Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana łożyska. Czy tarcz i klocków też?


Tops

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam taki dziwny problem: od jakiegoś czasu auto buczało/szorowało z prawej strony, przy szybszej jezdzie na autostradzie powyzej 120km/h odglos przeradzal sie w pisk. Na poczatku, (jakies 2 miesiace temu) bylo to ledwo slyszalne teraz coraz glosniej. Ponadto od jakiegosczasu mam problem z hamulcami: przy hamowaniu jak puszczam hamulec to takie uczucie podobne dodzialania ABS - dudni. Hamulce ogolnie sprawne, dobrze hamuja ale 2 razy mialem taka akcje ze hamulec robil sie twardy i nie moglem go docisnac, ani wogole ruszyc. Zdazylo sie to przy lekkim wyhamowywaniu (dojazd do swiatel) i musialem go jakby przepompowac i wtedy dopiero zaskoczyl. Dziwne bo caly czas dobrze jezdzi tylko czasem sie tak dzieje.

Ponadto bylem na serwisie Bocha u znajomego i jak sprawdzili moc hamowania itp to na kompie wszystkie parametry byly prawidlowe. Wizualnie tez raczej ok, klocki w dobrym stanie, tarcze tylko na rantach zjechane, srodek elegancki. Troche przewod gietki z lewej strony sparcialy. Oczywiscie jak to w serwisie - nic nie widac ale profilaktycznie tarcze klocki i przewody do wymiany ;)

Pojechalem do swojego "rodzinnego" mechanika i on wykryl ze to tarcie i buczenie to ŁOŻYSKO TYLNIE PRAWE, ale to nie ma nic wspolnego z tym twardym hamulcem, poza tym jak sprawdzal auto to nic takiego sie nie dzialo wiec zglupial bo nie wie co to.

Auto zostalo do wymiany lozysk i bedzie kombinowal co dalej, ale moze jakis madry kolega z forum mi cos podpowie?

I mam takie pytania:

1>Czy jak robie to lozysko PRAWY TYŁ to musze tez zrobic lewy (ew. takze przod)?

2. Czy musze wtedy wymieniac tarcze i klocki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz tylne prawe łożysko do roboty to wymień tylko je jeżeli drugie dobre, bez sensu iść w koszty, poza tym jak masz tarcze i klocki w miare też bym nie wymieniał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, to dobrze mechanik podpowiedzial. On zawsze wszystko robi minimalnym kosztem, ogolnie to dobrze, ale czasem lepiej dolozyc pare groszy dla bezpieczenstwa...

Jak bede robil u niego heble to na pewno sam kupie bo on to kupi jakies najtansze hehe, ale mam nadzieje ze nie bedzie takiej potrzeby.

Zobaczymy co wymysli i jak autko sie bedzie sprawowac po wymianie tego lozyska. Do jutra moze mu sie uda zrobic to bede wiedzial. Jak nie to bede dalej drazyl na forum.

Dzieki za odp artur10a. pozdro!


Łożysko wymienione (na Febi), jesli chodzi o heble to okazal sie ze przewod przy pompce byl nieszczelny i tez naprawione. Zobaczymy co bedzie, narazie szorowania nie slychac...
Jednak zaskoczyl mnie moj mechanik ktory zawsze robi wszystko po kosztach bo skasowal mnie za wszystko 220pln. Chyba duzo czy sie myle?

Edytowane przez Tops
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ja wiem czy 220 to dużo .Jest trochę zabawy przy wymianie do tego jeszcze coś tam robił z przewodem . To też kosztuje.Suma sumarum i się nazbiera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...