Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Skrzynia biegów EPT (automat - 4 biegi) dziwne zachowanie.


maslosky

Rekomendowane odpowiedzi

Szanowni Użytkownicy,

Jeżdżę od ponad roku moim A4 B5 2000r. ARG ze skrzynią EPT (automat, 4 biegi przód). Zaraz po zakupie, czyli w listopadzie ubiegłego roku był zrobiony kompletny rozrząd, pompa cieczy, jakieś drobiazgi (uszczelki) oraz kompletny serwis skrzyni (olej, jakieś uszczelki, cały inwentarz). Przez rok zrobiłem 30tys. km bez najmniejszych problemów. Skrzynia przełącza się bez problemów między trybami, toczy się do przodu jak puszczam hamulec, nie zjeżdża w tył na wzniesieniach.

Natomiast ostatnio pojawił się dziwny objaw (od kiedy zaczęły się te mrozy). Kiedy dojeżdżam do skrzyżowania, ronda, z jakiegoś innego powodu puszczam gaz i hamuję sobie silnikiem albo delikatnie podhamowuje, skrzynia tak jakby nie redukowała biegu, a potem kiedy znowu dodaję gazu żeby przyspieszyć na rondzie, zjechać ze skrzyżowania albo coś w tym guście następuje taki jakby "kickdown", auto delikatnie mnie szarpnie do przodu i potem jazda jest znowu płynna. Przełączanie biegów jest płynne (nawet na zimnie), nie ma problemów z mocą, na trasie kickdown działa jak należy.

Dodam tylko, że problem ustaje, jak samochód nieco się nagrzeje.

Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem ? W jaki sposób najlepiej to diagnozować ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącz Vag'a i sprawdź czy nie ma żadnych kodów błędów w komputerze skrzyni biegów.

Spróbuj synchronizować pedał gazu ze skrzynią.

Kluczyk w położenie włączenia, silnik WYŁĄCZONY. Nie dotykaj pedału gazu.
[select]
[02 - Auto Trans]
[basic Settings - 04]
Grupa kompletu do "000"
[Go!]
Pedał gazu do podłogi. (trzymasz pedał)
[Done, Go Back]
Puść pedał gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach