Litai Opublikowano 14 Grudnia 2014 Opublikowano 14 Grudnia 2014 Witam, Po zamknięciu samochodu i uśpieniu wszystkich systemów mam pobór 0,100 A. Pobór maleje do 0,02 A po wyjęciu bezpiecznika nr 15, czyli opisanego jako zestaw wskaźników. Gdzie szukać przyczyny? Rozbierać licznik?
Dajmon Opublikowano 18 Grudnia 2014 Opublikowano 18 Grudnia 2014 Po uśpieniu wszystkiego, prąd pobierany z AKU powinien być na poziomie 50mA...55mA (0.050A....0.055A). Jeśli jednak masz zamontowany alarm lub jakieś zabezpieczenie dodatkowe, wówczas należy dołożyć jeszcze kolejne około 50mA (0.05A). Nie wiem kolego co jest podłączone lub co wchodzi pod zestaw wskaźników. Może jest montowany obwód Alarmu lub obwód czuwania pilota. Rozumiem, że jak zamkniesz samochód, np. z pilota, a następnie przy otwartych drzwiach (wcześniej śrubokrętem zamknięty zamek, krańcówka, switch) i wyciągniesz bezpiecznik, to czy będziesz mógł samochód otworzyć? Czy uruchomisz radio? Może brak bezpiecznika uniemożliwi załączenie się świateł - mignięcie kierunków po dokonaniu próby otwarcia. Może jakaś inna funkcja - klimatronik? Obwód wskaźników jest szeroko pojęty. Kontroluje wiele rzeczy.
KUBAS2012 Opublikowano 29 Grudnia 2014 Opublikowano 29 Grudnia 2014 Ja mam podobny problem Auto zamykam i rano nie mogę odpalić bo aku padnięty, puki co aby móc odpalać auto i nie mieć rozładowanego aku wyciagam bezpiecznik (jak dobrze pamiętam 15) Odpowiada on po części za zegary, podświetlanie panelu od klimy, radia, lampek w podsufitce, navi, drążka zmiany biegów, właczników halogenów i esp, i popielniczki. Wszystkie te rzeczy posprawdzałem i po ich odpinaniu od instalacji pobór prądu nadal jest za duży. Nic się nie zmienia. Więc w sumie nie wiem co to może być,,,
Dajmon Opublikowano 30 Grudnia 2014 Opublikowano 30 Grudnia 2014 (edytowane) Panowie, przecież te 100mA lub 0.1A to normalka gdy macie ten alarm zamontowany. Pisałem, że bez alarmu wciąga 50mA...55mA. Jak macie teraz problemy, to zapewne wynikają one z mrozu i padniętych AKU. Gdy samochód stoi zamknięty i pobiera non stop 100mA, to gdyby AKU typu 77Ah był załadowany do 3/4, to: 77Ah*(3/4)=57.75Ah teraz: 57.75Ah/0.1A=577.5h=24.0625dnia Więc jak macie takie pobory prądu 50mA....100mA, to przy obliczeniach jak wyżej, śmiało AKU wytrzyma 3tygodnie bez odpalania. Teraz jak są mrozy i wilgoć, to stare AKU nie trzymają i siadają. Podnieście korki w AKU i sprawdźcie z ciekawości ile macie wody w nich. W moim starym AKU, mimo że bezobsługowy, cele były odsłonięte. Dolałem wody destylowanej, zrobiłem mu kilka reseteów i jeszcze pojeździłem 0.5roku. Później kupiłem nowy, WARTA https://www.motointegrator.pl/produkty/284531-akumulator-varta-silver-dynamic-e44-77ah-780a-p?ds_e_ad_type=pla&gclid=CND83-ia7cICFSbqcgodtbYARw&gclsrc=aw.ds, największy jaki mogłem do swojego samochodu - pod względem pojemności i wielkości. Edytowane 30 Grudnia 2014 przez Dajmon
