ynos Opublikowano 20 Września 2014 Opublikowano 20 Września 2014 Czy w tej czarnej puszcze znajduje się elektornika sterownika pompy ABS? Jest to pompa od ,, 1.9TDi, 2001r. Wszędzie pisza,że sterownik ten jest przykręcony na 6 torxów. Ten jest przykręcony na 4 i po odrkęceniu widać tylko cewki, a mierząć wymiary obudowy wygląda, że nie ma tam nawet płytki z elektorniką (by sprawdzić urawanie połączeń drucikowych). Ktoś może potwierdzi, że pod czarnym wieczkiem w tym konretnym modelu jest elektronika? http://www.directupload.net/file/d/3752/c7cvrfkw_jpg.htm
Dev Opublikowano 22 Września 2014 Opublikowano 22 Września 2014 Jest tam sterownik ABS, ale pokrywki nie zdejmiesz jest sklejona.
ynos Opublikowano 24 Września 2014 Autor Opublikowano 24 Września 2014 Dev, wszędzie na youtube, czy na tym forum, czy na volkswagenie, znajduję informacje, ze sterownik przykręcony na 6 śrub i faktycznie jak je otwierają, czy w częsci jest widoczna elektronika. Mój sterownik, przykręcony na 4 śruby (jakby krótszy od dołu). Na samej opmpie są otwory pod kolejne 2 śruby i miejsce na ewentualny dłuższy sterownik, który by przylegał do końca obudowy pompy. Poniżej jak to wygląda u mnie. A może ktoś u mnie zamontował kiedyś zły sterownik do mojej pompy i stąd ciągłe moje problemy z nadpodubliwym ABS? po wykręceniu z auta i pomierzeniu suwmiarką miedzy cewkami, nie ma rzadnej przestrzeni na elektronikę - od razu jest wieczko. Czy może występowały sterowniki, które były poza obudową z cewkami? A ma ktoś dostęp do serwisóki, by sprawdzić, gdzie 1.9tdi AJM końcówka 2000r miała sterownik?
Dev Opublikowano 24 Września 2014 Opublikowano 24 Września 2014 (edytowane) AJM moze miec z 5 sterowników, Ty musisz zapodac taki sam jak miałes u siebie a nadpobudliwy abs JEST efektem złego ustawienia czujników wzgledem koronek AJM moze miec z 5 sterowników, Ty musisz zapodac taki sam jak miałes u siebie a natpobudliwy abs JEST efektem złego ustawienia czujników wzgledem koronek Edytowane 24 Września 2014 przez Dev
ynos Opublikowano 25 Września 2014 Autor Opublikowano 25 Września 2014 (edytowane) natpobudliwy abs JEST efektem złego ustawienia czujników wzgledem koronek Czujniki sprawdzane. Ich odstępy ustawiane dokładnie 0.6-0.8 i również testowane na większych odległościach i ciągle to samo. Ochmy czujników identyczne i sie zmieniają przy ruchu kół. Prędkości kół identyczne na VAG. Koronki całe równe - z przodu dwa przeguby z koronkami nowymi. Układ odpowietrzany, przepompowany płyn. Tylne zaciski zalewane przed montażem, wytrzęsione powietrze, odsysane zaciski strzykawą, pompa ABS odpowietrzna przez VAG(auto w powietrzu). Pozostaje teraz opcja sprawdzenia np. urwanych połaczeń (cienkich drucików) w sterowniku pod wieczkiem. Jednak gdzie jest ten sterownik. Przy pompie ABS, puszka z cewkami, nie posiada elektroniki, w której naprawia się najczęściej urwane druciki tak jak tu: Mam ABS z ESP. Dlatego, czy ktoś wie, gdzie znajdę ten sterownik w AJM? Czy jest możliwość, że mam złe kodowanie i dlatego ABS źle działa? Edytowane 24 Września 2014 przez ynos
wolli-Z.G Opublikowano 26 Września 2014 Opublikowano 26 Września 2014 U mnie jest tak samo a mam błąd sterownika i chętnie bym się dowiedział gdzie jest ten sterownik. Pozdrawiam A może to chodzi o taki sterownik http://allegro.pl/komputer-modul-sterownik-abs-audi-a4-b5-1-9-tdi-i4611028697.html oriętuje się ktoś możę???
ynos Opublikowano 1 Października 2014 Autor Opublikowano 1 Października 2014 Jest tam sterownik ABS, ale pokrywki nie zdejmiesz jest sklejona. Tak jak pisałem, tu nie ma elektroniki i w AJM tu nie ma sterownika jak w większości B5. Są tylko połaczenia między cewkami, a gniazdem. Jakieś pomysły, gdzie szukać przyczyn mojej usterki.
wolli-Z.G Opublikowano 27 Czerwca 2015 Opublikowano 27 Czerwca 2015 Dawno mnie tu nie było, ten sterownik nie jest w tanie się spier... U mnie nie wiem jak, ale koronka szczeliła!!!
ynos Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 18 Sierpnia 2015 jeśli chodzi o mnie to temat można zamknąć. Problem 'nadpobudliwego' ABS przy dużych prędkościach rozwiązany. Przerabiałem różne metody odpowietrzania, przepompowania, zmieniania płynu na nowy, ustawiania czujników ABS, pomiary wiązek elektrycznych, pomiar sygnału czujników oscyloskopem, podmiana sterownika ESP (+wgranie softu) itd. itp..... W końcu okazało się, że miałem nabite złe pierścienie ABS na tylne koła. W moim lifcie ponoć występowały 2 rodzaje i ktoś kiedyś nabił złe. Miałem złe pierścienie ABS nabite takie z prostokątnymi otworamia, a powinny być pełne z zębami prostokątnymi (prostokątny ząb wyższy, niższy, wyższy, niższy itd.). Po nabiciu odpowiedzniego pierścienia wszystko działa. Niestety wszyscy z automatu kazali robić powyższe czynności przy układzie ABS bo niekt nie przypuszczał, że ktoś nabił złe pierścienie. Mam nadzieję, że innym to pomoże - pierścienie tanie i wszystko działa (a wypalane ścieżki w AJM nie występują pod czarną pokrywą opisywanę w tym temacie).
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się