Skocz do zawartości
IGNOROWANY

AFN ciężko odpala prosze o analizę logów


Hezen

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Przed okresem zimowym zrobiłem kilka rzeczy w swoim autku:

- wyczyszczona geometria turbiny

- zaślepiony EGR

- odma w butelce (zawór ciśnienia/odpowietrzenia odmy bardzo przepuszcza i dolot mocno pił olej)

- wywalony katalizator

- wymieniona rura dolotu między filtrem powietrza a turbiną z powodu przetarcia

Głównym powodem podania logów do sprawdzenia to:

- ciężko odpala

- po odpaleniu gdy silnik jest zimny z rury zero dymka, po ok 1 minucie zaczyna kopcić na biało a silnik pracuje [minimalnie] bardziej miękko (to są moje odczucia brane na słuch - znawcą nie jestem)

natomiast po zagrzaniu kopci na czarno.

- sprawdzenie czy przepływka jest sprawna, czy dolot na pewno jest szczelny, czy turbo dobrze dmucha?

Pacjent A4 B5 AFN 96r

Logi BS:

000

004

011

Logi Dynamiczne:

001

003

004

008

010

011

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

maf i turbo wyglądają ok. szczelność też raczej ok.

ale wywaliłeś egra bez wyłączenia w komputerze silnika i pewnie przez to ten biały dymek.

a czarnego może być ciut więcej bo komputer myśli że egr chodzi i też pozwala użyć więcej paliwa.

ecu nie używa egra dopiero przy wyższych obrotach albo mocniejszym dodaniu gazu

a odpalanie to inne logi by sie przydały - paliwowe - pompa wtryski itp.

też czy świeczki ładnie działają, bo już zimnoooo sie zrobiło

Edytowane przez Homiczek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Egr mozna usunsc z ecu przy pomocy vaga, czy do tego juz jest potrzebny konkretny sprzet?

Swieczki sprawdzone chałupniczym sposobem tzw. "na iskrzenie" i kazda swieca iskrzyła.

Co do odpalania to muszę zeobic logi w bloku wartosci mierzonych (Measuring block)?

Jeśli tak to ktore grupy.

Takie jeszcze jedno pytanie - jak sprawdzic stan wtryskow? Po wartosciach w grupie 011 i 023 w wartosciach mierzonych?

Wysłane z mojego GT-I9100

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odme zamontuj jak była, nie bądź mądrzejszy niż ludzie który to zaprojektowali;)

zrób komplet logów jak należy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle ze przez odme mocno silnik mi pije olej az to tego stopnia ze na zimnej muszli turbiny stało duzo oleju.

Te logi co dałem nie wystarczą, czy statyczne też koniecznie musze zrobić?

Wysłane z mojego GT-I9100

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytaj i od razu w nowej linijce odpisuj na każde pytanie:)

jak dużo pił oleju silnik gdy odma była na swoim miejscu?
w muszli turbiny i całym dolocie ma być olej, ten olej nie jest tam bez powodu! doszczelnia turbo i cały dolot, on pełni role też filtrującą bo masa mikro brudów które filtr powietrza nie zatrzymał osiada właśnie na ściankach dolotu w tym oleju, ten olej jest spalany przez silnik, chyba lepiej spalić go niż wylać do kosza? te opary smarują silnik, kolejny atut to dzięki oparom w dolocie łatwo wykryć nieszczelność bo najzwyczajniej w świecie w tym miejscu się będzie pocić, same plusy, jedyny minus w polaczeniu z pracującym egr zasyfia się kolektor ssący i wloty w głowicy ale to wystarczy raz na 200tys km wyczyścić czyli taki dystans że szkoda to w ogóle brać to pod uwagę, a przy zatkanym egr ten problem znika na zawsze, nie wież we wszystko co pisze w necie, ja ci przedstawiam fakty, czarno na białym;)
te logi co zrobiłeś są o kant d__y potłuc, pedał gazu mocno do dechy ma być wciśnięty! logi w których nie jest pedał do dechy są bezużyteczne, logi robisz od 1000obr do 4000obr na 3 biegu, możesz już cały dolot na dzień dobry przejrzeć czy nie ma tam nieszczelności
na zimnym kopci na biało a na ciekłym na czarno, jeżeli na podstawie przyszłych logów po ogarnięciu wszystkiego dalej coś będzie nie tak trzeba będzie spr wtryski, jakie masz spalanie na 100km i czy auto jest garażowane?

