Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Rejestracja Auta Z Niemiec Po Najmniejszej Linii Oporu.


Mesiah

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie. Nadszedł dzień w którym jestem zmuszony przerejestrować auto. Macie jakieś rady od czego zacząć i jak to ugryźć żeby jak najmniej się najeździć i nastać w kolejkach? Jestem w temacie zielony kompletnie. Czy warto zacząć od zrobienia polskiego przeglądu a dopiero potem działać z akcyzą i skarbówką? Jakie dokumenty mieć ze sobą w danym miejscu żeby nie latać robić przelewy i kserówki stojąc od nowa w kolejkach itp. Podejmie się ktoś wytłumaczenia? Do tego jutro wstawię zdjęcie małego briefu żeby się upewnić czy auto na 100% jest wyrejestrowane w Niemczech. Nie mam do tego dokumenty tylko jakąś pieczątkę w briefie. Tablice rejestracyjne mam z napisem fake i z kółeczkiem (datą) ważności więc chyb auto zostało wymeldowane. Fotki papierów i tablic wstawię jutro. Z góry dzięki za pomoc.

Edytowane przez Mesiah
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musze się upewnić ale chyba od kwietnia tego roku. Nie chce mieszać ale chyba tak. Była tam jakaś data z kwietniem 2014. I że wygasa w 2016? Niemiecki jest na 2 lata? Jutro zorbie zdjęcie każdego dokumentu. Musze coś cenzurować przed wrzuceniem zdjęć do sieci czy nie ma tam "niebezpiecznych" danych?

Edytowane przez Mesiah
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak na 2 lata. jak masz wiecej niz rok to taniej bedzie przetlumaczyc niemiecki tüv bo w polsce i tak ci wbija na rok. i pierwsze od czego zaczac to tlumacz : umowa kupna , brief maly duzy i tüv. puzniej urzad celny potem skarbowka i na koniec wydzial komunikacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tłumacz już załatwiony. Jeśli przetłumaczę TUV to będę mógł na nim rok jeździć tak? Ska teksty w sieci , że muszę zrobić pierwszy przegląd w kraju bo nie wszędzie ten TUV chcą przyjąć. Kolejność procedury znam ale chodzi mi o to jakie dokładnie papiery i potwierdzenia przelewów muszę mieć w danym miejscu. Nie licząc już wydziału komunikacji. Tylko celny i skarbówka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokumentu ma wymeldowanie auta juz nie dają, jest tylko pieczątka z data w brief. Nie musisz miec dokumentu na potwierdzenie przeglądu niemieckiego, ani nie musisz go tłumaczyć - wystarczy pieczątka w brief. Auta powyżej 5 lat, bedą miały przepisany przeglad na 1 rok, młodsze maja respektowany termin przeglądu niemieckiego, moze byc i na 2 lata, półtora ( ostatnio tak dostałem) zalezy kiedy robisz i ile zostało do końca ważności.

Ja to robie tak:

1. Najpierw tlumacz ( tłumaczy albo sam brief lub brief + umowa jeśli nie jest dwujęzyczna)

2. Jeżeli auto ma ważny przeglad niemiecki, jade na Skp ( ustalenie danych - rok produkcji, nacisk osi) tu zalezy od Skp jedni patrzą na tablice drudzy nie, jak masz zjazdowe celne z ważna data na nich, nie ma problemu, jak masz dorobione pod brief lub nie ważne zjazdowki juz jest rożnie, u mnie przechodzi przeglad i tak i tak, ale zazwyczaj bedziesz musiał wykupić w WK tablice czerwone/czasowe na dojazd do Skp. Jak nie ma przeglądu ważnego niemieckiego robisz normalny pełny.

3. Robisz po dwie kopie wszystkich dokumentów do celnego i skarbowego, z wnioskiem idziesz do UC składasz go oplacasz w kasie wyliczona akcyzę plus opłatę skarbowa.

4. Idziesz do US składasz wniosek VAT24 na wydanie VAT 25, jeżeli w umowie masz ta sama osobę co w brief to ok, jeżeli kupiłeś od pośrednika to piszesz oświadczenie w jakich okolicznościach kupiłeś itd.

5. Recykling - oplacasz na poczcie lub przelew internetowy (ważne, aby ze swojego konta) i z potwierdzeniem idziesz do WK rejestrować auto.

