FSI Ombre Opublikowano 13 Października 2014 Opublikowano 13 Października 2014 Witam. Kupiłem ostatnio A4 B6 2.0 FSI Sport z 2003r. Borykam się z problemem odcięcia pedału gazu . Problem wygląda następująco.Podczas swobodnej jazdy po mieście powiedzmy do 80-90km/h wszystko jest okej,ale jak już wjadę na A1 to potrafi odciąć pedał gazu przy 100km/h czasem przy 120km/h,a czasem przy 140km/h. Wkreca sie na 3100-3300obr.Jest to uciązliwy problem ,powiedzmy jadę drogą chcę wyprzedzić samochód widzę,że spokojnie zdążę,ale nie mogę wyprzedzać,bo jest możliwość odcięcia pedału gazu i wtedy "BOM!" czołówka . Do tej pory wymieniłem : 1.Wszystkie płyny eksploatacyjne. 2.Filtry . 3.Nastawnik Klap kolektora ssącego. Nadchodzące wymiany : 1.Czujnik temperatury spalin . 2.Czujnik położenia wałka rozrządu . 3.Świece zapłonowe NGK PZFR5N-11T 4.Cewki zapłonu. W najgorszym wypadku,zakup używanej pompy paliwa lub regeneracja w Boschu,ale raczej używka. Coś mi się wydaje,że szykuje sie sporo roboty .Niestety Jeżdżę tylko na PB98 tak jakby co . Czekam na jakieś komentarze,jakieś sugestie,pomoc osób,które może natknęły sie na ten problem lub gdzieś coś słyszały na ten temat .
bartek2838 Opublikowano 12 Listopada 2014 Opublikowano 12 Listopada 2014 Proponuję ci sprawdzić potencjometr(czujnik) pedału gazu. Można kupić używkę na allegro za 50 zł, demontaż 15 min. Spotkałem już kilku ludzi z podobnym problemem.
error32856 Opublikowano 12 Listopada 2014 Opublikowano 12 Listopada 2014 A czy po odpuszczeniu gazu i dodaniu spowrotem problem ustaje??? Miałęm kiedyś podobny problem w Lagunie II, powiem ze wtedy wszystko sprawdzilem a rozpoczelem od wykrecenia pedalu gazu i wyczyszczenia potencjometru (lecz w srodku wygladał na nowy), mechanik mi kiedys powiedzial ze to wina komputera raczej a pedały gazu padaja bardzo żadko. Postanowiłem nic z tym nierobic wiecej i problem ustał.
FSI Ombre Opublikowano 13 Listopada 2014 Autor Opublikowano 13 Listopada 2014 Cześć error32856 . Ogólnie to wygląda tak,że obrotomież zamyka się na 3000-3200obrotów niezależnie od biegu . Jeśli szybko zmieniam biegi przy szybkiej jeździe to dobiję do 120-160km/h. Jeśli odetnie pedał gazu to odpuszczenie i ponowne dodanie gazu nie przynosi efektu .Muszę czekać,aż zejdzie do 2500obr co jesli jadę przy prędkości 120km/h na 5 biegu i odetnie mi pedał gazu to zejdzie do 60-80km/h przy 2500obr. Byłem u mechanika i zostawiłem mu go na cały dzień.Wyrok jest taki,że jedna z pomp jest do wymiany,teraz tylko trzeba zdiagnozować czy pompa przy baku czy pompa wysokiego ciśnienia . Koszta naprawy 1)pompa przy baku koszt używanej części do 150zł+100-150zł robocizna=250-300zł 2)pompa wysokiego ciśnienia używana część 450zł+200-250zł robocizna=650-700zł Także jest trochę różnicy cenowej . A co do pedału gazu mechanik go sprawdzał już na samym początku pedał sprzęgła również. Pozdrawiam
koziol992 Opublikowano 13 Listopada 2014 Opublikowano 13 Listopada 2014 spróbuj nacisnąć delikatnie hamulec podczas jazdy( tak żeby zapaliło się światło stopu) i sprawdź czy jest to samo "odcinanie pedału gazu"
FSI Ombre Opublikowano 14 Listopada 2014 Autor Opublikowano 14 Listopada 2014 Okej dzisiaj przejadę się jakąś w miarę dobrą drogą aby doprowadzić do owego odcięcia i zobaczymy Delikatne przyduszenie pedału hamulca nic nie daje,ale zauważyłem,że redukcja biegu na niższy bieg daje chwilowy efekt .
Rekomendowane odpowiedzi