dread535 Opublikowano 23 Listopada 2014 Opublikowano 23 Listopada 2014 Witam, przeszukalem nasze forum i inne i nic nie znalazlem co by opisywalo moj problem. Mam A4 B5, 96r, 1,8 ADR i zmienilem licznik na pelny FIS od anglika. Mozna powiedziec ze wszystko dziala tak jak powinno dzialac po zmianie, czyli miga lampka immo, pokazuje blad sensora oleju (bo go nie mam) i jakis problem z kontrolka airbag. Wszystkie wskaźniki pracuja poprawnie. Moj problem jest w tym, ze po podlaczeniu sygnalu spalania (kostka niebieska pin 25) FIS pokazuje spalanie ale to nie jest prawidlowe spalanie. Nie chodzi mi tutaj o korekcje. Podczas pracy silnika na jalowych obrotach pokazuje ok.15l i podczas dodania gazu tez pokazuje 15l. Po odpaleniu nie pokazuje nic, czyli 0,0L/100km ale po przejechaniu okolo 100m wskakuje na 15l. podczas jazdy tez pokazuje 15l. Oto filmik jak to wyglada: https://www.youtube.com/watch?v=CYhLF-2BCYo A tu błędy jakie wykazal VCDS Sunday,23,November,2014,18:30:51:10074VCDS Version: Release 10.6.4 (x64)Data version: 20110418----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Chassis Type: 8D - Audi A4 B5Scan: 01 02 03 08 15 16 17 25 35 37 45 55 56 57 67 75 76 77 Mileage: 200080km/124323miles-------------------------------------------------------------------------------Address 01: Engine Labels: 058-907-557-ADR.lbl Part No: 8D0 907 557 C Component: 1,8L R4/5V MOTR HS D08 Coding: 04001 Shop #: WSC 00000 VCID: 306B14F3DAB31 Fault Found:18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low P1602 - 35-00 - -Readiness: N/A-------------------------------------------------------------------------------Address 03: ABS Brakes Labels: 4D0-907-379-ABS.lbl Part No: 4D0 907 379 D Component: ABS BOSCH 5 7402 Shop #: BB 37402 VCID: 2F69178FC78DNo fault code found.-------------------------------------------------------------------------------Address 15: Airbags Labels: 8A0-959-655.lbl Part No: 8A0 959 655 C Component: Airbag V AUDI D00 Coding: 01022 Shop #: WSC 63241 VCID: 33611BFF2BA51 Fault Found:00588 - Airbag Igniter; Driver Side (N95) 32-10 - Resistance too High - Intermittent-------------------------------------------------------------------------------Address 17: Instruments Labels: 8D0-920-xxx-17.lbl Part No: 8D0 920 980 G Component: B5-KOMBIINSTR. VDO D09 Coding: 00142 Shop #: WSC 00000 VCID: 2F69178FC78D Component: AUZ7Z0X1246092 ˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙ AUZ7Z0X12460926 Faults Found:00779 - Outside Air Temp Sensor (G17) 30-00 - Open or Short to Plus01128 - Immobilizer Pickup Coil (D2) 35-00 - -01176 - Key 07-00 - Signal too Low01177 - Engine Control Unit 49-00 - No Communications00562 - Sensor for Oil Level/Temperature (G266) 30-00 - Open or Short to Plus00562 - Sensor for Oil Level/Temperature (G266) 29-10 - Short to Ground - Intermittent-------------------------------------------------------------------------------Address 25: Immobilizer Labels: VCID: 55A585678591 Note: Excessive Comm ErrorsEnd ---------------------------------------------------------------------
Homiczek Opublikowano 24 Listopada 2014 Opublikowano 24 Listopada 2014 a z którego roku te nowe zegary ? bo tak jakby niema ecu silnika i zegary nie mogą się dogadać. może je dzieli za duży okres. a tak czy inaczej w starych oplach np zmieniało sie eprom z konfiguracją do danego silnika, aby właściwie pokazywał spalanie. więc tu pewnie też by trzeba było, ale tu jest chyba coś więcej nie halo, bo by coś pokazał innego niż 15. np 4 - 25 - 50....
