Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi a4 quattro swap tiptronic-manual


Macharadziu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, na wstepie oznajmie ze przekopalem wszystkie tematy na forach i gdzie sie dalo i nic nie pomoglo ^^ mianowicie jestem po swapie tiptronica na manual pacjent audi a4 2000r 2.5 tdi AKN. Mechanicznie ogarniete elektrycznie esp abs wsteczny czujnik sprzegla podlaczone. Jaki problem, no wiec moj sterownik jest strasznie oporny po proboe przekodowania zero rezultatow wiec polecial na nowego softa, wrocil z inf ze sie nie da ... o.O poblokowany czy cos tam ok mniejsza w to. Do calej tej operacji kupilem a6 2000 r tak jak moja 2.5 tdi quattro z tym ze AKE. aktualnie sterownik zalozony z a6 przekodowany na manual tak jak ma byc. Po probach ustawienia katu wtrysku itp feil za chiny nie chce chodzic max 2500 obr. I koniec. Z racji takiej ze sterownik zrobiony na 206 Ps ( firma MTM to uczynila ) postanowilem zalozyc tem pompe z AKE bo dowiedzialem sie ze soft jest w pompie i sterowniku. Pompa zmieniona samochod dalej nie chodzi ... Proba ustawienia zaplonu, albo twardo chodzi i do 2500 albo po odlaczenia czujnika lepiej ale do 2500 i koniec nie idzie ustawic. Nasunela sie mysl moze jednak pomylony czujnik walu jednak nie zalozony z manuala (873 ohm ) z tipa ma (850). Pytanie ktore mi sie nasuwa.

1. Czy jest mozliwe ze skrzynia jest inna i czujnik w zlym miejscu ? ( w co watpie osobiscie )

2. Czy powinienem przezucic jeszcze wtryski z Ake zeby byl komplet ?

3. Co z wiazka czy piny nie sa jakos inaczej podlaczone ? ( niby koles sprawdzal wiazki akn i ake to samo ) jednak przeplywki sa inne...

4. Czy ktos ma jakikolwiek pomysl i mial stycznosc z takowym problemem :) ?

Dziekuje za pomoc i prosze o nie wyrazanie opini na temat 2.5 tdi ktore posiadam od ponad 5 lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mieliśmy ostatnio podobną sytauacje po przekładce ... winny był nie tyle czujnik położenia wału ale dystans, który pod nim siedział.

Na pewno nie jest winna pompa wtryskowa, wtryski sterujący i komputer silnika.

Po kilku próbach udało się dopasować właściwy dystans. Sa bodajrze 3 rodzaje, niestety nie powiem Ci, kótry dokładnie bo już auto klienta odjechało. Tutaj szukaj przyczyny :)

Dla Twojej wiadomości soft jest w sterowniku silnika, pompa nie ma nic do rzeczy :) Jak masz wtryski to możesz wrzucic do kompletu, tyle że ake ma już inna przepływkę itp.

Osobiście wszystko bym wrzucił od AKE

Widze, że jako dawca służyła Ci A6 ... powiedz mi jaka skrzynia tam siedziała chodzi o oznaczenie ... bo możesz mieć zaraz problem z tylnym mostem :)

Edytowane przez kuba84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze wyjde na calkowitego ciemniaka teraz, ale czy chodzi ci o dystans przy sprzegle ? Ten co ustawia polezenie kola ? ( blaszka okolo 2 mm) czy na czujniku jakis powinien byc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W skrzynie jest wkręcany czujnik położenia koła zamachowego, obok oczka do ustalenia znaków na kole dwumasowym. Pod nim jest adapter ... w nim jest problem ... weź z tipa i manuala i zobaczysz w czym rzecz :)

Też walczylismy z pompą wtryskową, wtryskami itp itp ... Skończyło sie na powrocie do pompy wtrysków, które siedziały w samochodzie, bo ta wymiana nic nie dała.

Jedynie co to przy takich swapach koniecznie trzeba wymienić sterownik silnika z manuala, bo w starych sterownikch nie można zmienić kodowania vagiem. Albo inny sterownik albo flash softu.

Edytowane przez kuba84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie mam taki zamiar wszystko od ake, tamta miala robiony program w MTM W 2002 i do tej pory caly czas jezdzila wiec mysle ze jest to dobrze skonfigurowane ( przytargana z niemiec serwisowana ) kurcze co do skrzyni musze sprawdzic jak to zrobie to odrazu ci napisze jakie oznaczenie. Mysle ze masz racje z tym dystansem bo nic innego tylko ze nie do konca rozumiem, moze za wczesna pora dystans miedzy dwumasa przez ktorego przechodzi 8 srub mocujacych kolo ? Czy przy czujniku powinien byc jakis. ( gamon ze mnie wiem sory )

Edytowane przez Macharadziu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://allegro.pl/audi-a6-c5-2-5-tdi-czujnik-polozenia-walu-i4607453743.html

widzisz na zdjęciu aluminiowy dystans na czujniku ? o to się rozchodzi :)

Zobacz oznaczenie skrzni i Ci dam znać czy przypadkiem nie będziesz miał problmemu z tylnym mostem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki jak bd przy niej to sprawdze, a powiedz mi jeszcze naszla mnie taka mysl. Bo skrzynia ze sprzeglem i tym czujnikiem poszla w calosci do 4 i tak mysle czy nie powinno to chodzic skoro chodzilo w a6 ? Czy moze przelozenie silnika inne hmm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie jest tak jak mówisz, powinno to chulać bez problemu. My tez włozyliśmy całość z jednego auta i był problem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik zmieniony wsadzony z mniejszym dystansem i niby sie wkreca i wyglada na to ze sprawa sie wyjasnila :), teraz sprawa tego typu ze sterownik i pompa z ake i wtryski akn nie ogarniaja dawki kopci na czarno i graja jak pianino 100 letnie ^^ wymienie wtryski i zobaczymy co bedzie ^^ poki co dzieki wielkie Kuba

Wszystko pozakladane, jednak audi dalej nie chodzi, na odpietym czujniku chodzi rowno ale sie nie wkreca, na podpietym nie idzie ustawic cos jest nie tak, na dniach zwalaja skrzynie musieli cos zle zlozyc :/ .... Patrzylem w etce jednakowy rysunek do wszystkich skrzyni, jak by ktos mogl pokierowac jak to ma byc poprawnie poskadane byl bym wdzieczny, mam na mysli dystanse czy jeden czy dwa ( talerzyki z przelotowymi srubami ) . Cos jest zle i tyle :/

Czujnik zmieniony wsadzony z mniejszym dystansem i niby sie wkreca i wyglada na to ze sprawa sie wyjasnila :), teraz sprawa tego typu ze sterownik i pompa z ake i wtryski akn nie ogarniaja dawki kopci na czarno i graja jak pianino 100 letnie ^^ wymienie wtryski i zobaczymy co bedzie ^^ poki co dzieki wielkie KubaWszystko pozakladane, jednak audi dalej nie chodzi, na odpietym czujniku chodzi rowno ale sie nie wkreca, na podpietym nie idzie ustawic cos jest nie tak, na dniach zwalaja skrzynie musieli cos zle zlozyc :/ .... Patrzylem w etce jednakowy rysunek do wszystkich skrzyni, jak by ktos mogl pokierowac jak to ma byc poprawnie poskadane byl bym wdzieczny, mam na mysli dystanse czy jeden czy dwa ( talerzyki z przelotowymi srubami ) . Cos jest zle i tyle :/

No wiec sorki za dlugi brak odp. Audi chodzi pompa, wtryski, sterownik z AKE glownym problemem byla instalacja nie zaden czujnik !! Etka podaje ze instalacja akn i ake jest taka sama. Guzik prawda !!!!! Zalozylem instalacje z ake i przeplywke tez. Samochod chodzi idealnie. Program MTM na ponad 200km to cos pieknego samochod jedzie duzo lepiej !! A co smieszne spalanie mniejsze ( byc moze moje wtryski i pompa mialy dosc ) nie wiem ale jest ok samochod dawno lata, pozostala kwestia mostu bo ma inne przelozenie. Dla ciekawostki dodam jechalem okolo 240 i do 100 ma jakies 6s. Jak ogarne dyfer to dodam jakies filmidlo dla zainteresowanych :)

Edytowane przez Macharadziu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich serdecznie bo jestem nowy na tym forum . I chcę odświeżyć temat ponieważ mam podobny problem po przekładce z tipa na manulal .

samochód to a6 allroad 2003 2,5 BAU.

Cały komplet jest od a4 skrzynia zamach sprzęgło wał czujnik wału (wraz z dystansem o którym pisał kolega) silnik oryginalnie miał kod 06006 zakodowałem na 06005 bo takie ma ponoć manual.

do sedna

auto ciężko odpaliło i max 2 tys i kopci jak batory i błąd konta wtrysku.. wszyscy piszą żeby nie ruszać zapłonu po zmianie na manuala ale dygnołem go w prawo ale regulacja sie skończyła, jest lepiej ale to nie to.

pytanie moje panowie jak to zsynchronizować ? zauważyłem że czujnik wału na aut. i na man. jest w innym miejscu czy to moze byc ten problem ???

ps. a nie wiece jakie kodowanie powinien mieć sterownik abs bo nic mi nie wchodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich serdecznie bo jestem nowy na tym forum . I chcę odświeżyć temat ponieważ mam podobny problem po przekładce z tipa na manulal .

samochód to a6 allroad 2003 2,5 BAU.

Cały komplet jest od a4 skrzynia zamach sprzęgło wał czujnik wału (wraz z dystansem o którym pisał kolega) silnik oryginalnie miał kod 06006 zakodowałem na 06005 bo takie ma ponoć manual.

do sedna

auto ciężko odpaliło i max 2 tys i kopci jak batory i błąd konta wtrysku.. wszyscy piszą żeby nie ruszać zapłonu po zmianie na manuala ale dygnołem go w prawo ale regulacja sie skończyła, jest lepiej ale to nie to.

pytanie moje panowie jak to zsynchronizować ? zauważyłem że czujnik wału na aut. i na man. jest w innym miejscu czy to moze byc ten problem ???

ps. a nie wiece jakie kodowanie powinien mieć sterownik abs bo nic mi nie wchodzi

Kolego najzwyczajniej w swiecie czujnik polozenia, zabawa zaplonem nic nie da. Jezeli zakodowales poprawnie sterownik i zalozyles komplet z a4 ktore chodzilo ( czujnik tez z a4) to sprawdz czy napewno zalozyles ten dystans na czujniku a 2 powiedz mi jakie oznaczenie mial silnik z a4 ajakie ma twoj.

Wez jeszcze zobacz na czujniku z tipa i z manuala jaka jest kolejnosc kolori czy taka sama powinny byc 3 przewody. I sory ale bylem troche nieosiagalny

Edytowane przez Macharadziu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...