Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Temperatura silnika - pytanie


MurzynDDZ

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Dzisiaj jadąc w trasę (30km) zauważyłem, że temperatura silnika nabrała 95 stopni i trochę mnie to zaniepokoiło bo zazwyczaj temperatura utrzymywała się przy 90 stopniach.

I teraz pytanie - czy należy tym się martwić? Czy jest to odpowiednia temperatura?

Dodam jeszcze, że muszę już wymienić olej (w tygodniu zamierzam to zrobić) i czy to również może być przyczyną, że olej już jest za bardzo zużyty i temperatura silnika nieco zwiększyła się?

Przy okazji chciałem zapytać jaki filtr oleju muszę kupić przy jego zmianie. Czy ten jest odpowiedni? http://allegro.pl/filtr-oleju-filtron-audi-a4-b5-a6-c4-c5-1-9-tdi-i4622178147.html (Silnik 90 - konny, 1.9 TDI)

Pozdrawiam oraz czekam na odpowiedzi. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temperatura ma być 90 i kropka. Sprawdź stan płynu, czujnik temperatury i termostat, ewentualnie problem z wentylatorem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie olej nie ma nic wspolnego chyba ze jest go bardzo mało. przy wymianie oleju wymien sobie plyn chlodniczy odrazu jesli dawno byl nie wymieniany jak wyleci sporo syfu to lepiej przeplucz uklad bo moze to jest powodem grzania i odrazu bedziesz mial termostat w reku to sprawdzisz czy sie otwiera prawidlowo po zagotowaniu w garnku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bedziesz mial termostat w reku to sprawdzisz czy sie otwiera prawidlowo po zagotowaniu w garnku

sorry że sie wtrące ....

Po zagotowaniu to już jest za późno jak sie otworzy... :decayed:

Jak już to termometr do wody i kontrola termostatu czy się otwiera przy temperaturze 87*C ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za informacje wszystkim! A co do filtra oleju to dobry wybrałem powyżej? Pozdrawiam! :)

Edytowane przez MurzynDDZ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtrona to bym za darmo nie chciał.

Mann, Knecht - Mahle, Hengst, od biedy Bosch ale marne szanse ze nie będzie China.

Edytowane przez POWER-KRIS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za informacje wszystkim! A co do filtra oleju to dobry wybrałem powyżej? Pozdrawiam! :)

A jaki masz kod silnika bo w opisie masz 1b a to nie to....a w aukci też masz podane do jakich silników filtr jest dedykowany ...jeśli tam znajduje sie twój silnik to zapewne bedzie pasował ... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtrona to bym za darmo nie chciał.

Mann, Knecht - Mahle, Hengst, od biedy Bosch.

No dobrze ale są różne rodzaje, więc który będzie odpowiedni? http://allegro.pl/filtr-oleju-mann-audi-a4-b5-a6-c4-c5-1-9-tdi-i4625433033.html ten chyba podejdzie? :)

Dzięki za informacje wszystkim! A co do filtra oleju to dobry wybrałem powyżej? Pozdrawiam! :)

A jaki masz kod silnika bo w opisie masz 1b a to nie to....a w aukci też masz podane do jakich silników filtr jest dedykowany ...jeśli tam znajduje sie twój silnik to zapewne bedzie pasował ... :wink:

Gdzie mogę znaleźć kod silnika? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kod silnika na obudowie rozrządu, pod tylnym siedzeniem, we wnece koła zapasowego, na wlepie w książce serwisowej.

Np. AFN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kod silnika na obudowie rozrządu, pod tylnym siedzeniem, we wnece koła zapasowego, na wlepie w książce serwisowej.

Np. AFN

Dzięki! :) Poszukam jeszcze dzisiaj przyczyn i dam znać.

Sprawa rozwiązana, jednak poziom oleju był zbyt niski, dobrze, że w porę to odkryłem, temperatura wynosi już 90 stopni :) Kod silnika to: 1Z, więc podany powyżej filtr podejdzie :)

Dzięki za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat można zamknąć :)


Jednak mam jeszcze pytanie, jak spuścić stary płyn chłodzący, aby zalać nowym? Jaki najlepiej płyn zalać?

Pozdrawiam! :)

Edytowane przez MurzynDDZ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat można zamknąć :)

Jednak mam jeszcze pytanie, jak spuścić stary płyn chłodzący, aby zalać nowym? Jaki najlepiej płyn zalać?

Pozdrawiam! :)

Odkręć termostat i wyjmij go wtedy zejdzie Ci wszystek płyn ,nawet z bloku silnika ....

a płyn polecam ori G12 lub G13

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat można zamknąć :)

Jednak mam jeszcze pytanie, jak spuścić stary płyn chłodzący, aby zalać nowym? Jaki najlepiej płyn zalać?

Pozdrawiam! :)

Odkręć termostat i wyjmij go wtedy zejdzie Ci wszystek płyn ,nawet z bloku silnika ....

a płyn polecam ori G12 lub G13

A korek pustowy na chłodnicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat można zamknąć :)

Jednak mam jeszcze pytanie, jak spuścić stary płyn chłodzący, aby zalać nowym? Jaki najlepiej płyn zalać?

Pozdrawiam! :)

Odkręć termostat i wyjmij go wtedy zejdzie Ci wszystek płyn ,nawet z bloku silnika ....

a płyn polecam ori G12 lub G13

A korek pustowy na chłodnicy?

korkiem spustowym przy chłodnicy o ile takowy posiadasz nie spuścisz wszystek płynu...nie zejdzie Ci z bloku silnika bo termostat trzyma o ile jest sprawny... ;)

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...