dread535 Opublikowano 24 Listopada 2014 Autor Opublikowano 24 Listopada 2014 Zegary 99r byly zakodowane na 1.8T w milach. Przekodowalem je na 4 cylindry na km/h. Tak jak mowie wszystkie wskazniki jakie maja działać sa sprawne. Immo swieci bo zegar ma w sobie immo a w moim roczniku immo jest poza zegarami. Airbag wywala bo w nowych jest dioda i jest roznica opornosci. Olej swieci bo nie mam w misce czujnika. Skupmy sie na FISie. Temperatury zewnetrznej nie pokazuje, bo nie mam czujnika. Czas podrozy liczy poprawnie. Po zresetowaniu liczy ladnie od nowa. Predkosc srednia tez oblicza. Nie mialem okazji wyjechac jeszcze na ulice ale jezdzilem chwile po podworku i liczy. Takze wiec tutaj tez to dziala... Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Homiczek Opublikowano 25 Listopada 2014 Opublikowano 25 Listopada 2014 ale tak jak pisałem, samo spalanie żeby wyliczać, to muszą być dane z ecu silnika. pozostałe dane są z zewnętrznych czujników. Chyba jeszcze prędkość idzie z ecu silnika, czyli gadają. ale np dane o zużyciu paliwa mogą być w nieprawidłowym - tj niezgodnym z oboma urządzeniami formatem
dread535 Opublikowano 25 Listopada 2014 Autor Opublikowano 25 Listopada 2014 No ok. Dane dochodza tylko sa inaczej zakodowane. Masz jakis pomysl jak to mozna przekodowac? Sprobuje przekodowac licznik na inne parametry, pod silnik turbo. Moja a4 to taki troche skladak wiec moze to pomoze... Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Homiczek Opublikowano 25 Listopada 2014 Opublikowano 25 Listopada 2014 hmm wtedy chyba zmieniały sie w dieslach kompy z 8bit na 16bitowe, i w benzynie też może coś być bo ty pewnie masz taki http://allegro.pl/komputer-sterownik-audi-a4-8d0-907-557-c-i4787613355.html a w nowszych dawali takie http://allegro.pl/komputer-a4-1-8t-adr-8d0907558t-0261204957-i4805863579.html i jak sie zmieniła generacja kompów, to pewnie sie z licznikiem nie dogada ale zawsze jest opcja upgradeu na nowszy komp, tylko to grubszy temat do sprawdzenia co się zmieniło
dread535 Opublikowano 25 Listopada 2014 Autor Opublikowano 25 Listopada 2014 hmm wtedy chyba zmieniały sie w dieslach kompy z 8bit na 16bitowe, i w benzynie też może coś być bo ty pewnie masz taki http://allegro.pl/komputer-sterownik-audi-a4-8d0-907-557-c-i4787613355.html a w nowszych dawali takie http://allegro.pl/komputer-a4-1-8t-adr-8d0907558t-0261204957-i4805863579.html i jak sie zmieniła generacja kompów, to pewnie sie z licznikiem nie dogada ale zawsze jest opcja upgradeu na nowszy komp, tylko to grubszy temat do sprawdzenia co się zmieniło Tak, mam ten pierwszy model ECU. a tak w ogole to tez mi sie wydaje ze predkosc pojazdu i obroty silnika ida z ECU. i to u mnie dziala wszystko plynnie. porownywalem obroty na zegarze i w VCDS i sa porownywalne. a jesli chodzi o spalanie to FIS pokazuje w l/100km a w VCDS spalanie podaje w l/h...moze dlatego sie to nie zgrywa? Tylko teraz nie pamietam czy spalanie pokazywalo w 01-Engine czy w 17-instruments...
Homiczek Opublikowano 2 Grudnia 2014 Opublikowano 2 Grudnia 2014 poszukaj może po necie opisów takich przeróbek, bo pewnie nie jesteś pierwszy.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się