Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[AVF Multitronic] Dziwna reakcja na gaz


Ruzwelt

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Mam nietypowy problem ze swoim A4, Na początku września turbina wyzionęła ducha. Po regeneracji wszystko było w porządku przez mniej więcej tydzień. Niedawno auto zaczęło zachowywać się dziwnie. Gdy jadę ze stałą prędkością i wcisnę gaz, auto przyspiesza ale nie tak jak powinno. Turbo daje dużo mniejsze ciśnienie niż powinno. Sytuacja zmienia się gdy całkowicie puszczę gaz i od razu wcisnę z powrotem - wtedy doładowanie w magiczny sposób wraca i czuć, że auto ma tyle mocy ile powinno mieć. Po odpuszczeniu gazu sytuacja się powtarza. Pierwsza próba przyspieszenia - ewidentny brak mocy, puszczenie i ponowne wciśnięcie gazu - ogień na tłoki i pełna moc. Gdy przez dłuższy czas próbuję przyspieszyć gdy auto ma "muła", silnik wpada w tryb awaryjny (P0299 - Za niskie ciśnienie w kolektorze dolotowym). Przy dodawaniu gazu na dwa razy wszystko jest ok i błąd się nie pojawia.

Cały dolot szczelny, węże podciśnieniowe w porządku, zawór N75 sprawny. Skrzynia biegów wywala błąd 18201 - czujnik 2 obrotów wyjściowych przekładni.

Macie jakieś sugestie co zrobić, żebym nie musiał przyspieszać "na raty"? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś czytałem o przyuczeniu pedału gazu... Możesz spróbować, może sie okaże , ze pomoże

1.Wlaczasz zapłon

2.pedal gazu do oporu na 3 sekundy

3.wylaczasz zapłon,kluczyk zostaje w stacyjce i czekasz 2 minuty

4.Odpalasz silnik i reakcja na pedał jest dokładniejsza

Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co jak co ale to multitronic powinien masakrycznie oszczędzać turbinę i nie bardzo rozumiem czemu padła...

Co do twojego problemu to przyjrzyj się dokładnie dolotowi powietrza do turbiny oraz układu dolotu powietrza doładowującego za turbiną, ponaddto sprawdź układ podciśnieniowy sterowania turbiną - również zawór N75.

Zapuścić w VAGu przestawianie sztangi w turbinie i ocenić jak pracuje - przestawia kierownice (zmienna geometrię), które to odpowiadają za rozpędzenie turbiny a tym samym jej wydajność.

Warto by zdjąć wąż powietrza do turbo i sprawdzić luzy na wirniku oraz "obecność" łopatek na zimnej stronie, a najlepiej są wyjąć na stół i potem ocenić.

Czy masz jakies papiery z regeneracji turbi ... wyważenia i regulacji sztangi?

Auto może też przez błąd ze skrzyni wpadać w tryb serwisowy - czy VAG pokazuje że błąd 18201 jest sporadyczny?

Edytowane przez adadur
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tej chwili przebieg to 299 tysięcy. Geometria była cała zapieczona, wałek też był uszkodzony. Papiery od regeneracji gdzieś leżą. Z tego co pamiętam przy wyważaniu wyszło coś koło 0.3 grama przy 120 tyś. obrotów. Jednak mniejsza o to. Auto sprawdzałem w dwóch warsztatach - turbo w porządku, geometria pracuje, węże dolotowe i podciśnieniowe szczelne, N75 sprawne, sterownik silnika nie daje żadnych błędów. To by się z resztą zgadzało, bo auto chce jechać, ale dopiero jak przy przyspieszaniu na moment zdejmę nogę z gazu i nacisnę z powrotem - wtedy napędza się bez problemu do 200+ km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...