Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi A4 1.8T 1995.r Falujące Obroty, Spadek Mocy


92kolek92

Rekomendowane odpowiedzi

Witam na wstępie zaznaczam ,że jestem nowy na forum , szukałem podobnych tematów ale nie znalazłem. Od 10 miesięcy jestem właścicielem audi a4 1.8t , pół roku temu profilaktycznie wymieniłem w nim świece olej filtry i byłem pozytywnie zaskoczony tym jak silnik mi się odpłacił , był to wulkan mocy .. no własnie do rzeczy. Od jakiegoś czasu zauważam systematyczny spadek mocy i coraz częściej falują mi obroty (2-3 sekundy po odpaleniu , chodź nie zawsze). Kłopoty zaczęły się 3 miesiące temu kiedy przebywałem za granicą i miałem problem z kontem (karta straciła ważność i ni mogłem wypłacić pieniędzy a było dosyć późno paliwa brak biegłem do kumpla żeby pożyczył mi kasę na paliwo ,zajechałem na stacje rozgrzałem silnik i piz*a lecę 160-170 ciągle lewym pasem bo do roboty miałem ponad 30 kilometrów kiedy dojechałem pod firmę byłem spóźniony wiem że nie powinienem tego robić ale nie wystudziłem silnika po obciążeniu. po pracy chce zapalić silnik i jakoś długo muszę kręcić go. Problem występuje tylko na zimnnym silniku , gdy olej się zagrzeje zapala tak szybko jak dawniej , od tej pory zauważyłem systematyczny lecz stopniowy spadek mocy , falowanie obrotów które opisałem wyżej a także ostatnio podwyższone spalanie. Zajrzałem pod auto tłumik środkowy przerdzewiały jest dziura,no dostaje lewe powietrze i ( byc morze to moja teoria przez to komputer dostaje błędne informacje i podaje za dużo paliwa a jest one gigantyczne ,przy ekonomicznej jeździe 16 litrów na setke wcześniej mieściłem się w 10 litrach. Pare dni temu osłuchałem silnik i słysze ciche lecz cykliczne stukanie w okolicy głowicy(jakby zawory). Czy ktos mógłby mi cos doradzic co mam zrobic z tym silnikiem? auto dawało mi dużo frajdy i satysfakcji wpomopowałem duzo kasy w ten pojazd a on spedza mi teraz se z powiek przejechałem nim 20 tysięcy kilometrów głównie po autostradach i zakochałem sie w tym aucie , z góry dziekuje za pomoc, pozdrawiam Marcin.


Witam na wstępie zaznaczam ,że jestem nowy na forum , szukałem podobnych tematów ale nie znalazłem. Od 10 miesięcy jestem właścicielem audi a4 1.8t , pół roku temu profilaktycznie wymieniłem w nim świece olej filtry i byłem pozytywnie zaskoczony tym jak silnik mi się odpłacił , był to wulkan mocy .. no własnie do rzeczy. Od jakiegoś czasu zauważam systematyczny spadek mocy i coraz częściej falują mi obroty (2-3 sekundy po odpaleniu , chodź nie zawsze). Kłopoty zaczęły się 3 miesiące temu kiedy przebywałem za granicą i miałem problem z kontem (karta straciła ważność i ni mogłem wypłacić pieniędzy a było dosyć późno paliwa brak biegłem do kumpla żeby pożyczył mi kasę na paliwo ,zajechałem na stacje rozgrzałem silnik i piz*a lecę 160-170 ciągle lewym pasem bo do roboty miałem ponad 30 kilometrów kiedy dojechałem pod firmę byłem spóźniony wiem że nie powinienem tego robić ale nie wystudziłem silnika po obciążeniu. po pracy chce zapalić silnik i jakoś długo muszę kręcić go. Problem występuje tylko na zimnnym silniku , gdy olej się zagrzeje zapala tak szybko jak dawniej , od tej pory zauważyłem systematyczny lecz stopniowy spadek mocy , falowanie obrotów które opisałem wyżej a także ostatnio podwyższone spalanie. Zajrzałem pod auto tłumik środkowy przerdzewiały jest dziura,no dostaje lewe powietrze i ( byc morze to moja teoria przez to komputer dostaje błędne informacje i podaje za dużo paliwa a jest one gigantyczne ,przy ekonomicznej jeździe 16 litrów na setke wcześniej mieściłem się w 10 litrach. Pare dni temu osłuchałem silnik i słysze ciche lecz cykliczne stukanie w okolicy głowicy(jakby zawory). Czy ktos mógłby mi cos doradzic co mam zrobic z tym silnikiem? auto dawało mi dużo frajdy i satysfakcji wpomopowałem duzo kasy w ten pojazd a on spedza mi teraz se z powiek przejechałem nim 20 tysięcy kilometrów głównie po autostradach i zakochałem sie w tym aucie , z góry dziekuje za pomoc, pozdrawiam Marcin.

Zapomniałem jeszcze dodać ,że od tamtej pory temperatura nie wchodzi na 90 stopni tylko zatrzymuje się na 80 podczas długiej trasy (1100 kilometrów) temperatura oleju oscylowała wokół 95-100 stopni nie wiem czy to normalne skoro przed tym incydentem woda zawsze 90 oraz olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik temperatury cieczy masz do wymiany, komp widzi nie dogrzany silnik i przez to wiecej ci pali, moga tez falowac obroty. kup tylko ori na zamiennik szkoda hajsu i bedzie smigac. bledu na vag moze nie byc wiec nie tym nie sugeruj aeb jest slaby w diagnostyce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuje ten czujnik wymienić i uszczelnić wydech, Po następne auto to już raczej do Niemiec pojadę dziękuję za rade.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem to samo tez a AEB tylko passacie wymieniłem czujnik temperatury cieczy i zaczął chodzić o niebo lepiej.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...