Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Proszę o pomoc z błędem napinacza...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich. Od kilku dni pojawił mi się błąd 17937 - Camshaft Timing Adjustment: Short to Plus. Czy ktoś się spotkał już z takim błędem. Co powinienem sprawdzić, gdzie szukać. Napięcie na wtyczce jest więc kabel chyba cały. Może ktoś wie jakie powinno być napięcie na wtyczce.

Czekam na rady i z góry dziękuje :hi:

Opublikowano

...wygląda na uszkodzenie cewki napinacza, poszukaj na forum było gdzieś jaka prawidłowa jej oporność i zweryfikuj.

Opublikowano (edytowane)

A da się to naprawić czy trzeba wymieniać napinacz??

Edytowane przez Pan-Paluch
Opublikowano

można wymienić samą cewkę, bardzo prosta sprawa. Z tego co wiem samej nowej cewki nie nie można kupić ale w necie widziałem używki no i ew. z używki napinacza.

Opublikowano

A możesz mi opisać jak to zrobić lub gdzie znalazłeś instrukcje do tego...

Opublikowano (edytowane)

Przy napinaczu jest cewka to tam gdzie wpięta wtyczka wypinamy ją, odkrecamy dwie śrubki wyjmujemy cewkę wkładamy druga wszystko skręcamy wpinamy wtyczkę i już. Tylko zanim to zrobisz zweryfikuj jej oporność.

Edytowane przez radko123
Opublikowano

Oporność na tej zamontowanej mam 0,9 oma. A na starej która będzie dawcą ma 8 omów. I coś tak kojarzę że powinno być. Wymiana rzeczywiście wydaje się prosta. Dzięki za informację i zabieram się do roboty :wink: mam nadzieje że pomoże.

Opublikowano

0,9 to zdecydowanie za mało - cewka uszkodzona, mi się coś kojarzy że około 14 jest przy sprawnej ale mogę się mylić. W weekend postaram się pomierzyć u mnie.

Pozdrawiam i udanej naprawy.

Opublikowano

Kurcze na tej starej co ma być dawcą mam 8 ohm, będzie sypać błędem czy będzie nieprawidłowa praca napinacza?

Opublikowano

podpinam się pod temat,

wyrzuca mi błąd na silniku:

1 Fault Found
17937 - Camshaft Timing Adjustment: Short to Plus
P1529 - 001 - Upper Limit Exceeded - MIL ON

czyli to będzie coś z napinaczem z tego co czytam, w którym dokładnie miejscu jest ta cewka ? dodatkowo po odpaleniu słyszę napinacz jak stuka czy to może być wina tej cewki o której piszecie czy cały napinacz uwalony ? nie wiem jeszcze to to ma związek ze sprawą ale przy dojeżdżaniu do świateł obroty spadają do ok 1100 a dopiero po zatrzymaniu auta spadają do prawidłowego stanu.

Opublikowano

Obroty nie mają tu nic wspólnego, jak dzwoni łańcuch to raczej cały napinacz do wymiany co słabo trzyma. Cewka jest z tyłu pokrywy zaraz obok gumowego węża co wchodzi do pokrywy. Do cewki jest wpięta wtyczka z dwoma kabelkami.

Opublikowano

dzięki,

trochę namieszałem hałasuje mi napinacz od paska, a nie od łańcucha, błąd z kolei jest na tej cewce od napinacza łańcucha (łańcuch nie hałasuje) już mam na podmiankę nową cewkę więc zobaczę czy błąd zniknie, a napinacz od paska chyba będzie musiał iść do wymiany choć ma on nalatane może z 5k


wymieniłem cewkę i błąd zniknął i nie powraca :hi:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...