Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Stuki zacisku tylniego


waarren

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od dłuższego czasu jeżdżę z klekocącym tyłem :decayed:, a mianowicie z klekocącym tylnym lewym zaciskiem. Na początku myślałem że mi sie tłumik urwał i szoruje po asfalcie :shocked:, ale na szczęście to "tylko" zacisk. Ale wracając do tematu, po lekturze forum, doszedłem iż możliwe są dwie przyczyny: wygięta blaszka(drucik), który gdzieś tam coś tam trzyma lub wyrobione prowadnice jakiegoś sworznia. Wobec tego że widzę to bardzo mglisto wkleiłem zdjęcie swojego zacisku i zdjęcie z etki i kogoś z forum.

Pytanie, czy mógłby ktoś łopatologicznie wyjaśnić, co ew. trzeba podgiąć, dogiąć, wymienić, aby wyeliminować problem, oczywiście bez wymiany całego zacisku i ewentualnie zaznaczyć na zamieszczonych zdjęciach Z góry dzięki za wszelkie info i porady :hi:

46d55093a416c083m.jpg8422f9c114f97c27m.jpg08d54b4ae354b6c8m.jpg627970ae39ff2252m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na twoim miejscu zacząłbym od przesmarowania (smarem grafitowym) prowadniczek tzn ten element oznaczony nr 5 w ETKA. To za pośrednictwem ich zacisk się tzryma na tarczy. Kolejnym elementem są zbyt rozgięte druciki przy klockach - spróbuj je dogiąć bliżej do siebie (może to będzie ok 30mm). Jak już będziesz miał zdjęte klocki to przesmaruj smarem miedzianym wszystkie powierzchnie prowadzące oraz tył klocka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzieki Adadur, a powiesz mi może gdzie mogę kupić te smary? W Castoramie bedą? I jakies konkretnej firmy?

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj sobie spokuj z Castoramą - najlepiej w motoryzacyjnym tam napewno mają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak będziesz jeździł z takim stukającym zaciskiem dalej to skończy się na wyrobionym jażmie numer 5 na etce :tongue4: więc radził bym to zrobić w miarę szybko :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak będziesz jeździł z takim stukającym zaciskiem dalej to skończy się na wyrobionym jażmie numer 5 na etce :tongue4: więc radził bym to zrobić w miarę szybko :>

czyżbyś przetestował na własnej skórze?? :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli się okaże wybite a naprawdopodobniej "za mocno" było czyszczone papierem ściernym przy wymianie klocków to może już nie być dla jarzma ratunku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"czyżbyś przetestował na własnej skórze?? naughty"

nie na własnej skórze ale na skórze kolegi :polew: jak mówiłem że mu to zrobię to nigdy nie miał czasu jak w końcu przyjechał to jarzmo do wymiany :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... Kolejnym elementem są zbyt rozgięte druciki przy klockach - spróbuj je dogiąć bliżej do siebie (może to będzie ok 30mm). ...

Bingo !!!, dzieks Adadur, :good: w końcu znalazłem trochę czasu aby je sprawdzić i okazało sie, że te druciki były baaardzo mocno rozgięte i klocek nie miał w ogóle trzymania, tak więc wielkie dzięki za radę, teraz mam błogą ciszę i nie robie siary na osiedlu :decayed:

temat można zamknąć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...