Jump to content
IGNORED

skuteczność hamowania


mnetzimny
 Share

Recommended Posts

Mam takie pytanie

Są dwa auta o tej samej wadze powiedzmy A4 B5 Avant 1.9 TDI , te same 16 calowe koła , te same opony .

Jedno auto ma hamulce 288 mm z przodu tył 256 mm , drugie ma 312 i 256 mm

Obydwa auta jadą 100km/h w tych samych warunkach atmosferycznych (jest sucho ciepło) . Które szybciej wyhamuje do zera , przy jednakowo wciśniętym pedale hamulca , tak że auta hamują tak że ABS się nie włącza ??

Drugie pytanie to tak samo który szybciej wyhamuje , tyle że obydwa auta mają wciśnięty pedał na maksa , czyli przy hamowani auta hamują z użyciem ABS-u .

Trzecie pytanie , w warunkach zimowych gdzie jest ślisko , jest gwałtowne hamowanie , wiadomo ABS się włączy , to które auto szybciej wyhamuje ??

Edited by mnetzimny
Link to comment
Share on other sites

Myśląc logicznie to drugie auto w każdej sytuacji wyhamuje szybciej, większy hamulec=większa skuteczność hamowania

Link to comment
Share on other sites

W przypadku trzeciej sytuacji nie będzie różnicy

Link to comment
Share on other sites

Wg mnie nie będzie żadnej różnicy, tym bardziej gdy już załączy się ABS. Różnica w przypadku większych hamulców pojawia się wtedy gdy hamujesz z dużo większych prędkości, a jeszcze bardziej jest to zauważalne gdy robisz to kilka razy z rzędu, wtedy mniejsze puchną a większe jeszcze dają radę :wink:

Link to comment
Share on other sites

To drugie w każdej sytuacji prędzej wyhamuje.Przy pierwszym przy mniejszej sile hamowania włącza sie ABS.Oczywiście mowa o aucie w którym jest swap z 245 na 256.

Link to comment
Share on other sites

To drugie w każdej sytuacji prędzej wyhamuje.Przy pierwszym przy mniejszej sile hamowania włącza sie ABS.Oczywiście mowa o aucie w którym jest swap z 245 na 256.

Założymy się :wink:

Nie ma takiej opcji, ABS włączy się w tym samym czasie i będzie hamował z max siłą na ile pozwala mu przyczepność a w obu przypadkach jest taka sama.

Co innego gdy założymy większe i szersze koło wtedy taką 18" czy 19" na gumach 225 ciężej zblokować i tu większe hamulce szybciej sobie z tym poradzą.

Link to comment
Share on other sites

ABS włącza sie wcześniej,bo tył ma większą siłe hamowania i predzej traci przyczepność,a jeżeli będziemy hamować na granicy przyczepności(bez ABS),to droga hamowania będzie dłuższa.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...