Jump to content
IGNORED

Proszę o pomoc z błędem napinacza...


Pan-Paluch
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich. Od kilku dni pojawił mi się błąd 17937 - Camshaft Timing Adjustment: Short to Plus. Czy ktoś się spotkał już z takim błędem. Co powinienem sprawdzić, gdzie szukać. Napięcie na wtyczce jest więc kabel chyba cały. Może ktoś wie jakie powinno być napięcie na wtyczce.

Czekam na rady i z góry dziękuje :hi:

Link to comment
Share on other sites

...wygląda na uszkodzenie cewki napinacza, poszukaj na forum było gdzieś jaka prawidłowa jej oporność i zweryfikuj.

Link to comment
Share on other sites

A da się to naprawić czy trzeba wymieniać napinacz??

Edited by Pan-Paluch
Link to comment
Share on other sites

można wymienić samą cewkę, bardzo prosta sprawa. Z tego co wiem samej nowej cewki nie nie można kupić ale w necie widziałem używki no i ew. z używki napinacza.

Link to comment
Share on other sites

A możesz mi opisać jak to zrobić lub gdzie znalazłeś instrukcje do tego...

Link to comment
Share on other sites

Przy napinaczu jest cewka to tam gdzie wpięta wtyczka wypinamy ją, odkrecamy dwie śrubki wyjmujemy cewkę wkładamy druga wszystko skręcamy wpinamy wtyczkę i już. Tylko zanim to zrobisz zweryfikuj jej oporność.

Edited by radko123
Link to comment
Share on other sites

Oporność na tej zamontowanej mam 0,9 oma. A na starej która będzie dawcą ma 8 omów. I coś tak kojarzę że powinno być. Wymiana rzeczywiście wydaje się prosta. Dzięki za informację i zabieram się do roboty :wink: mam nadzieje że pomoże.

Link to comment
Share on other sites

0,9 to zdecydowanie za mało - cewka uszkodzona, mi się coś kojarzy że około 14 jest przy sprawnej ale mogę się mylić. W weekend postaram się pomierzyć u mnie.

Pozdrawiam i udanej naprawy.

Link to comment
Share on other sites

Kurcze na tej starej co ma być dawcą mam 8 ohm, będzie sypać błędem czy będzie nieprawidłowa praca napinacza?

Link to comment
Share on other sites

podpinam się pod temat,

wyrzuca mi błąd na silniku:

1 Fault Found
17937 - Camshaft Timing Adjustment: Short to Plus
P1529 - 001 - Upper Limit Exceeded - MIL ON

czyli to będzie coś z napinaczem z tego co czytam, w którym dokładnie miejscu jest ta cewka ? dodatkowo po odpaleniu słyszę napinacz jak stuka czy to może być wina tej cewki o której piszecie czy cały napinacz uwalony ? nie wiem jeszcze to to ma związek ze sprawą ale przy dojeżdżaniu do świateł obroty spadają do ok 1100 a dopiero po zatrzymaniu auta spadają do prawidłowego stanu.

Link to comment
Share on other sites

Obroty nie mają tu nic wspólnego, jak dzwoni łańcuch to raczej cały napinacz do wymiany co słabo trzyma. Cewka jest z tyłu pokrywy zaraz obok gumowego węża co wchodzi do pokrywy. Do cewki jest wpięta wtyczka z dwoma kabelkami.

Link to comment
Share on other sites

dzięki,

trochę namieszałem hałasuje mi napinacz od paska, a nie od łańcucha, błąd z kolei jest na tej cewce od napinacza łańcucha (łańcuch nie hałasuje) już mam na podmiankę nową cewkę więc zobaczę czy błąd zniknie, a napinacz od paska chyba będzie musiał iść do wymiany choć ma on nalatane może z 5k


wymieniłem cewkę i błąd zniknął i nie powraca :hi:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...