Jump to content
IGNORED

sterownik pompy ABS - A4 B5-AJM


ynos
 Share

Recommended Posts

Czy w tej czarnej puszcze znajduje się elektornika sterownika pompy ABS?

Jest to pompa od ,, 1.9TDi, 2001r. Wszędzie pisza,że sterownik ten jest przykręcony na 6 torxów. Ten jest przykręcony na 4 i po odrkęceniu widać tylko cewki, a mierząć wymiary obudowy wygląda, że nie ma tam nawet płytki z elektorniką (by sprawdzić urawanie połączeń drucikowych).

Ktoś może potwierdzi, że pod czarnym wieczkiem w tym konretnym modelu jest elektronika?

http://www.directupload.net/file/d/3752/c7cvrfkw_jpg.htm

Link to comment
Share on other sites

Jest tam sterownik ABS, ale pokrywki nie zdejmiesz jest sklejona.

Link to comment
Share on other sites

Dev, wszędzie na youtube, czy na tym forum, czy na volkswagenie, znajduję informacje, ze sterownik przykręcony na 6 śrub i faktycznie jak je otwierają, czy w częsci jest widoczna elektronika.

Mój sterownik, przykręcony na 4 śruby (jakby krótszy od dołu). Na samej opmpie są otwory pod kolejne 2 śruby i miejsce na ewentualny dłuższy sterownik, który by przylegał do końca obudowy pompy. Poniżej jak to wygląda u mnie.

2i75x13.jpg

A może ktoś u mnie zamontował kiedyś zły sterownik do mojej pompy i stąd ciągłe moje problemy z nadpodubliwym ABS?

29ni4ye.jpg

po wykręceniu z auta i pomierzeniu suwmiarką miedzy cewkami, nie ma rzadnej przestrzeni na elektronikę - od razu jest wieczko.

zmutj.jpg

Czy może występowały sterowniki, które były poza obudową z cewkami? A ma ktoś dostęp do serwisóki, by sprawdzić, gdzie 1.9tdi AJM końcówka 2000r miała sterownik?

Link to comment
Share on other sites

AJM moze miec z 5 sterowników, Ty musisz zapodac taki sam jak miałes u siebie

a nadpobudliwy abs JEST efektem złego ustawienia czujników wzgledem koronek

AJM moze miec z 5 sterowników, Ty musisz zapodac taki sam jak miałes u siebie

a natpobudliwy abs JEST efektem złego ustawienia czujników wzgledem koronek

Edited by Dev
Link to comment
Share on other sites

natpobudliwy abs JEST efektem złego ustawienia czujników wzgledem koronek

Czujniki sprawdzane. Ich odstępy ustawiane dokładnie 0.6-0.8 i również testowane na większych odległościach i ciągle to samo.

Ochmy czujników identyczne i sie zmieniają przy ruchu kół.

Prędkości kół identyczne na VAG. Koronki całe równe - z przodu dwa przeguby z koronkami nowymi.

Układ odpowietrzany, przepompowany płyn. Tylne zaciski zalewane przed montażem, wytrzęsione powietrze, odsysane zaciski strzykawą, pompa ABS odpowietrzna przez VAG(auto w powietrzu).

Pozostaje teraz opcja sprawdzenia np. urwanych połaczeń (cienkich drucików) w sterowniku pod wieczkiem. Jednak gdzie jest ten sterownik. Przy pompie ABS, puszka z cewkami, nie posiada elektroniki, w której naprawia się najczęściej urwane druciki tak jak tu:

Mam ABS z ESP.

Dlatego, czy ktoś wie, gdzie znajdę ten sterownik w AJM?

Czy jest możliwość, że mam złe kodowanie i dlatego ABS źle działa?

Edited by ynos
Link to comment
Share on other sites

U mnie jest tak samo a mam błąd sterownika i chętnie bym się dowiedział gdzie jest ten sterownik. Pozdrawiam


A może to chodzi o taki sterownik http://allegro.pl/komputer-modul-sterownik-abs-audi-a4-b5-1-9-tdi-i4611028697.html oriętuje się ktoś możę???

Link to comment
Share on other sites

Jest tam sterownik ABS, ale pokrywki nie zdejmiesz jest sklejona.

Tak jak pisałem, tu nie ma elektroniki i w AJM tu nie ma sterownika jak w większości B5. Są tylko połaczenia między cewkami, a gniazdem.

fonlnd.jpg

Jakieś pomysły, gdzie szukać przyczyn mojej usterki.

Link to comment
Share on other sites

Dawno mnie tu nie było, ten sterownik nie jest w tanie się spier... U mnie nie wiem jak, ale koronka szczeliła!!!

Link to comment
Share on other sites

jeśli chodzi o mnie to temat można zamknąć. Problem 'nadpobudliwego' ABS przy dużych prędkościach rozwiązany.

Przerabiałem różne metody odpowietrzania, przepompowania, zmieniania płynu na nowy, ustawiania czujników ABS, pomiary wiązek elektrycznych, pomiar sygnału czujników oscyloskopem, podmiana sterownika ESP (+wgranie softu) itd. itp..... W końcu okazało się, że miałem nabite złe pierścienie ABS na tylne koła. W moim lifcie ponoć występowały 2 rodzaje i ktoś kiedyś nabił złe.

Miałem złe pierścienie ABS nabite takie z prostokątnymi otworamia, a powinny być pełne z zębami prostokątnymi (prostokątny ząb wyższy, niższy, wyższy, niższy itd.). Po nabiciu odpowiedzniego pierścienia wszystko działa.

Niestety wszyscy z automatu kazali robić powyższe czynności przy układzie ABS bo niekt nie przypuszczał, że ktoś nabił złe pierścienie.

Mam nadzieję, że innym to pomoże - pierścienie tanie i wszystko działa (a wypalane ścieżki w AJM nie występują pod czarną pokrywą opisywanę w tym temacie).

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...