Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wysoka temperatura silnika


szczepan24

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam mega problem z autem 1.9 awx a mianowicie temperatura silnika podnosi się aż do czerwonej kreski na liczniku, szczególnie przy jeżdzie pod górę i w mieście w korkach. Wcześniej ciężko sie rozgrzewał a nawet bardzo rzadko dochodził do 90 stopni. co może być tego przyczyną?? termostat??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myśle za na 90% termostat do wymiany masz..nie załapał 90 stopni nawet na dłużej trasie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie zatrzymywal sie na okolo 50 stopni przy trasie ok.70 km. Od kilku dni zauwazylem ze juz po mniej wiecej 10 minutach jazdy wskazowka rosla w oczach do 90 stopni. A dzis po troche dluzszej jezdzie po miescie skoczyla do 100 stopni i szla dalej zatrzymalem sie odczekalem z dziesiec minut i bylo znow 90 i jakos dojechalem do domu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź termostat. Zresztą co tam sprawdzać wymień go na nowy i tyle. Koszt śmieszny. Jak będzie dalej to samo to się pomyśli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy po podłączeniu do komputera progrsm pokaże jakiś błąd termostatu?? Czy jest jakiś inny sposób na sprawdzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie podłaczaj kompa..termosta w sklepie z 40zł kosztuje..kup i chociaż bedziesz pewne ze masz nowy i bedziesz mogł to wykluczyć..a płyn kiedy wymieniałes?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj wieczorem odebrałem auto od mechanika który wymienił mi termostat. Temperatira po jakiś 10 min doszła do 90 stopni i się wskazówka zatrzymała ale zauważyłem że z nawiewów leci zimne powietrze nawet jak dałem na HI. Co jest?? Dodam że przed wymianą nie sprawdzałem czy jest ogrzewanie bo przeciż lato to ustawione miałem 19 stopni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Układ zapowietrzony. Możliwe , że sama nagrzewnica. Może koleś który wymieniał Ci termo nie odpowietrzył Ci układu. Nie wiem jak jest u Ciebie bo nie pamiętam ale znajdź pod maską przewody od nagrzewnicy które wchodzą w grodź silnika i obmacaj je na gorącym silniku. Oba muszą parzyć w rękę.

Edytowane przez Mesiah
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie jestem po troche dluzszej jezdzie po miescie i klops znowu temperatura na 100 stopni. Może faktycznie pompa wody skoro nie działa też ogrzewanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz słaby obieg i słabą pompę może nie goni płynu jak trzeba i nagrzewnica nie dostaje tyle ile powinna. W końcu jest najwyższym punktem w układzie. Sprawdź ręką te przewody od niej jak pisałem. Możesz tez spróbować samemu odpowietrzyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

We wnęce obok akumulatora masz dwa węże które idą do nagrzewnicy. na jednym z nich zobaczysz taki mały otworek. Musisz popuścić obejmę i zsunąć ten wąż na tyle by przez otworek mógł wylewać się płyn. Jeśli nie leci to znaczy że zapowietrzony. Musisz tylko popuścić zbiornik wyrównawczy unieś go nieco do góry i poczekać.Sprawdź też zaworek na spodzie zbiornika czy czasem nie wypuszcza płynu. Jesli masz kropelki lub ślady zacieków pod zbiorniczkiem może to świadczyć o zbyt dużym ciśnieniu w układzie.Czyli uszczelka pod głowicą (RACZEJ) możliwe też ze pompa padła zdarza się że pęka plastikowy wirnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek wielkie dzięki chłopaki za zainteresowanie się tematem i za wszystkie porady i odpowiedzi :). Faktycznie po rozgrzaniu się silnika nawet powyżej 90 stopni te węże od nagrzewnicy były zimne. Wczoraj odebrałem autko od mechanika i okazało się że przyczyną była zepsuta pompa. Korzystając z okazji wymieniłem cały rozrząd. Teraz auto nagrzewa się ładnie do 90 stopni i trzyma :)!!! Oczywiście wróciło też ogrzewanie już po paru minutach z nawiewów leci ciepełko :) jeszcze raz dzięki za zainteresowanie się tematem pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczepan, przyczyn tego może być wiele. Pompa wody, uszczelka pod głowicą, termostat, pęknięta głowica... Ale pierwsze co bym zrobił to wymienił czujnik temperatury cieczy chłodzącej a dopiero później kombinował coś dalej. Czujnik kosztuje kosmiczne 36zł ( w dodatku jest to orginalny czujnik, nie jakaś podróba). Jeśli to nie pomoże to trzeba działać dalej.


Nie zauważyłem, że problem rozwiązany xd Wybacz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...