Jump to content
IGNORED

dziwne zachowanie turbiny


tom3k.a4b5
 Share

Recommended Posts

witam, chciałby poruszyć jeden temat odnośnie turbo. Sutuacja wygląda tak, że od pewnego czasu podczas jazdy tak jakby rozłancza mi turbo, przestaję ciągnac i muli silnik, gdy zgaszę silnik i odpale na nowo turbina zaczyna pracowac normalnie, czy miał ktos z takim czymś doczynienaia?

Link to comment
Share on other sites

Silnik wchodzi w tryb awaryjny, tzw. "notlauf".

Bardzo często przyczyną są zapieczone, zacinające się kierownice zmiennej geometrii i zbyt wysokie ciśnienie doładowania :)

Należy sprawdzić turbinę lub zawór N75.

Edited by michal_145
Link to comment
Share on other sites

Silnik wchodzi w tryb awaryjny, tzw. "notlauf".

Bardzo często przyczyną są zapieczone, zacinające się kierownice zmiennej geometrii i zbyt wysokie ciśnienie doładowania :)

Należy sprawdzić turbinę lub zawór N75.

czy da sie to jakoś zregenerowacz, czy muszę sie liczyć z jakimś większym wydatkiem?

Link to comment
Share on other sites

Kolego bez problemu można się tym zająć w domu przy podstawowych narzędziach i umiejętnościach,

nie masz dostępu do kabla diagnostycznego?

Link to comment
Share on other sites

Kolego bez problemu można się tym zająć w domu przy podstawowych narzędziach i umiejętnościach,

nie masz dostępu do kabla diagnostycznego?

mysle że dostęp do kabla w dzisiejszych czasach nie bedzie stanowił większego problemu.

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli masz laptopa to najlepiej jakbyś zaopatrzył się w kabelek i za pomocą VAG-COMa rozwiejemy wszystkie wątpliwosci.

Na ta chwile co mozesz zrobic?

Sprawdz skok "góra-dół" "sztangi" znajdującej się pod "gruszką" turbiny do której dochodzi wężyk. Powinno się ruszać w górę około 2cm.

Przypuszczam ze mamy tu do czynienia z bledem:

17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation

Czyli klasyczne przeladowanie.

Możesz też zamienić zaworek N18 od EGR z N75 od sterowania turbo.

Link to comment
Share on other sites

Kolego bez problemu można się tym zająć w domu przy podstawowych narzędziach i umiejętnościach,

nie masz dostępu do kabla diagnostycznego?

mysle że dostęp do kabla w dzisiejszych czasach nie bedzie stanowił większego problemu.

Wpisz sobie notfaul w szukajce wszystko znajdziesz co potrzebujesz.

Na poczatek kup kabelek zrób logi zczytaj błedy.

Możesz przegonić auto na 5 powyżej 3 tys obrotów tak ze 20km jak da rady.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...