Umie ktoś mi powiedzieć lub podrzucić materiały z instrukcja jak poradzić sobie z następującymi błędami:

17994.p1586 zawór elektromagnetyczny zawieszenia silnika, rząd cylindrów 1 i 2 - zwarcie z potencjałem plus akumulatora-N144/-N145

(podobno poduszka silnika, radzą żeby zlekceważyć błąd ale może można naprawić w jakiś prosty sposób?)

18080.p1672 Silnik wentylatora chłodnicy, poziom liczby obrotów 1 - przerwany obwód prądowy/zwarcie z masa

(ten mnie najbardziej martwi, jakiś czas temu miałem wymieniony czujnik G62 ten z tyłu silnika i mam nadzieję że to nie ma nic wspólnego z tym, ale od jakiegoś czasu po wymianie, silnik nie osiąga w ogóle temperatury większej od 75C. Próbowałem w długiej trasie, stojąc ponad godzinę w korku latem z włączoną i wyłączoną klimą i nic. Termostat działa.)

17978.p1570 komputer sterujący silnika immobiliser aktywny.

(od czasu do czasu ma miejsce sytuacja że nie mogę zamknąć lub otworzyć auta guzikiem w pilocie. Musze np otworzyć auto poprzez zamek w drzwiach kierowcy, włożyć kluczyć do stacyjki i przekręcić. Wtedy dopiero wszystkie drzwi się otwierają )

Błędy czytałem za pomocą urządzenia SKANERY DIAGNOSTYCZNE

Z góry dzięki za pomoc, mam nadzieję że coś zdziałamy. Zamierzam w miarę możliwości na bieżąco testować Wasze propozycję i zrobić na koniec post gdzie znajdą się konkretne odpowiedzi aby następni nie musieli szukać

Opublikowano

http://img593.imageshack.us/img593/4576/poduszkak.jpg

Sprawdź wtyczkę w poduszce czy nie zardzewiała lub urwała się, to samo z wentylatorem.

2.Wymień baterie w pilocie.

3.Co do czujnika temperatury to pewnie założyłeś tani zamiennik wiec kup Ori Aso ok. 120zł.

Opublikowano

Bede jutro walczyl. Dzis dodatkowo zeby wyelminowac uszkodzenie licznika zrobilem jego test i przebiegl on pozytywnie. Faktycznie czujnik moze byc zamiennikiem. Obiecalem sobie ze zmienie go na ori. Dzieki za rady, bede walczyl i zdam relacje. Rozumiem ze zlacze do wentylatora to to ktore jest zolte po prawej stronie chlodnicy gdy stoimy przed autem. Wiatrak caly czas chodzi ale nie ma chyba innej mozliwosci? Nie dacsie go zatrzymac?? Wiatrak od klimy reaguje poprawnie na wlaczanie i wylaczanie klimy.

Opublikowano

Jeszcze się upewnij ze ten wentylator jest elektryczny a nie wiskoza. ;-)

Opublikowano

Ja mam wentylator połączony z paskiem silnika, więc wiskoza :) Więc może sprzęgło wentylatora jest uszkodzone co powoduje błąd 18080.p1672, czego efektem jest nie dogrzewanie się silnika gdyż wentylator pracuje od momentu włączenia silnika niezależnie od jego temperatury.... ???

---------- Post dopisany at 21:45 ---------- Poprzedni post napisany at 21:13 ----------

Nie no niemożliwe, czytam na forum u nas że wentylator wiskotyczny musi się cały czas kręcić więc już nie mam pomysłów na ten błąd

Opublikowano

Zakrec na zgaszonym silniku jak luźno się kręci to git.

Może aku słaby i wszystko glupieje.

Opublikowano

Aku w bardzo dobrym stanie, wentylator luźno chodzi na wyłączonym. Po majówce wymieniam czujnik G62, baterie w pilocie również nowe, zdam relację po tym jak wymienię czujnik i przeczyszczę styki w kablu poduszki pod silnikiem.

Opublikowano

a termostat? mi się nie dogrzewał silnik (ok 70-80st) i winny całego zamieszania był termostat, jak była zima i włączałem nawiew kabiny na max to temperatura silnika jeszcze spadała. Wymieniłem i problem z głowy

Opublikowano

W czwartek wybrałem się w niedługa trasę około 150 km w jedną stroną. Temperatura powietrza około 22 stopni. Pierwsze 20 km przejechane z prędkością 90 km/h i temperatura stanęła na 75 stopniach. Następnie korek w którym stałem z 20 minut i tam już wskaźnik pokazał prawie 90 stopni. Po wyjechaniu z korka i wjeździe na trasę jechałem dłuższy czas (około godziny) ponad 130 km/h temperatura spadła od razu i nie przekroczyła 75 stopni...

Sam nie wiem co jest za to odpowiedzialne, termostat jakiś czas temu sprawdzali mi w serwisie i był ok.

---------- Post dopisany at 14:25 ---------- Poprzedni post napisany at 09:29 ----------

Właśnie zrobiłem około 15km, podłączyłem VAG-COM i POLSKIEGO VAGA. Poniżej zamieszczam, zdjęcie wskaźnika temperatury, odczyty VAG-COM z opcji "Engine", parę zdjęć z opcji "Instruments" oraz zdjęcie temperatur z POLSKIEGO VAGA.

Engine_1.jpg

Engine_2.jpg

Engine_3.jpg

Engine_4.jpg

Engine_5.jpg

Engine_7.jpg

Instruments_1.jpg

Instruments_2.jpg

POLSKI_VAG.jpg

Wskaznik.jpg

Opublikowano

To ten czujnik obrotów silnika zawsze pokazuje 0 u Ciebie czy to silnik jest wyłączony? :D Moim zdaniem co do temperatury to jest termostat, kosztuje 60zł w ASO i będziesz wtedy miał pewność, a skoro doszło w korku prawie pod 90 to chyba można założyć że czujniki temp. są ok i nie zatrzymują się na jakiejś wartości na stałe

Opublikowano

Silnik wylaczony oczywiscie:) poczytam jeszcze troche i zabieram sie za wymiane czujnika, zobaczymy co dalej:) moze ktos mial podobny przypadek i podsunie jakis pomysl...

Opublikowano

ja właśnie obstawiałem jedno z dwóch, czujniki albo termostat, czujniki sprawdziłem tak że odpaliłem na zimnym i sprawdzałem jak się nagrzewał w grupie 17 i pierwszejj na zmianę czy równo rośnie i czy pokazują takie same wartości. Wtedy zdecydowałem się na termostat i to był strzał w dyszke :decayed:

Opublikowano

20140510_165850.jpg

20140510_170313.jpg

Wiec tak. Przejechalem po Warszawie 30km. Temp na wag com jak i zegarach stala na 70 stopniach lub nizej. Wskoczylem na trase i 5/6 razy rozpedzilem auto do 130 i zwalnialem od razu do zera. Temp wyniosla na vagu jak i zegarach 75 stopni. Nastepnie przy predkosci stalem okolo 100 spadla szybko do 70 i malala. Dopiero jak stanalem na poboczu na 10 min temp zaczela wzrastac do 80 paru...

Raczej nie mozliwe zeby byl to czujnik? Jutro lece wymienic termostat.

Opublikowano

Po opisie to na 99% termostat do wymiany

Opublikowano

Sprawdził bym vagiem czy w kompie i na blacie ta sama temperatura. Jeżeli 1 do 5 stopni różnicy tylko to wymień termostat. Chociaż nawet bez sprawdzania po tym co mówisz to termostat.

Jak dostaniesz to behr lub vernet albo ori.

Ps. Ori to Behr.

Opublikowano

Jeśli chodzi o vag-com i coolant temp. w grupie np 007 to jest identyczna jak wskazania na zegarach.

Jutro robię termostat i będę testował.

---------- Post dopisany 15-05-2014 at 21:35 ---------- Poprzedni post napisany 12-05-2014 at 22:28 ----------

Podsumowanie

W pierwszej kolejności pragnę podziękować koledze POWER-KRIS oraz Ali 89 !

Dzięki nim udało mi się rozwiązać problem z temperaturą. Przyczyną był wadliwy termostat który przepuszczał... oryginalny w salonie audi z oringiem około 110 PLN.

17994.p1586 - pomogło odłączenie wtyczki, przeczyszczeniem preparatem do styków i podłączenie

18080.p1672 - błąd po wykasowaniu nie pojawia się więc może spowodowany faktem że rozładowałem akumulator woskując auto przy muzyce.

17978.p1570 - wymieniłem baterię i problem jak na razie wyeliminowany :)

Jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...