KUBAS2012 Opublikowano 31 Grudnia 2014 Opublikowano 31 Grudnia 2014 Ja u siebie mam nowy aku, kupiony w tamtym roku Auto po jednej nocce miało rozładowany aku i musiałem odpalać od kabli, było tak z dwa, trzy razy, bo na początku myślałem że dzieciaki pozostawiły mi włączone światła w podsufitce Włożony bezpiecznik pobór prądu ok 0,55 A po wyciągnięciu 0,01 A Więc coś jest chyba nie deges Dodam że nie mam żadnego alarmu, cb i innych dokładek Jest sporo tematów w necie odnośnie lewego poboru prądu przez A4 , ale niektóre różnią się problemem Z tego co doczytałem to jest możliwe że włącznik awaryjek może być walnięty lub moduł domykania szyb, niby szyby otwiera i zamyka z pilota.... ale w sumie to już głupieje i nie wiem gdzie szukać rozwiązania
Dajmon Opublikowano 31 Grudnia 2014 Opublikowano 31 Grudnia 2014 Więc u Ciebie kolego (jak piszesz) jest prąd 0.55A (550mA). To spora wartość. Będzie Ci przez to AKU klękać. Kolega, który założył tego posta, pisał, że ma pobór prądu 0.1A (100mA). Tutaj nic dziwnego nie występuje. Norma z alarmem. Te 550mA natomiast, to nie wiem. Musisz szukać. Najlepiej samemu. Jak oddasz samochód do warsztatu, to przekopią elektrykę na każdą stronę, że się sam później nie odnajdziesz. Ponacinają przewody. Poułamują kostki i zaczepy. Możesz podpytać jakiegoś znajomego kolegę. Ja bym zrobił następująco. Otwarłbym maskę. Zrzucił klemę dodatnią (+) i zamontował w szereg amperomierz do pomiaru prądu ustawionym na zakres 10A. Należy zwrócić uwagę na przewody miernika, żeby nie były leciwe. Najlepiej mieć przewody zakończone żabkami, bananami, aby w łatwy i trwały sposób dołączyć się: - z jednej strony za zacisk AKU (możesz nawinąć na zacisk kawałek drutu miedzianego); - z drugiej strony za klemę AKU (tu również możesz owinąć ją kawałkiem drutu miedzianego, tak aby połączenie było solidne). Mając podłączony amperomierz, możesz obserwować pobór prądu. Dobrze by były, gdyby ktoś mógł na bieżąco mówić Ci jaki jest pobór. Musi stać i mówić ten ktoś. Tak najlepiej. Ktoś do pomocy. Teraz zamknij krancówkę w zamku maski śrubokrętem lub innym narzędziem. Obserwuj przy tym zabiegu czy znika na Fisie informacja o otwartej masce. Teraz drzwi kierowcy. Otwórz je i również śrubokrętem zamknij krańcówkę zamka. Spójrz na FIS, czy również informacja o zamkniętych drzwiach kierowcy zniknęła z ekranu. Mając przygotowane podłoże, zamknij teraz samochód z pilota (pozostałe troje drzwi i klapa oczywiście zamknięte na karoserii samochodu). Powinny mrugnąć światła kierunków, wyłączyć się lampka w podsufitce jeśli się do tej pory świeciła oraz powinna zacząć mrugać dioda led w drzwiach kierowcy informująca o zamknięciu samochodu. Spoglądaj na amperomierz i analizuj czas od zamknięcia. Po ok. pierwszych 30sek. powinien prąd nagle spaść (nie wiem, o połowę może), następnie po kolejnych 30sek. prąd w sprawnej instalacji elektrycznej ponownie powinien się obniżyć do pułapu 55mA....100mA. Wówczas powinien zgasnąć trójkąt świateł ostrzegawczych. Dodam, że ja tak badałem pobór i analizowałem skąd może być ten upływ. U mnie był walnięty zamek w drzwiach kierowcy. MIałem nagar między ścieżkami na panelu PCB. Po ściągnięciu boczka, wymontowaniu zamka i po usunięcie nagaru, wszystko wróciło do normy. Ja to robiłem jakoś