mnetzimny Opublikowano 19 Września 2014 Opublikowano 19 Września 2014 (edytowane) Mam takie pytanie Są dwa auta o tej samej wadze powiedzmy A4 B5 Avant 1.9 TDI , te same 16 calowe koła , te same opony . Jedno auto ma hamulce 288 mm z przodu tył 256 mm , drugie ma 312 i 256 mm Obydwa auta jadą 100km/h w tych samych warunkach atmosferycznych (jest sucho ciepło) . Które szybciej wyhamuje do zera , przy jednakowo wciśniętym pedale hamulca , tak że auta hamują tak że ABS się nie włącza ?? Drugie pytanie to tak samo który szybciej wyhamuje , tyle że obydwa auta mają wciśnięty pedał na maksa , czyli przy hamowani auta hamują z użyciem ABS-u . Trzecie pytanie , w warunkach zimowych gdzie jest ślisko , jest gwałtowne hamowanie , wiadomo ABS się włączy , to które auto szybciej wyhamuje ?? Edytowane 19 Września 2014 przez mnetzimny
fanthomas18 Opublikowano 20 Września 2014 Opublikowano 20 Września 2014 Myśląc logicznie to drugie auto w każdej sytuacji wyhamuje szybciej, większy hamulec=większa skuteczność hamowania
misiek95 Opublikowano 20 Września 2014 Opublikowano 20 Września 2014 W przypadku trzeciej sytuacji nie będzie różnicy
tomaszstn Opublikowano 20 Września 2014 Opublikowano 20 Września 2014 Wg mnie nie będzie żadnej różnicy, tym bardziej gdy już załączy się ABS. Różnica w przypadku większych hamulców pojawia się wtedy gdy hamujesz z dużo większych prędkości, a jeszcze bardziej jest to zauważalne gdy robisz to kilka razy z rzędu, wtedy mniejsze puchną a większe jeszcze dają radę
StrusQ Opublikowano 21 Września 2014 Opublikowano 21 Września 2014 To drugie w każdej sytuacji prędzej wyhamuje.Przy pierwszym przy mniejszej sile hamowania włącza sie ABS.Oczywiście mowa o aucie w którym jest swap z 245 na 256.
tomaszstn Opublikowano 21 Września 2014 Opublikowano 21 Września 2014 To drugie w każdej sytuacji prędzej wyhamuje.Przy pierwszym przy mniejszej sile hamowania włącza sie ABS.Oczywiście mowa o aucie w którym jest swap z 245 na 256. Założymy się Nie ma takiej opcji, ABS włączy się w tym samym czasie i będzie hamował z max siłą na ile pozwala mu przyczepność a w obu przypadkach jest taka sama. Co innego gdy założymy większe i szersze koło wtedy taką 18" czy 19" na gumach 225 ciężej zblokować i tu większe hamulce szybciej sobie z tym poradzą.
StrusQ Opublikowano 22 Września 2014 Opublikowano 22 Września 2014 ABS włącza sie wcześniej,bo tył ma większą siłe hamowania i predzej traci przyczepność,a jeżeli będziemy hamować na granicy przyczepności(bez ABS),to droga hamowania będzie dłuższa.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się