Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Odcinanie turbo przy okolo 120-130


Mozgu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem który napisałem wcześniej trochę w złym miejscu ale był on konsekwencja wcześniejszych poczynań.

Moje A4 miało następujący problem, tzn gdy chciałem mu "depnąć" to jakoś mocy nie przybywało po załączeniu turbiny i ewidentnie czuć było że coś jest trochę nie tak. Gdy chciałem pojechać na wirusa spec stwierdził że coś jest nie tam z grucha i zeby od razu wyczyścić turbo oraz stwierdził niesprawną przepływkę (to wymieniłem, serio była zepsuta). Wyciągnąłem turbo i oddałem do warsztatu zajmującego się regeneracją, gdzie mi je ładnie wypiaskowali i wg. Podczas zakładania turbo wymieniłem od razu podciśnienia do N75 i nie tylko (mały błąd bo wszystkie założyłem 4mm). Silnik stał się dużo zrywniejszy, czuć że odzyskał moc, wszystko pięknie ładnie, tylko że przy okolo 130 odcina turbo. :facepalm: Jeździłem z komputerem, przy 1 2 i 3 biegu turbo ładnie pokazuje 1940-2000 milibar jednak jak na 4 biegu przeciągam i dochodzi już do około 120-130 to widać że sterowanie nie daje rady i ciśnienie rośnie i przy okolo 2400 milibar turbo odcina. Aktualnie czekam na dostawę N75 dokładnie takiego jak miałem fabrycznie ale jego cena przeraża, okolo 300zl netto :facepalm:

Próbowałem się przejechać z innym n75 który się różnił numerem, od VW Bory, ale samochód był słabszy i turbo jeszcze szybciej odcinało.

Stąd teraz moje pytanie, co jest przyczyną?

Czy to niesprawny N75?

Czy wina tych podciśnień (na to nie stawiam)?

A może majstry z zakładu źle wyregulowali gruszkę?

Ma ktoś inny pomysł? Z góry dziękuje za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwie rzeczy jezeli masz map sensona w ecu sprawdz czy wężyk idacy do ecu nie jest w oleju a druga odwrotnie zalozony pierscien w turbo a czy gruszka jest prawidlowo ustawiona zrob logi

Zawsze mozesz podmienic n75 z n18

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem pewny czy N18 jest sprawny bo zaślepiałem kiedyś EGR ponieważ zawór puszczał i uciekało ciśnienie w dolocie. Jutro będę miał oryginalny N75 to się okaże czy muszę szukać dalej.

Nie mam własnego VAG'a ale jeżeli jutro podciśnienia nie pomogą to pożyczę i zrobię logi, tylko moje pytanie które konkretnie?

Niestety nowy zaworek N75 nie rozwiązał sprawy mimo ze jest on oryginalny o takim samym numerze itd i kosztował horrendalną kwotę. Samochód pracuje tak samo jak na "starym". Jutro planuje wymienić wszystkie podciśnienia jakie tylko są. Założę wszedzie takie jak trzeba, jak 5mm to 5 a jak 4 to 4. I do tego postanowiłem założyć zwykłe czarne dość sztywne wężyki ponieważ te jakie mam aktualnie (tylko w okolicy turbo i zaworu N75) takie fajne sylikonowe silikonowe są dość miękkie i podejrzewam, że mogą się "zaciskać" i nie spełniać swojej roli.

Ma ktoś inny pomysł?

Dodam tylko że turbo odcina mnie tylko przy naprawdę mocnym butowaniu na 4 biegu przy okolo 120-130 a dzis sprawdziłem że na 5 to dopiero przy okolo 150-160km/h

Edytowane przez Mozgu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobię logi, tylko moje pytanie które konkretnie?

Najlepiej zrób komplet i zamieść je w odpowiednim dziale i Fachowcy ocenią motorownie .... ;)

[/url]">http://http://www.directupload.net'>zqwp96d9.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powymienialem wszysciutkie podcisnienia, sprawdzilem szczelnosc ukladu i sile podcisnienia specjalnym czujnikiem i wszystko co wg sie da, oczywiscie z zamontowanym nowym oryginalnym N75.

I wyszlo ze "fachowcy" zj***li przy czyszczeniu turbo i zle wyregulowali sztange. Sprawdzilem przy sciagnietym wezyku z gruszki od turbo i gazowalem na biegu jalowym. Wartosc doladowania wzrasta z 950 do okolo 1300-1400 minibar. Dla porownaniu u kolegi przy tym samym silniku AFN przy takim eksperymencie wartosc doladowania sie nie zmieniala tylko byla stala 950 a rosla tylko z podpietym wezykiem do guszki. Jutro robie tam zadyme. Bo tyle nerwow i pieniedzy co stracilem to w glowie sie nie miesci...

Edytowane przez Mozgu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...