na jesień. Teraz zima. Ujemne temperatury. Jak koś nie ma ciepłego garażu lub garażu u kolegi, to nie polecam się zabierać za to. Wszystko jest stwardniałe i łatwo coś połamać. A swój AKU (gdy miałem taki problem podobny dowaazego) ładowałem w robocie pod budynkiem pracy. Ładowałem, żebym mógł do domu wrócić. W domu również ładowałem, żeby do pracy na drugi dzień dojechać. Tak przez dobry tydzień, czyli do czasu znalezenie nagaru w zamku. Hm. Jeśli wyciągacie bezpiecznik nr 15 od instrumentów, to sprawdzić trzeba co pod tymi instrumentami się znajduje. Może coś się wyświetla na FIS'ie podczas uruchamiania samochodu. Może jakieś błędy są pod tymi instrumentami? Może błędy są również pod modułem Komfortu? Moduł instrumentów, to wg mnie licznik. Gdzieś tu na forum był pokazany rysunek, które przedstawiał różne odbiorniki podłączane do licznika. Licznik więc obsługuje nie tylko radio, klimatronik ale również inne układy, jak np. czujnik poziomu oleju w misie. Czujnik, z tego co wiem, to sam wciąga w okolicach 400..500mA prądu. Wiem, bo sam robiłem testy na nim i analizę jego działania. Nie chce mi się jednak wierzyć żeby on robił jakieś kłopoty. Ktoś kiedyś pisał o taśmie idącej do kierownicy. Skupiłbym się więc na liczniku i nad tym co on obsługuje, czyli co on sczytuje. Tak wygląda, jakby jakiś jeden obwód elektryczny nie odpowiadał licznikowi, że jest on wyłączony. Licznik przez to nie uśpi pozostałych układów lub nie wyśle informacji zwrotnej do modułu komfortu, że wszystko u niego jest OK.
KUBAS2012 Opublikowano 31 Grudnia 2014 Opublikowano 31 Grudnia 2014 Tak jak kolego pisałem wyżej pod bezpiecznikiem nr 15 jest kilkanaście różnych rzeczy podpiętych Sprawdzałem już chyba wszystkie Zamykałem auto i jak było ciemno kukałem do środka czy gdzieś coś się nie świeci lub mryga A ten moduł komfortu to sie ma do domykania i otwierania szyb z kluczyka ? gdzie on się znajduje ? W piątek kolega ma podjechac swoją b5 i będziemy ryć.... Swoją drogą to jest jakiś mankament tych aut, bo w necie jest od h*ja tematów związanych z poborem prądu na lewo w a4, a3 i niektórych vw ... Tylko że nie ma zbytnio napisane jak temu wszystkiemu zaradzić Powinni to robić w ramach reklamacji w serwisie
erchi Opublikowano 31 Grudnia 2014 Opublikowano 31 Grudnia 2014 Moduły usypiają się równo co 30s i po czasie rzędu 1,5-2 minut pobór schodzi poniżej 100mA. U siebie mam niefabryczny alarm, który pobiera w zależności od trybu pracy 20-30mA, plus sterownik lpg, którego instrukcja podaje pobór po uśpieniu max 10mA. Łącznie wychodzi przedział 21-40mA, przy czym wartość mierzona tuż za akumulatorem jest rzędu 80-90mA. Niestety, mierząc nie włączyłem funkcji HOLD (DataHold) i nie mam pewności, czy po kilku/kilkunastu godzinach pobór nie idzie w górę. Często narzeka się na francuzy, że dużo elektroniki i po paru latach szwankuje i przestaje działać. A w Audi w każdym modelu gdzie występują moduły notorycznie ten sam problem - rozładowywanie akumulatora. W VW nawet soft w fabrycznym navi potrafi być winowajcą. "Przewaga dzięki technice", odbijająca się czkawką.
