ynos 0 Posted September 20, 2014 Share Posted September 20, 2014 Czy w tej czarnej puszcze znajduje się elektornika sterownika pompy ABS? Jest to pompa od ,, 1.9TDi, 2001r. Wszędzie pisza,że sterownik ten jest przykręcony na 6 torxów. Ten jest przykręcony na 4 i po odrkęceniu widać tylko cewki, a mierząć wymiary obudowy wygląda, że nie ma tam nawet płytki z elektorniką (by sprawdzić urawanie połączeń drucikowych). Ktoś może potwierdzi, że pod czarnym wieczkiem w tym konretnym modelu jest elektronika? http://www.directupload.net/file/d/3752/c7cvrfkw_jpg.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dev 1,483 Posted September 22, 2014 Share Posted September 22, 2014 Jest tam sterownik ABS, ale pokrywki nie zdejmiesz jest sklejona. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ynos 0 Posted September 24, 2014 Author Share Posted September 24, 2014 Dev, wszędzie na youtube, czy na tym forum, czy na volkswagenie, znajduję informacje, ze sterownik przykręcony na 6 śrub i faktycznie jak je otwierają, czy w częsci jest widoczna elektronika. Mój sterownik, przykręcony na 4 śruby (jakby krótszy od dołu). Na samej opmpie są otwory pod kolejne 2 śruby i miejsce na ewentualny dłuższy sterownik, który by przylegał do końca obudowy pompy. Poniżej jak to wygląda u mnie. A może ktoś u mnie zamontował kiedyś zły sterownik do mojej pompy i stąd ciągłe moje problemy z nadpodubliwym ABS? po wykręceniu z auta i pomierzeniu suwmiarką miedzy cewkami, nie ma rzadnej przestrzeni na elektronikę - od razu jest wieczko. Czy może występowały sterowniki, które były poza obudową z cewkami? A ma ktoś dostęp do serwisóki, by sprawdzić, gdzie 1.9tdi AJM końcówka 2000r miała sterownik? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dev 1,483 Posted September 24, 2014 Share Posted September 24, 2014 (edited) AJM moze miec z 5 sterowników, Ty musisz zapodac taki sam jak miałes u siebie a nadpobudliwy abs JEST efektem złego ustawienia czujników wzgledem koronek AJM moze miec z 5 sterowników, Ty musisz zapodac taki sam jak miałes u siebie a natpobudliwy abs JEST efektem złego ustawienia czujników wzgledem koronek Edited September 24, 2014 by Dev Link to comment Share on other sites More sharing options...
ynos 0 Posted September 25, 2014 Author Share Posted September 25, 2014 (edited) natpobudliwy abs JEST efektem złego ustawienia czujników wzgledem koronek Czujniki sprawdzane. Ich odstępy ustawiane dokładnie 0.6-0.8 i również testowane na większych odległościach i ciągle to samo. Ochmy czujników identyczne i sie zmieniają przy ruchu kół. Prędkości kół identyczne na VAG. Koronki całe równe - z przodu dwa przeguby z koronkami nowymi. Układ odpowietrzany, przepompowany płyn. Tylne zaciski zalewane przed montażem, wytrzęsione powietrze, odsysane zaciski strzykawą, pompa ABS odpowietrzna przez VAG(auto w powietrzu). Pozostaje teraz opcja sprawdzenia np. urwanych połaczeń (cienkich drucików) w sterowniku pod wieczkiem. Jednak gdzie jest ten sterownik. Przy pompie ABS, puszka z cewkami, nie posiada elektroniki, w której naprawia się najczęściej urwane druciki tak jak tu: Mam ABS z ESP. Dlatego, czy ktoś wie, gdzie znajdę ten sterownik w AJM? Czy jest możliwość, że mam złe kodowanie i dlatego ABS źle działa? Edited September 24, 2014 by ynos Link to comment Share on other sites More sharing options...
wolli-Z.G 0 Posted September 26, 2014 Share Posted September 26, 2014 U mnie jest tak samo a mam błąd sterownika i chętnie bym się dowiedział gdzie jest ten sterownik. Pozdrawiam A może to chodzi o taki sterownik http://allegro.pl/komputer-modul-sterownik-abs-audi-a4-b5-1-9-tdi-i4611028697.html oriętuje się ktoś możę??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ynos 0 Posted October 1, 2014 Author Share Posted October 1, 2014 Jest tam sterownik ABS, ale pokrywki nie zdejmiesz jest sklejona. Tak jak pisałem, tu nie ma elektroniki i w AJM tu nie ma sterownika jak w większości B5. Są tylko połaczenia między cewkami, a gniazdem. Jakieś pomysły, gdzie szukać przyczyn mojej usterki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wolli-Z.G 0 Posted June 27, 2015 Share Posted June 27, 2015 Dawno mnie tu nie było, ten sterownik nie jest w tanie się spier... U mnie nie wiem jak, ale koronka szczeliła!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
ynos 0 Posted August 18, 2015 Author Share Posted August 18, 2015 jeśli chodzi o mnie to temat można zamknąć. Problem 'nadpobudliwego' ABS przy dużych prędkościach rozwiązany. Przerabiałem różne metody odpowietrzania, przepompowania, zmieniania płynu na nowy, ustawiania czujników ABS, pomiary wiązek elektrycznych, pomiar sygnału czujników oscyloskopem, podmiana sterownika ESP (+wgranie softu) itd. itp..... W końcu okazało się, że miałem nabite złe pierścienie ABS na tylne koła. W moim lifcie ponoć występowały 2 rodzaje i ktoś kiedyś nabił złe. Miałem złe pierścienie ABS nabite takie z prostokątnymi otworamia, a powinny być pełne z zębami prostokątnymi (prostokątny ząb wyższy, niższy, wyższy, niższy itd.). Po nabiciu odpowiedzniego pierścienia wszystko działa. Niestety wszyscy z automatu kazali robić powyższe czynności przy układzie ABS bo niekt nie przypuszczał, że ktoś nabił złe pierścienie. Mam nadzieję, że innym to pomoże - pierścienie tanie i wszystko działa (a wypalane ścieżki w AJM nie występują pod czarną pokrywą opisywanę w tym temacie). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now