Jump to content
IGNORED

problem z odpalaniem a zawor n239


robson_jj
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkim mam problem i nie wiem co zrobic. Niedawno zakupilem i zalozylem nowy aku i zaczal sie problem z odpalaniem.Myslalem ze wina jest zlego paliwa wymienilem filtr i wlalem uszlachetniacz alenic nie pomoglo pojechalem do mechanik podpielismy kompa a tu zadnych bledow nie pokazal jedyne co znalezlismy to nie dzialajacy zawor nn239, po sprawdzeniu w innym aucie okZalo sie ze jest dobry tylko nie dostaje napiecia nie wiem gdzie szukac przyczyny?czy to moze byc przyczyna zlego odpalania czy silnik zim y czy cieply musze go krecic kilka sekund(na starym aku bylo ok) chociaz zdarza sie ze czasem odpali od strzalu dlatego juz kolmpletnie nie wiem oco chodzi? Czy to wina niedomykania klapy przez zawor n239? Prosze o jakes info dzieki pzdr

Link to comment
Share on other sites

Jedyne co mi przychodzi do głowy to wystąpienie jakichś stanów nieustalonych w ECU, podczas podłączania zasilania i jego błędne działanie.

Spróbuj odłączyć aku na parę minut, potem podłącz klemę zdecydowanym ruchem, żeby wyeliminować iskrzenie :whistling:

P.S. Zakładam oczywiście , że nowy aku jest w lepszym stanie od starego :decayed:

Edited by piotrsob1
Link to comment
Share on other sites

Witam jeszcze raz odswieze temat.Moj AWX słabo kręci po wymianie na nowy akumulator.Zmienilem dwie swiece żarowe na nówki ngk,wymieniłem czujnik temperatury gdyz na zimnym pali od strzału a jak zagrzeje sie to lipa wiec wymieniłem w/w czujnik myślać ze to jego wina i nic.( żadnego błedu nie pokazuje). Znajomy powiedzial ze w awx jest taka przypadłość po wymianie aku ze siada program w kompie i tylko wystarczy wgrac nowy i po sprawie.Nie wiem czy zdecydowac sie bo juz mnie trafia lecz to znaczny koszt i jak nie pomoże???? Mam jeszcze pytanko:

1) czy luźny kruciec pompy vacu moze byc sprawca złego odpalania

2) czy luzne oringi na pompowtryskach maja cos z tym wspólnego

z góry dziękuję i pzdr

Link to comment
Share on other sites

1) Nie.

2) Raczej nie, jeżeli rozrusznik wolno kręci , to raczej jego wina lub kabli-masy :naughty:

Link to comment
Share on other sites

Witam rozrusznik kreci jak szalony masa pewnie tez ok bo wszystko inne chodzi ok.Mam takie wrazenie ze paliwo sie cofa, ale tylko na zimnym????? cos nie tak

Link to comment
Share on other sites

Moj AWX słabo kręci po wymianie na nowy akumulator.

To ja już nic nie rozumię :kox:

Zdecyduj się :naughty:

Edited by piotrsob1
Link to comment
Share on other sites

Moj AWX słabo kręci po wymianie na nowy akumulator.

To ja już nic nie rozumię :kox:

Zdecyduj się :naughty:

Witam a wiec od początku.Niedawno wymieniłem akumulator na nowy i zaczeły się problemy z odpalaniem auta raz zapalal od strzalu a raz krecil kilka sekund.Komputer nic nie pokazywał żadnych bledów.Pojechalem do elektr i wymienił dwie spalone świece żarowe.Myslalem ze juz po klopocie ale nadal raz palil a raz nie.Spróbowalismy odlaczyc czujnik temp i palil za kazdym razem wiec zadawolony ze juz wiemy oco chodzi kupilem nowy czujnik zalozony i DALEJ TO SAMO.Lekka załamka ale spec elektryk mowi ze przyczyna moga byc jeszcze takie rzeczy jak :

1.lużny króciec od pompy (Vacum) wiec cos nie tak z podcisnieniem?

2.oringi juz wyrobione na pompowtryskach

3.skasował sie program w kompie i trzeba wgrac nowy program (badz sama dawke startowa zmienic)

4.badz klapa gaszaca sie zawiesza

5.lub lipne paliwo nalane (wiec wymienilem filtr na nowke) albo sie cofa?

I od tego łepetyne mam zlasowana bo co jeden to inna diagnoza a to kaska leci jak szlona. Jesli ktos wie co moze byc prosze o pomoc DZIEKI I PZDR

Edited by robson_jj
Link to comment
Share on other sites

Spróbuj dłużej poobserwować auto i wyłap jakieś prawidłowości, kiedy odpala bez problemu, a kiedy trzeba dłużej kręcić, bo z tego co opisujesz to żadnych konkretnych wniosków wyciągnąć się nie da :decayed:

Ważne są wszystkie zauważone szczegóły i ich powtarzalność.

Pisałem Ci wcześniej, żeby zrobić twardy reset całej instalacji, zrobiłeś to ?

Pisałeś że na odłączonym czujniku temperatury za każdym razem odpalał bez problemu, przez ile poranków w ten sposób odpalałeś auto że przyjąłeś za pewnik uszkodzenie czujnika temperatury ?Poza tym w takiej właśnie sytuacji sterownik silnika przechodzi do opcji awaryjnego uruchamiania i podciąga wszystkie możliwe parametry rozruchowe na tyle, że nawet prawie umarły silnik powinien odpalić :decayed:

Co do "kasowania się programów" to była seria wadliwych liczników bodajże RB4, w których potrafiła wysypać się zawartość pamięci E-PROM , ale z odpalaniem to nie miało nic wspólnego, o innych takich akcjach w B6 nie słyszałem ....

Zawieszająca się klapa gasząca może dawać takie objawy, wystarczy ją odłączyć na jakiś dłuższy czas i będziesz wiedział, czy to jej wina.

Luźny króciec podciśnienia pompy wacum nie ma żadnego wpływu na odpalanie.

Uszkodzone oringi na pompkach będą powodowały utrudniony rozruch, szczególnie po dłuższym postoju .

Edited by piotrsob1
Link to comment
Share on other sites

Z mojego doświadczenia wychodzi ze rozrusznik.U mnie na słuch tez dobrze kręcił a nie paliła ale ciepła, zimna zawsze od strzała.

Link to comment
Share on other sites

Może być , tym bardziej że kolega raz pisze że słabo kręci, później że jak szatan, może faktycznie szczotki krótkie i nie zawsze obydwa ich komplety "podają prąd na wirnik" :decayed:

Edited by piotrsob1
Link to comment
Share on other sites

Ja povsekcji zwłok raz ze szczotek prawie nie było, ale dodatkowo okazało się że przekładnia planetarna miała na jednym trybie brak 3 ząbków. Nowy HP identyczny jak ori 480zl i juz 3 lata spokoju.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...