Dajmon Opublikowano 31 Grudnia 2014 Opublikowano 31 Grudnia 2014 Moduł komfortu odpowiada na pewno za drzwi. Czy za domykanie szyb, tego nie wiem. Nie odpowiem Ci. Domykanie szyb realizowane jest zapewne poprzez sterowniki drzwiowe z silnikami. Sterowniki wykrywają zwiększony pobór prądu przez silniki i wówczas wyłączają silniki, aby te dalej nie pracowały (nie spaliły się). Informacja o domkniętych szybach w moim przypadku samochodu nie ma wpływu na usypianie samochodu. Kiedyś miałem taką sytuację, że szyby w lecie miałem lekko uchylone po obu stronach. Samochód zamknąłem z kluczyka jednym krótkim naciśnięciem "zamknij". Samochód się zamknął i poszedł "spać". Szybki były uchylone. Rano wstałem i żeby komary mi nie naszły nacisnąłem "zamknij" i przytrzymałem go dłużej. Wówczas szybki podjechały do góry. Tyle. Moduł Komfortu znajduje się pod siedzeniem, pod dywanem kierowcy. Można powiedzieć, że w osi kolan kierowcy. Można się do niego dostać przez odsunięcie fotela kierowcy maksymalnie do tyłu. Odkręcenia śrubki przytrzymującej stopkę pod nogę, śrubę mocującą kratkę wentylacyjna. Wówczas przez złapanie wykładziny przy pedałach, możesz ją pociągnąć do środka. Podczas podciągania wykładziny zobaczysz co jeszcze będzie CI mogło przeszkadzać. Mogą to być progi i uszczelka. Pod podniesioną wykładziną będziesz miał moduł zamknięty w plastykowej puszcze.
KUBAS2012 Opublikowano 2 Stycznia 2015 Opublikowano 2 Stycznia 2015 Dzięki za info Domykanie i otwieranie szyb u mnie działa na tej samej zasadzie Jutro jak pogoda dopisze od rana działam, bo muszę ten temat rozwiązać... Problem rozwiązany Navi w bagażniku
KUBAS2012 Opublikowano 2 Stycznia 2015 Opublikowano 2 Stycznia 2015 Mam nadzieję Pobór prądu spadł na 0,03 / 0,02 A , upewniałem sie z trzy razy, i wychodzi na to ustrojstwo Fakt że cały czas się świeciła, nawet jak auto było zamknięte... Co z nią nie wiem, i nie chcę wiedzieć odłączyłem i mam nadzieję że z elektryką będę miał już spokój
Dajmon Opublikowano 2 Stycznia 2015 Opublikowano 2 Stycznia 2015 Szkoda, że dopiero teraz o tym piszesz (...że NAVI świeciła również po zamknięciu samochodu). Dla mnie jest oczywiste, że jak zamykam samochód, to nawet włączona lampka w podsufitce ma zgasnąć. Nie ma działać nic. Wszystko ma się wyłączyć. Jak coś się świeci, to wiadome jest z góry, że z tym czymś jest coś nie w porządku. Może styki zaśniedziałe, pokryły się tlenkiem. Może również zimne luty. Rozebrać obudowę i sprawdzić połączenia lutowane złącz z PCB. Lub poprawić same złącza we wtykach. Nie ma łączności na jednym styku/połączeniu i brak transmisji uniemożliwa wyłączenie sterownika/modułu.
KUBAS2012 Opublikowano 3 Stycznia 2015 Opublikowano 3 Stycznia 2015 Witam Kolego Navi jest w bagażniku , zasłonięte , doszedłem do tego że wydawało dziwny odgłos Nie brałem nawet pod uwagę że pod ten bezpiecznik może być podłączone Navi ... Nie będę się z tym szarpał, i tak nie używam i raczej nie będę
Dajmon Opublikowano 3 Stycznia 2015 Opublikowano 3 Stycznia 2015 Skoro piszesz, że zasłonięta była i w bagażniku, to zwracam honor.
Pasacik1998 Opublikowano 21 Maja 2020 Opublikowano 21 Maja 2020 Witam u mnie cos pobiera poza bezpiecznikami alternator i rozrusznik wykluczony pod nogami kierowcy jest listwa z plusami od akumulatora jak tam odepne jedna wizje 4 kabli pobór spada czy ktoś wie co to za obwody bo innaczej musz pruć cała instalacje pomocy
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się