spaliny z rury bardzo gryzą? do czego zapach jest podobny?
logi dynamiczne i statyczne robisz w measuring block, i w bacis setting robisz też statyczne
co kolwiek zobaczysz na temat wtrysków w 001 004 i 013 ale to daje bardzo poglądowy obraz bardziej bardziej o kondycji całego układu wtryskowego i różnicach wydatków wtrysków a nie o tym czy leją czy rozpylają
możesz skorygować statyczny kąt wtrysku, przestawić pompę, teraz masz 38 a na zimę warto mieć w okolicy 55 do nawet 60, to poprawia zapalanie w zimie

dawkę jałową przy całej elektryce off skoryguj na 3,0mg
to jest automat?

oto opis jak zrobić logi:

silnik rozgrzany do 90C, kolejność robienia logów:
-dynamiczne(3 bieg, od 1000obr do 4000obr z pedałem w podłodze):
001
003
004
008
010
011
-statyczne(światła, nawiew, radio, klima, całą elektryka off):
000
001
003 w trakcie po 5s musnąć gaz
004
007
010
011
012
013
019
-basic setting:
000
003
004
011 (u ciebie może się nie dać zalogować-za stary ecu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciachciach, dzięki za bardzo dużo informacji na temat odmy i oleju w dolocie, uświadomiłeś mi że "wolna" odma nie jest niczym dobrym.

Gdy odma była na swoim miejscu - dolałem już 1,5l oleju Motul 5w40 przy przejechanych 9,5k km

Na wolnej odmie jeszcze sprawdzam, mam przejechane dopiero 350km a samochód w tygodniu służy tylko do dojazdu do pracy.

Co do nieszczelności dopatrzyłem się dziury w rurze przy icku - wczoraj wymieniona wraz ze wszystkimi wężykami od podciśnienia.

Dokładnie tak: jak jest zimny to po ok. 1 minucie zaczyna (stopniowo) coraz bardziej kopcić na biało , a ostatnio dopatrzyłem się że gdy zaczyna kopcić to układ wydechowy wpada w coraz większe wibracje. Zapach "starego diesla", niedopalony olej napędowy, zapach jest dość gryzący i z daleka wyczuwalny.

Jak jest rozgrzany i mu przygazuje to kopci na czarno, zapach jest tylko nieco mniej gryzący.

Wiem że to co zobaczę na vagu w blokach o których piszesz daje tylko pogląd układu wtryskowego.

Brat ostatnio powiedział mi o mechaniku do którego daje obecnie swojego paszteta b4, gościu ma możliwość sprawdzenia wtrysków jak i kompresji na cylindrach ale nie wiem czy w najbliższym czasie w ogóle do niego się dobije, bo ma bardzo dużo klientów a ja potrzebuję autko do pracy (praca na 3 zmiany)

Co do logów to jak manualnie dam na 3 to gdy wcisnę pedał do podłogi to automatycznie kick-down zrzuci bieg.

Dzisiaj sprawdzałem, na 3 jak zejdę poniżej 1,5k rpm to zrzuci bieg... a na "granicy" przełączania biegów jak gwałtownie wcisnę pedał gazu to tez zrzuci do 2.

Z pedałem w podłodze mogę zrobić logi ale z 2 biegu ;)

Napisz mi jeszcze gdzie trzeba wejść w vagu żeby zmienić kąt wtrysku oraz dawkę jałową?

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1L na 10tys km to norma, a 1,5L już nie, silnik bardzo się poci uszczelkami?

z tego co piszesz to wtrysków nie ma co dawać do spr tylko do razu do ustawienia

jedziesz na 3 biegu 1400obr, wciskasz do dechy zmienia na drugi i ciągnie do 4000obr, innego sposobu nie ma

kąt i dawkę zmienia się luzując pompę i przestawiając ją, od biedy dawkę można vagiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miska oleju jest mocno upocona, a przy pokrywie zaworów od strony kolektora ssącego też jest olej ale tutaj nie jestem pewny czy sączy się z uszczelki czy z gniazda zaworu ciśnienia odmy.

Pokrywa zaworów od strony wtrysków jest sucha.

Na przyszły weekend auto trafi do mechanika na wymianę uszczelki miski olejowej a zarazem wymianę oleju.

Gdzie jeszcze zajrzeć, którędy olej może jeszcze ciec?

Jak wykluczyć uszczelkę pod głowicą? W płynie chłodniczym nie pływa olej, nie zmienił swojego koloru.

Raz na jakiś czas tylko odpowietrzam - stan płynu minimalnie się podnosi do góry, gazu uchodzi bardzo mało.

Płynu chłodniczego nie przybywa ani nie ubywa.

Jutro od znajomej ogarnę laptopa a więc sprawdzę jaką mam dawkę.

(jak starczy mi czasu i nakręcę znajomego to zrobie komplet logów ;) )

Gdybym musiał zmienić dawkę to muszę odkręcić górę pompy i palec delikatnie przestawić, jeśli tak to w którą stronę?

A kąt wtrysku przesuwając/obracając pompę w stronę silnika?

Silnik musi być rozgrzany do temperatury roboczej czy na zimnym należy obie te rzeczy ustawiać?

Ps. ciachciach, dzięki że zainteresowałeś sie moim problemem.

Dobrze że jest tu ktoś na forum kto pomoże/pokieruje lalikiem :)

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odmą w bloku

uszczelkę pod głowicą masz ok

żadnego palca nie dotykasz, luzujesz śruby trzymające nastawnik(nie pokrywkę) tak by ropa nie lała się i przez drewienko młotkiem stukasz nastawnik by go przestawić ale z twoją obecną wiedzą odradzam ci to, poczytaj zanim cokolwiek zrobisz

kąt można na zimnym ustawiać, a dawkę na rozgrzanym przy całej elektryce off, na razie zrób logi, postaraj się zrobić je porządnie bo od tego wszystko zależy i nic się nie dotykaj do silnika :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejechałem 600km bez podlaczonej odmy, sprawdzilem dzisiaj stan oleju.

Na bagnecie ubylo dwie "kratki".

Jutro normalnie montuje odme i nowy zawor cisnienia odmy (ten na pokrywie zaworow) ciekawe czy spowrotem bedzie mocno pił olej?

Zmianę uszczelki pod miską i wymianę oleju zlecę mechanikowi.

Uszczelką pod pokrywą zaworów sam się zajmę.

Ciachciach, przez uszczelniacze zaworów moze duzo przeciskać oleju? Wiem ze są magicy ktorzy wymieniaja uszczelniacze na zaworach bez sciagania glowicy, orientacyjny koszt takiej wymiany oscyluje miedzy 300-400 zł

Rowniez sprawdzenie kompresji na cylindrach duzo by powiedziało, ale mechanik w mojej okolicy ma tyle roboty ze mi powiedział abym dzwonil najwczesniej 7stycznia :/

Wysłane z mojego GT-I9100

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

auto dymi? jeżeli tak to na jaki kolor i czy to występuje na zimnym czy na ciepłym czy cały czas? jeżeli nie dymi to uszczelniacze i kompresje zostaw w spokoju

za bardzo kombinujesz, zrób komplet logów i nie pchaj się w koszty pochopnie, te silnik mają prawo się pocić, a jak miedzy wymianami trochę oleju dolejesz w sumie to na plus wyjdzie sinikowi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...