Edytowane przez selekt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W umowie jest ta sama osoba co w brief. Kupiłem auto od handlarza ale umowę podpisałem z Niemcem ;]

Wklejam zdjęcia.

TUV: http://www.directupload.net/file/d/3710/nx8776ea_jpg.htm

Duży brief: http://www.directupload.net/file/d/3710/uyotz7w3_jpg.htm

Mały brief (pieczątka i data 24.04.2014 więc chyba ok z wymeldowaniem):

http://www.directupload.net/file/d/3710/vruteqam_jpg.htm

Kolego Marcinie co do tablic. Mam tablice z napisem Fake i kółeczkiem z datą która już dawno minęła (zdrapałem to bo sprzedający tak kazał przed pierwszą rejestracją). Rozumiem , że na tych tablicach polskiego przeglądu nie zrobię tylko muszę iść do WK po dojazdówki? Nawet jeśli mam znajomości na SKP?


Zdjęcie tablic (na tym herbie z koniem jest napis fake którego nie widać zbytnio) :

http://www.directupload.net/file/d/3710/hbzewspf_jpg.htm

Edytowane przez Mesiah
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymeldowanie masz wbite w brief, wiec z tym jest ok. Dokument Tuv ma ważność do marca 2016,a z pieczątek w briefe wynika ze do lipca? On jest z innego auta. Rozumiem ze tablice dorabiane na wzor niemiecki? Jeżeli tak to możesz spróbować na nich zrobic przeglad, zalezy od diagnosty.

Jestes 5 właścicielem auta.

Edytowane przez selekt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn brief czy tuv jest z innego auta? Brief raczej musi być z tego auta. Ma to jakieś znaczenie? Tablice nie wiem jak były dorabiane , nie mam o tym zielonego pojęcia dlatego wkleiłem ich zdjęcie. Nie wiem czy to istotne ale dodam , że tablice są z blaszki aluminiowej jak oryginały a nie z plastiku.

Edytowane przez Mesiah
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli będą problemy z rejestracją ? Czy ktoś (UC czy US) żąda do wglądu TUV jeśli ma się polski przegląd? Z tablicami po prostu podjechać do diagnosty i spytać czy zrobi na nie przegląd tak?

Tuv jest z auta modelowo - 2008r, tablice dorabiane na wzor.

Edytowane przez selekt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli będą problemy z rejestracją ? Czy ktoś (UC czy US) żąda do wglądu TUV jeśli ma się polski przegląd? Z tablicami po prostu podjechać do diagnosty i spytać czy zrobi na nie przegląd tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale chyba lepiej jest zrobic tlumaczenie tüv za 30 zl niz nowy przeglad za 100 zl jezeli niemiecki wazny od kwietnia to masz 4 miesiace a niemcy lepiej sprawdzili auto niz polscy diagnosci. i tuv wcale niemusisz miec wbity w brief. ja mialem swiezy robiony na osobnej kartce i przetlumaczylem go minelo od przegladu moze 3 tygodnie i wbili na rok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Handlarz dal Ci sciemniony dokument tuv, wiec go możesz na smieci wyrzucić, z jaka data masz ostatnia pieczątkę przegladu wbita w brief?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

vin sie nie zgadza tuv z brief no i data

takze lepiej bedzie w takim wypadku zrobic nowy przeglad
takze caly ten czas jezdziles bez waznego przegladu

Edytowane przez Someonik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnia pieczątka to Juli 2013? Jest widoczna na zdjęciu małego briefu. Jeśli zrobię polski przegląd a TUV wywalę to będzie ok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeglądu niemieckiego ważnego nie masz, musisz zrobic pełny w pl, a tuv na smieci.

Edytowane przez selekt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli muszę jednak załatwiać tablice? Na tych się nie uda? Marcin pisałem wyżej pieczątka jest z Juli 2013 i wodoczna jest na zdjęciu małego briefu koło wymeldowania.

Edytowane przez Mesiah
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw zadzwon na Skp powiedz, ze masz tablice z briefu i czy zrobią na takich przeglad. Jak nie to bierzesz z WK próbne, interpretacja przepisów jest różna, humory diagnostów tez, jak sie uda to 60zl w kieszeni.

Edytowane przez selekt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...