Ruzwelt 0 Posted September 18, 2014 Share Posted September 18, 2014 Witam wszystkich. Mam nietypowy problem ze swoim A4, Na początku września turbina wyzionęła ducha. Po regeneracji wszystko było w porządku przez mniej więcej tydzień. Niedawno auto zaczęło zachowywać się dziwnie. Gdy jadę ze stałą prędkością i wcisnę gaz, auto przyspiesza ale nie tak jak powinno. Turbo daje dużo mniejsze ciśnienie niż powinno. Sytuacja zmienia się gdy całkowicie puszczę gaz i od razu wcisnę z powrotem - wtedy doładowanie w magiczny sposób wraca i czuć, że auto ma tyle mocy ile powinno mieć. Po odpuszczeniu gazu sytuacja się powtarza. Pierwsza próba przyspieszenia - ewidentny brak mocy, puszczenie i ponowne wciśnięcie gazu - ogień na tłoki i pełna moc. Gdy przez dłuższy czas próbuję przyspieszyć gdy auto ma "muła", silnik wpada w tryb awaryjny (P0299 - Za niskie ciśnienie w kolektorze dolotowym). Przy dodawaniu gazu na dwa razy wszystko jest ok i błąd się nie pojawia. Cały dolot szczelny, węże podciśnieniowe w porządku, zawór N75 sprawny. Skrzynia biegów wywala błąd 18201 - czujnik 2 obrotów wyjściowych przekładni. Macie jakieś sugestie co zrobić, żebym nie musiał przyspieszać "na raty"? Link to comment Share on other sites More sharing options...
koziol992 20 Posted September 18, 2014 Share Posted September 18, 2014 Gdzieś czytałem o przyuczeniu pedału gazu... Możesz spróbować, może sie okaże , ze pomoże 1.Wlaczasz zapłon 2.pedal gazu do oporu na 3 sekundy 3.wylaczasz zapłon,kluczyk zostaje w stacyjce i czekasz 2 minuty 4.Odpalasz silnik i reakcja na pedał jest dokładniejsza Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
adadur 14 Posted September 19, 2014 Share Posted September 19, 2014 (edited) Co jak co ale to multitronic powinien masakrycznie oszczędzać turbinę i nie bardzo rozumiem czemu padła... Co do twojego problemu to przyjrzyj się dokładnie dolotowi powietrza do turbiny oraz układu dolotu powietrza doładowującego za turbiną, ponaddto sprawdź układ podciśnieniowy sterowania turbiną - również zawór N75. Zapuścić w VAGu przestawianie sztangi w turbinie i ocenić jak pracuje - przestawia kierownice (zmienna geometrię), które to odpowiadają za rozpędzenie turbiny a tym samym jej wydajność. Warto by zdjąć wąż powietrza do turbo i sprawdzić luzy na wirniku oraz "obecność" łopatek na zimnej stronie, a najlepiej są wyjąć na stół i potem ocenić. Czy masz jakies papiery z regeneracji turbi ... wyważenia i regulacji sztangi? Auto może też przez błąd ze skrzyni wpadać w tryb serwisowy - czy VAG pokazuje że błąd 18201 jest sporadyczny? Edited September 19, 2014 by adadur Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruzwelt 0 Posted September 19, 2014 Author Share Posted September 19, 2014 W tej chwili przebieg to 299 tysięcy. Geometria była cała zapieczona, wałek też był uszkodzony. Papiery od regeneracji gdzieś leżą. Z tego co pamiętam przy wyważaniu wyszło coś koło 0.3 grama przy 120 tyś. obrotów. Jednak mniejsza o to. Auto sprawdzałem w dwóch warsztatach - turbo w porządku, geometria pracuje, węże dolotowe i podciśnieniowe szczelne, N75 sprawne, sterownik silnika nie daje żadnych błędów. To by się z resztą zgadzało, bo auto chce jechać, ale dopiero jak przy przyspieszaniu na moment zdejmę nogę z gazu i nacisnę z powrotem - wtedy napędza się bez problemu do 200+ km/h. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now